וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק שיבק הגיש את הדו"ח על כשלון הנבחרת בקיץ

28.11.2013 / 16:58

המאמן הלאומי התייחס בין היתר לכשלון המקצועי, הפציעה של טיוס, הטיסות במחלקת עסקים ולקח אחריות על התוצאות

הוועדה המקצועית של איגוד הכדורסל קיימה היום (חמישי) ישיבה שעסקה בין השאר בדו"ח המאמן הלאומי אריק שיבק על הופעת נבחרת ישראל באליפות אירופה. מדובר בדו"ח בן 30 עמודים שעוסק בהכנת הנבחרת, הבעיות שנוצרו במהלך תקופת ההכנה, הליקויים בזמן האליפות ומסקנות לעתיד. המאמן כתב במהלך הדו"ח כי הוא לוקח אחריות על התוצאות.

המאמן הלאומי התייחס בדו"ח לפציעתו של אלכס טיוס שעזב במהלך הטורניר את סלובניה: "פציעתו של אלכס אירעה באיטליה (טורניר ההכנה). לאחר בדיקת הרופאים (בדיקת אולטרסאונד) אלכס נח .לאחר בדיקה נוספת (MRI) הוחלט ונאמר לצוות המקצועי על ידי רופא הנבחרת ורופא הקבוצה אליה אלכס שהשחקן בריא ויכול לחזור בהדרגה לפעילות וכך היה. השחקן חזר בהדרגה לפעילות ועבד במקביל לאימוני הנבחרת באימונים אישיים. לצערי באליפות במהלך המשחק השני אלכס טיוס התלונן שוב על כאבים ולא חזר לשחק יותר. אחרי התייעצות עם הצוות הרפואי הוחלט לשלוח אותו לישראל לבצע בדיקה נוספת לאחריה נאמר לצוות הרפואי של הנבחרת שלא נמצא ממצא חדש. חסרונו של אלכס הורגש בכל האלמנטים במגרש ובשני צידי המגרש - הוא שחקן שאין לו תחליף בנבחרת בעיקר בזכות יכולותיו האתלטיות".

אריק שיבק, נבחרת ישראל בכדורסל. קובי אליהו
דו"ח מפורט. שיבק/קובי אליהו

על נושא הטיסה של עומרי כספי וליאור אליהו במחלקת עסקים כתב: "במהלך הטיסות שודרגו מספר שחקנים למחלקת עסקים במטרה לשפר את הטיסה, כל זאת כשלא היו מספיק מקומות ביציאות חירום שמוזמנות מראש. שדרוג זה לא עלה כסף לאיגוד הכדורסל. בטיסה לאליפות הוצע על ידי חברת התעופה לשדרג שני כרטיסים בעלות של כ-150 יורו לכרטיס, על ידי שדרוג זה נחסך כסף של משקל עודף שהיה עולה כ-1000 יורו. מודה שלא לקחתי בחשבון את הרעש התקשורתי שנוצר בעקבות ההחלטה, שהייתה שלי מטעמי חיסכון, אך כנראה שהנראות הציבורית חשובה מהחיסכון הכספי".

על המשחקים באליפות כתב שיבק: "הטורניר החל במשחק קריטי מול נבחרת בריטניה. למשחק ראשון בטורניר יש משמעות עצומה לגבי המשך הטורניר במיוחד לנבחרת ברמה של ישראל. לצערי כשלנו בסוף המשחק, מה שבדיעבד גם השפיע לרעה על המשך הטורניר וגם מנע מאתנו את העלייה לשלב הבא". על משחק הניצחון נגד בלגיה כתב: "ניצלנו את היום החופשי לשיחות, צפייה בווידאו ואימון הכנה לקראת המשחק נגד הבלגים הנבחרת פתחה מצוין בשני צידי המגרש ויכולתו הגבוהה של אפיק ניסים נתנה לכולם ביטחון ואכן ניצחנו בצורה משכנעת".

על ההפסד במשחק האחרון לגרמניה שלבסוף מנע את העלייה לשלב הבא: "האכזבה הייתה גדולה מאוד בהפסד לגרמנים. משחק רך, לא אגרסיבי, בשילוב של אחוזי קליעה רעים מהשדה גרמו לסיום מאכזב של הטורניר וחוסר השגת המטרה. זו הפעם הראשונה שלי כמאמן ראשי בנבחרת הבוגרת שהמטרה לא הושגה".

שחקן נבחרת בלגיה סם ואן רוסום מול שחקן נבחרת ישראל ליאור אליהו. AP
שיבק כתב: "לקראת המשחק נגד הבלגים הנבחרת פתחה מצוין בשני צידי המגרש"/AP

שיבק כתב בסיום הדוח מסקנות והמלצות להמשך הפעילות: "המסקנות וההמלצות צריכות להיות בשני נתיבי זמן. טיפול בטווח הארוך - אקדמיה ועבודה עם נבחרות וכדורסלנים צעירים באגודות, ועבודה לטווח הקצר - מתאזרח וטיפול בשלב הביניים בין נבחרת עתודה לנבחרת לאומית. כדאי להקים צוות של שחקני עבר בנבחרת ישראל כדי להעלות רעיונות לשיפור התנאים ולשיפור המחויבות לנבחרת וליישמם בעתיד. כמו כן ניתן להשתמש בגוף זה בעזרה להקניית ערכים עבור שחקנים צעירים".

"יש להקים נבחרת אולימפית -זו הנבחרת שבין עתודה לבוגרים-במהלך העונה, זו הנבחרת הבכירה ביותר וזו צריכה להיות ההתייחסות אליה", המשיך יו"ר האגף המקצועי, "יש להקים נבחרת לגבוהים (אמורה להתחיל פעילות בעוד שבוע, א.ש). נבחרת העתודה צריכה לעבוד כל השנה מאוקטובר ואילך. חובה לשדרג את היכולת ההגנתית הבסיסית".

  • עוד באותו נושא:
  • אריק שיבק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully