וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין צורך להתנצל: דירוג מצטייני סוף השבוע באירופה

25.11.2013 / 10:00

גצה עקץ וביקש סליחה מאוהדי דורטמונד, למפארד חגג מול קבוצת נעוריו ולוקאקו ממשיך לאותת למוריניו. דירוג המצטיינים לא שכח גם את חסוס נבאס, אבל את הפסגה כבש האיש שנזרק מארסנל וקבע שיא שהשאיר מאחור אפילו את הוגו סאנצ'ס האגדי

10. אנדרה פייר ג'יניאק - מארסיי

וינסנט אניימה נעל את השער משחק תשיעי ברציפות ושוב תפס את הכותרות, אבל פרס שחקן השבוע בצרפת הלך (ממש בנקודות) לאנדרה פייר ג'יניאק. חלוצה של מארסיי התעלל בהגנת אז'קסיו, הדביק שני כדורים לקורות ובעיקר כבש את השער המרהיב הזה לרשת של ממו אוצ'ואה ב-1:3 ביום שישי. היה זה שער שישי העונה של ג'יניאק, שיחד עם חבריו העלה את מארסיי למקום הרביעי בזכות ניצחון שני ברציפות וענה לקהל בקורסיקה ששר "ביג מק אחד לג'יניאק", כמו יתר אוהדי היריבות שנוהגים ללעוג למשקלו של החלוץ וחיבתו המפורסמת להמבורגרים. אז ג'יניאק "מעדיף פסטות" בשנה האחרונה וגם היכולת השתפרה. עכשיו רק צריך לעצור את רצף שבעת ההפסדים ולשים סוף להתבזות המתמשכת בליגת האלופות.

9. פרנק למפארד - צ'לסי

10 משחקי ליגה ללא שער - עם המטען הזה חזר פרנק למפארד לאפטון פארק. ביתו הקודם נתן לו את האנרגיה הנחוצה לקטיעת הבצורת הארוכה ביותר שחווה מאז 2003, כשהבקיע פעמיים לרשת ווסטהאם והוליך את צ'לסי לניצחון 0:3. הגיבוי של ג'ון אובי מיקל אפשר ללמפארד לצאת קדימה, והוא ניצל זאת כדי לסכן את השער עם שבע בעיטות, לכבוש מפנדל ולהשלים צמד עם סיומת קלאסית בדקות האחרונות. גם ז'וזה מוריניו ידע למי מגיעות המחמאות: "הייתי המאמן שלו בתקופת השיא והתאחדתי איתו כדי ליהנות יחד מהחלק האחרון בקריירה שלו. הוא כבר לא צריך להוכיח שום דבר, רק ליהנות מהכדורגל וליהנות מהחיים". ולמפארד אכן נהנה באפטון פארק. אוהדי ווסטהאם, שלא אהבו לראותו מנשק את הסמל של צ'לסי לאחר השער השני, נהנו הרבה פחות.

מנצ'סטר סיטי מחצה את טוטנהאם עם שישייה, יונייטד מעדה

באיירן מינכן חגגה עם 0:3 על דורטמונד, מריו גצה כבש ולא חגג

רביעייה לברצלונה, חמישייה לריאל, שביעייה לאתלטיקו, רביעייה לוולה

יובנטוס במקום הראשון באיטליה, תיקו דרמטי לסמפדוריה

וינסנט אניימה עם רצף נדיר, ליל שוב ניצחה והיא במקום השני

פרנק למפארד שחקן צ'לסי לאחר שכבש מול ווסטהאם. Mike Hewitt, GettyImages
כבר לא צריך להוכיח שום דבר, רק ליהנות. פרנק למפארד/GettyImages, Mike Hewitt

8. חוסלו - פרנקפורט

לריאל מדריד הייתה סיבה אמיתית לגאווה השבוע. בין הדקות 62-73 בטיול מול אלמריה, ייצגו אותה תשעה שחקנים ספרדים, מתוכם חמישה בוגרי האקדמיה. מבין החמישה, היו שלושה (דייגו לופס, אלברו ארבלואה ודני קרבחאל) שעזבו את הבית וחזרו מהדלת הראשית. זה החלום הגדול של חוסלו. מי שהיה לפני שנתיים הסקורר הבולט בקבוצת המילואים של הבלאנקוס, נמצא זו השנה השנייה בגרמניה ומנסה לפרוץ. החלוץ הגיע לפרנקפורט אחרי עונה מאכזבת למדי בהופנהיים, סבל מפציעה ובשבת פתח בפעם השנייה בהרכב. הוא ניצל את ההזדמנות עם צמד מרהיב - הראשון בנגיחה קשתית והשני עם שמאלית לחיבורים - והוביל את פרנקפורט למהפך תוך 12 דקות מול שאלקה, אלא שקבוצתו שמרה על מסורת הספיגות לקראת הסיום וסיימה ב-3:3. חוסלו יכול להתנחם בבחירתו לשחקן השבוע של אוהדי הבונדסליגה או בכניסה לדירוג שלנו.

7. מתיאה פרין - גנואה

הייאוש של מסימיליאנו אלגרי במילאן לא נעשה יותר נוח. בשבת הוא חווה את המשחק המתסכל ביותר עד כה, כשמילאן פשוט לא הצליחה לשים עוד כדור ברשת. קאקה כבש מול גנואה כבר בדקה הרביעית, אבל האורחת שלא ניצחה בסן סירו מאז 1958 הגיבה מיד עם פנדל מוצלח. את מה שעשה אלברטו ג'ילארדינו, לא הצליח מריו באלוטלי לעשות מן העבר השני. חלוצה של מילאן, מומחה פנדלים ידוע, החטיא בפעם השנייה ברציפות בליגה. מתיאה פרין עצר די בקלות את הבעיטה החלשה והמשיך משם להופעה מרשימה בין הקורות. שוער העתיד של איטליה סיכל כל ניסון והשאיר את שחקני מילאן עצבניים עם 38 בעיטות לשער, מתוכן תשע למסגרת. "בשנייה האחרונה שיניתי כיוון", תיאר פרין את הרגע בו הצטרף לפפה ריינה כשני שעצר פנדל של סופר מריו. מאמנו ג'אן פיירו גאספריני פרגן: "פרין היה נהדר. יש לו חלק משמעותי מהשיפור בהגנה שלנו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
מתיאה פרין שוער פסקארה. Gabriele Maltinti, GettyImages
העמיק את הצרות של מילאן. מתיאה פרין/GettyImages, Gabriele Maltinti

6. ראול גרסיה - אתלטיקו מדריד

ברצלונה פתחה את הערב עם רביעייה, ריאל מדריד הגיבה עם חמישייה ואתלטיקו מדריד השאירה את שתיהן מאחור עם שביעייה. הקולצ'ונרוס התעללו בחטאפה עם פסטיבל שערים בדרבי הקטן בוויסנטה קלדרון, וכבשו שבעה שערים במשחק לראשונה מאז ה-0:7 על מאיורקה ב-1988. עוד לפני שדייגו קוסטה קם מהספסל והציג מועמדות לשער העונה עם מספרת וירטואוזית, היה זה ראול גרסיה שהוביל את אתלטיקו לתוצאה המוחצת. הקשר ההתקפי מנצל כל הזדמנות שבה אחד משחקני ההרכב הראשון נעדר, ובשבת נגח פעמיים לרשת והדביק עוד כדור למשקוף. העמדה מאחורי החלוץ מבליטה את היכולות של השחקן בן ה-27, שהעלה את מאזנו לשישה שערי ליגה ב-11 משחקים, מתוכם רק בשישה פתח בהרכב. כבר עכשיו מדובר בעונת השיא שלו במדי אתלטיקו, שממשיכה להפריד בין בארסה לריאל ולהוכיח שיש גדולה שלישית בלה ליגה.

5. מריו גצה - באיירן מינכן

הוא שיחק רק 34 דקות, אבל איזו השפעה מכרעת הייתה לו על משחק העונה בגרמניה. מריו גצה היה במרכז העניינים לפני המפגש הגדול בין דורטמונד לבאיירן מינכן. הכישרון בן ה-21 חצה את הקווים בקיץ, בהעברה שנסגרה עוד לפני גמר ליגת האלופות בין שתי הקבוצות, וסומן כ"בוגד" ערב חזרתו לסיגנדל אידונה פארק. אחרי 56 דקות של קרב חפירות, פפ גווארדיולה שלח למערכה את גצה מתוך אמונה שלמה שיביא לו ניצחון. כך אכן היה. למרות הבוז מצד אוהדי דורטמונד הפגועים, גצה הופיע בגדולתו בזירה עוינת. הוא תפס בעלות בקישור וגם כבש שער נאה עם החלק החיצון של הרגל 10 דקות לאחר שנכנס. הרגע הזה הוביל למפנה. דורטמונד חיפשה שוויון ולבסוף ההגנה המאולתרת שלה קרסה ואפשרה לבאיירן לחגוג 0:3. על פניו, נראה כמו תבוסה. בפועל, היה זה משחק שקול שהוכרע על ידי הכסף. וליתר דיוק, על ידי 37 מיליון יורו ששולמו על גצה בקיץ. "מה יש להגיד?", הודה לוקאש פישצ'ק בסיום, "היינו מעדיפים שיהיה איתנו בדורטמונד".

מריו גצה שחקן באיירן מינכן מתנצל אחרי שכבש נגד קבוצתו לשעבר דורטמונד. Dennis Grombkowski, GettyImages
בדורטמונד רק מתגעגעים אליו יותר. מריו גצה מתנצל/GettyImages, Dennis Grombkowski

4. רומלו לוקאקו - אברטון

לואיס סוארס הוכיח לבעלים ג'ון הנרי שהיה שווה להחזיר אותו מאורוגוואי בטיסה פרטית, סימון מיניולה דאג להציל את ליברפול והדרבי של מרסיסייד היה באמת ספקטקל אדיר בצהרי היום, אבל אם צריך לציין אינדיבידואל אחד מה-3:3 הזה, הוא יגיע דווקא מאברטון. רומלו לוקאקו, כמובן. החלוץ המושאל מצ'לסי, שכבר הופיע במדור העונה, הראה שוב כמה פוטנציאל טמון בו. בעיטה חופשית שלו נהדפה והפכה לשער הראשון של אברטון, לאחר מכן הוא דאג לשוויון נוסף בעצמו וגם השלים מהפך עם נגיחה נהדרת. דניאל סטארידג' חילץ נקודה דרמטית עבור ליברפול, אך לוקאקו הרוויח עוד כמה נקודות אצל ז'וזה מוריניו, שלא יכול להתעלם משבעת שערי הליגה של הבלגי הצעיר ויחזיר אותו לצ'לסי בקיץ הבא. עד אז, לוקאקו נהנה מהשהות באברטון ("הדרבי הזה היה החוויה הטובה ביותר שלי בכדורגל המועדונים") והטופיז יכולים לכוון לאירופה.

3. סרחיו גרסיה - אספניול

אז 39 שערים נכבשו בתשעת המשחקים שנערכו עד כה במחזור ה-14 בליגה הספרדית. מדובר בשיא של חמש השנים האחרונות, כאשר הרגל של שחקני מלאגה ואתלטיק בילבאו עוד נטויה. בסוף שבוע כזה גם אספניול תרמה את חלקה והשיגה ניצחון חוץ ראשון אחרי ארבעה הפסדים רצופים, עם 1:4 במגרשה של ראיו וייקאנו. האיש שהיה אחראי בלעדי לתוצאה הגבוהה הוא סרחיו גרסיה, שסחט פנדל וכרטיס אדום מהשוער רובן ושינה את המשחק בדקה ה-25. חלוץ ברצלונה לשעבר דייק מהנקודה הלבנה עם הפנדל הראשון שלו בקריירה בלה ליגה, שחזר זאת בדקה ה-51 עם שערו ה-50 בליגה הבכירה וגם הספיק להשלים שלושער ראשון. "אני מקווה שזה לא יהיה השלושער האחרון שלי", אמר הקפטן בסיום המשחק, כשהכדור בידיו. העיקר שיש מזכרת.

רומלו לוקאקו, שחקן אברטון. Alex Livesey, GettyImages
לא רחוק היום בו יככב גם במדי צ'לסי. רומלו לוקאקו/GettyImages, Alex Livesey

2. חסוס נבאס - מנצ'סטר סיטי

עם כל הכבוד לתוצאות המופרעות מספרד, ה-0:6 של מנצ'סטר סיטי על טוטנהאם היה מוחץ ומשמעותי הרבה יותר. ההגנה הטובה בליגה ערב המחזור למדה על בשרה את ההבדל העצום (והביזארי) בין הסיטיזנס של משחקי החוץ לאלה של משחקי הבית. סרחיו אגוארו היה נפלא כהרגלו עם עוד צמד שהחזיר אותו לראש טבלת המבקיעים, אבל הפעם ראוי להפנות את הזרקור לעבר חסוס נבאס. הרכש מסביליה התנדנד בין הספסל להרכב ולא הבריק יתר על המידה, אך מול טוטנהאם עלה בטירוף וחגג כראוי את יום הולדתו ה-28 שחל שלושה ימים קודם לכן. נבאס הימם את הוגו לוריס כבר אחרי 14 שניות, עשה שמות באגף הימני, בישל לאגוארו וחתם את תוצאת המשחק עם צמד (שעריו הראשונים בליגה האנגלית). טוטנהאם ספגה את התבוסה הקשה ביותר שלה בפרמיירליג, ואילו מנצ'סטר סיטי שמרה על מאזן מושלם בבית עם יחס שערים 2:22. ונבאס? הערב המושלם שלו הסתיים עם 0:4 של אהובתו סביליה בדרבי מול בטיס.

חסוס נבאס שחקן מנצ'סטר סיטי חוגג שער. GettyImages
קודם צמד בכורה בליגה האנגלית, אחר כך ניצחון של סביליה בדרבי. חסוס נבאס חגג יום מושלם/GettyImages

1. קרלוס ולה - ריאל סוסיאדד

מסתבר שההחלטה של מיגל הררה לוותר על הלגיונרים במשחקי הפלייאוף עשתה טוב לכולם. מקסיקו עלתה בקלות למונדיאל, בעוד כוכביה נותרו רעננים כדי לשקם את מעמדם בקבוצות. וקרלוס ולה אכן שיקם. החלוץ לא כבש בליגה מאז שני מחזורי הפתיחה. מול סלטה ויגו הוא עשה לבצורת הזו סוף, בדרך עליה אפילו לא חלם. שער חוקי שלו מהאוויר נפסל בפתיחה, אך זה לא מנע ממנו להרשית אחרי חמש דקות. סלטה התאוששה ועלתה ל-1:3, אך ולה היה שם כדי לשנות את המשחק. הוא צימק עם נגיחה מקרוב, סחט צהוב שני מפונטאס ואז השווה בגול מנבדל ברור. יואל עוד מנע מהחלוץ שני שערים במחצית השנייה, לפני שאקס ארסנל הפציץ את הרביעי שלו והשלים רמונטדה מקסיקנית עבור ריאל סוסיאדד שניצחה 3:4. הצגת הענק של ולה הפכה אותו לשחקן הראשון העונה בחמש הליגות הבכירות שמבקיע ארבעה שערים במשחק וגם המקסיקני הראשון שמציין זאת באירופה. את מה שהוא עשה בשבת, אפילו גדול שחקני מקסיקו, הוגו סאנצ'ס האגדי, לא ביצע בליגה הספרדית. היסטוריה.

קרלוס ולה שחקן ריאל סוסיאדד. David Ramos, GettyImages
אחראי לרביעייה הראשונה העונה באחת מחמש הליגות הבכירות. קרלוס ולה/GettyImages, David Ramos

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully