וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינתיים הוא זה שצוחק על כולם: על פאבלו לאסו בריאל

22.11.2013 / 8:00

האוהדים צחקו על איך שהוא נראה ונשמע, התקשורת לא מפרגנת לו כי הוא לא טקטיקן, אבל פאבלו לאסו מוביל את ריאל מדריד לאחת מפתיחות העונה המרשימות שנראו. הפעם זה ייגמר עם תואר אירופי?

החשבונות המזויפים בטוויטר ובפייסבוק, הפייקים, הפכו מזמן לקאלט גם בישראל. למי שלא יודע, מדובר בעמודים שבאים להתבדח על חשבונם של אותם סלבריטאים, כשאין בכך לרוב כוונת זדון. בין סלבריטאי הספורט המפורסמים בישראל שקיבלו דמות מזויפת מצחיקה נמצאים יורם ארבל, צביקה שרף, שלמה שרף, אופירה אסייג, משה פרימו ועוד.

אף אחד מאותם סלבריטאים ישראלים לא יכול להתחרות עם רמת חוש ההומור של מאמנה של ריאל מדריד בכדורסל פאבלו לאסו, שכנראה לא לוקח את עצמו יותר מדי ברצינות. החשבון המזויף בטוויטר (LoLaso) נפתח ללאסו ביולי 2012 לא מעט בשל סגנון הדיבור הלא ברור שלו ובעקבות וידאו שבו רואים את שחקני ריאל מדריד לא מקשיבים לו בפסק זמן חשוב ומבצעים כמעט להיפך ממה שהוא ביקש. במשך זמן רב ללאסו המזויף היו יותר עוקבים מאשר לאמיתי.

לאסו וריאל מדריד מארחים את ז'לגיריס קובנה (21:45)

שי האוזמן על הבעיה האמיתית של מכבי תל אביב

מאמן ריאל מדריד פאבלו לאסו. קובי אליהו, קובי אליהו
אף אחד לא מתקרב להומור שלו. לאסו/קובי אליהו, קובי אליהו

שבוע לפני פתיחת סדרת גמר הפלייאוף עם ברצלונה בעונה שעברה פנה החשבון הפיקטיבי לאסו ללאסו המקורי, שמגיב ומעדכן את חשבון הטוויטר האמיתי שלו באופן קבוע, והציע לו להתערב ולעשות מחווה לדף המזוייף במידה ויזכה באליפות. מאמן ריאל, אחת הקבוצות הגדולות באירופה, לא נרתע ואמר כי אם קבוצתו תגבור על ברצלונה הוא יחליף את תמונת החשבון שלו מתמונתו האמיתית לתמונה של הפייק לאסו ל-24 שעות. שעות אחרי שריאל חגגה את האליפות יכלו כולם לראות שהמאמן עמד במילתו והחליף את התמונה.

הסיפור הזה לא היה נשמע כל כך הזוי אם למאמני הכדורסל לא היה את הדימוי הקשוח. צביקה שרף, דיוויד בלאט, ז'ליקו אוברדוביץ', דושקו איבנוביץ' ודושקו איבקוביץ', מאמנים שעשו דבר או שניים בכדורסל האירופי, נראים כמאמנים שחלק מההצלחה שלהם נובעת מהקשיחות והרצינות שהם מפגינים. מלבד חוש ההומור של פאבלו לאסו, גם המראה שלו, בן אדם נמוך קומה ומקריח בעל הבעות פנים משונות, הפכו אותו לדמות שפרשני ועיתונאי הספורט בספרד פשוט אוהבים לצחוק עליה. אז מה הפלא שגם כשהוא מוביל את הטבלה ביורוליג ובספרד, וקבוצתו משחקת את הכדורסל הטוב באירופה, שיש עדיין כאלה שמפקפקים ביכולותיו?

מאמן פנאתינייקוס ז'ליקו אוברדוביץ'. ברני ארדוב
לא חייבים להיות רציניים כמוהו. אוברדוביץ'/ברני ארדוב

הקבוצה הטובה ביבשת

ריאל מדריד, סגנית אלופת אירופה למי שהספיק לשכוח, היא כיום הקבוצה הכי חמה שיש בכדורסל האירופי. את הבית שלה ביורוליג היא מובילה בבטחה עם מאזן 0:5, כשאת משחקיה ניצחה בהפרש ממוצע של 28.8 נקודות. בליגה הספרדית המאזן שלה גם מושלם אחרי שישה משחקים, והיא מנצחת בהפרש ממוצע "רק" של 24.5 נקודות למשחק. סגנון המשחק שלה זיכה אותה למחמאות מכל עבר, כולל מהמאמנים המפסידים, ביניהם אוקטאיי מחמוטי, מאמנה של אפס אנדולו איסטנבול.

"שיחקנו מול קבוצה לא אנושית", אמר המאמן אחרי שקיבל ביום חמישי האחרון 46 הפרש בראש מהבלאנקוס, "באיזשהו שלב, כשהבנתי שאין לנו באמת מה לעשות מולם, פשוט עמדתי ונדהמתי ממה שאני רואה. הם משחקים בצורה כל כך יפה לעין, וכל כך יעילה, קולעים מכל מקום ובאחוזים נהדרים, שפשוט אין מה לעשות מולם, לפחות לא בינתיים".

ארבעה שחקנים בלבד הצטרפו העונה לסגל של פאבלו לאסו – הסנטר יואניס בורוסיס, שמסתמן כרכש מצוין, טרמל דארדן, שהגיע עוד בסוף העונה שעברה אך לא יכל לשחק ביורוליג ושני שחקנים משלימים – דניאל דיאז שעלה מקבוצת הנוער וסלאח מג'רי הטוניסאי שעולה כדי לתת מנוחה לגבוהים. "כשלוקחים סגל שהצליח בצורה נהדרת בעונה שעברה, והפסיד את התואר האירופי רק בגמר, אתה לא רוצה לשנות יותר מדי", אמר לאסו בתחילת העונה, "לכן השינויים שעשינו היו באמת רק כדי לחזק את מה שיש, ולא כדי לשנות".

את ההצגה ממשיכים לגנוב הכוכבים רודי פרננדס, סרחיו יול, ניקולה מירוטיץ', סרחיו רודריגס והקפטן פליפה רייס. "כשאתה מאמן קבוצה כל כך מוכשרת, אתה צריך לדעת איך לתת לכולם להתבטא וזה מה שאני משתדל לעשות כאן", אמר לאסו והסביר את סגנון המשחק הלא שמרני וההתקפי שלו, "האוהדים שלנו רוצים לראות את השחקנים האלה מציגים את היכולת הכי טובה שלהם, והתפקיד שלי זה לנסות ולעזור להם לעשות זאת".

שחקן ריאל מדריד רודי פרננדס חוגג. מגד גוזני
עם שחקנים כמוהו, לא צריך הרבה טקטיקה. פרננדס/מגד גוזני

למה לא מקבל מספיק הערכה?

למרות ההצלחה והעובדה שריאל משאירה את כולם עם טעם של עוד, רמת ההערכה למאמן, שבילה שנתיים במדריד כשחקן והגיע למועדון אחרי שהצליח בצורה יפה עם סן סבסטיאן, ממש לא גבוהה. השבוע ניצחה ריאל בקושי את גראן קנאריה, אחת הקבוצות היותר משתפרות בכדורסל הספרדי בשנים האחרונות, כשבסיום התקשורת הספרדית לא עשתה חסד עם המאמן המצחיק. "נראיתם כמו קבוצה אחרת. אולי אתם סובלים מעודף ביטחון עצמי?", הפתיע אחד העיתונאים במסיבת העיתונאים את המאמן שנשאר המום.

"עיקר הבעיה של העיתונאים ממדריד עם פאבלו זה שהוא לא מהשמות הגדולים באירופה", אומר העיתונאי הספרדי מנואל קונסטנס. "נכון שאלו לא אותם עיתונאים שנכנסו בז'וזה מוריניו כל הזמן, אבל הם רואים מולם אדם קטן עם הבעות פנים מוזרות שכל הזמן מחייך או נראה אבוד, והם תוקפים אותו. אני לא חושב שהיו נוהגים ביותר כבוד למאמן אחר. גם את מסינה כל הזמן תקפו פה, והוא גם באמת לא הצליח. פאבלו עוד לוקח את הכל בקלות יחסית, ככה שהוא מצליח לעבור את כל הבלאגן פה, ובאמת בינתיים הכל הולך לו בצורה נהדרת".

אז מה הבעיה האמיתית עם לאסו? "ריאל מדריד היא קבוצה התקפית יוצאת מן הכלל, אתה לא צריך לאמן אותה בהתקפה", כך אמר בעונה שעברה עוזר המאמן של מסינה פפה מולין, שהוביל את ריאל לחצי גמר הפיינל פור מול מכבי תל אביב ב-2011. "כשאתה לוקח אוסף של שחקנים כל כך טוב, אתה לא צריך להיות טקטיקן גדול כדי להצליח, אלא קודם כל להיות מאמן שזורם עם השחקנים שלו. זה יהיה טוב, אבל טוב עד לנקודה מסוימת. כשהלחץ יעלה, ויצטרכו גם קצת יכולות אימון, פה המאמן נמדד".

העובדה שלאסו לא נחשב לטקטיקן מבריק לא באה לידי ביטוי בסדרת גמר הפלייאוף נגד הקטאלנים או בניצחון החלק על מכבי תל אביב בסדרת ההצלבה של היורוליג מול מכבי תל אביב. "אנשים אוהבים לדבר", אמר מרכוס סלוטר אחרי הזכייה באליפות בעונה שעברה, "אז נכון שבגמר הפיינל פור נגד אולימפיאקוס לא שיחקנו טוב, אבל זה לא שלא היינו מוכנים. הלחץ השפיע עלינו יותר מדי אולי, אבל מפה ועד להשליך על אם המאמן הוא טוב טקטית או לא, זה ממש שטויות. ניצחנו כי אנחנו טובים והפסדנו כי המאמן רע? לא קונה את זה".

הביקורות הגיעו גם לאחר שלאסו למעשה הגיע משום מקום כדי לתפוס את המקום של מסינה ומולין בקיץ 2011. הוא אימן קבוצה קטנה בסדר גודל של הליגה הספרדית, והניסיון היחיד שהיה לו זה כשחקן נבחרת ספרד, טאו ויטוריה וריאל מדריד, וכן אולי גם בשל העובדה שהוא באסקי. "ברור שזה לא פועל לזכותו", אומר קונסטנס, "הוא אימן את הנבחרת הלאומית הבאסקית, מה שגם עורר לא מעט ביקורות מטעם אנשי ריאל מדריד, והפסיק עם זה. אומרים גם שביום שהוא יסיים עם ריאל הוא יקבל מקום של כבוד כמאמן של ויטוריה, ושמעבירים שם את הזמן עד שהוא יגיע. רוב העיתונאים במדריד וגם האוהדים אוהבים שמות גדולים או אנשים משלהם. לאסו הוא לא כזה, אבל הוא מצליח, ולא כולם מסתדרים עם זה".

פאבלו לאסו מאמן ריאל מדריד בכדורסל. Ulf Duda, GettyImages
לא פועל לזכותו שהוא באסקי. לאסו/GettyImages, Ulf Duda

ייבחן שוב, בגמר

נכון לעכשיו, לאיש אין ספק לאן ריאל מדריד תגיע. "קבוצה שזוכה באליפות ומגיעה לגמר הפיינל פור של היורוליג, יש לה מעט מאוד לאן להשתפר", אמר לאסו במסיבת העיתונאים לאחר הזכייה בסופר קאפ והניצחון על ברצלונה, "אנחנו מכוונים הכי גבוה שרק אפשר. רוצים לזכות באליפות, רוצים להגיע לפחות לפיינל פור של היורוליג ושם נראה מה יהיה".

"זה אמנם נראה הזוי, אבל בקבוצה כמו ריאל מדריד, אם אתה לא מגיע לפיינל פור, או אפילו לגמר הפיינל פור, אתה לא באמת הצלחת", אומר קונסטנס. "זה היה נכון גם לשנים הארוכות שהקבוצה לא הצליחה להגיע לשום דבר. זה היה נכון אז, ואפילו יותר נכון היום כשהקבוצה מצליחה. הכל טוב ויפה, והקהל מאוד אוהב לראות מאמן שהוא שונה, אבל אם ריאל לא תזכה השנה בגמר, או אפילו תיפול לפני זה, אף אחד לא יזכור איזה דמות חביבה הוא פאבלו לאסו".

שחקן אולימפיאקוס ואסיליס ספאנוליס מול שחקני ריאל מדריד. AP
מקווים שבפעם הבאה זה ייגמר אחרת. ספאנוליס גובר על ריאל בגמר היורוליג/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully