וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוד לא מרגיש בבית: מעקב עונתי על ניב ברקוביץ' מהפועל אילת

18.11.2013 / 6:30

מפטם את חבריו באסיסטים, מראה ניצוצות, אבל עדיין הביטחון לא כמו בהרצליה. מדור המעקב השבועי של אור שקדי עקב אחרי ניב ברקוביץ', שקיווה להיות שחקן מוביל בקבוצת צמרת, אבל עדיין מחפש את עצמו בהפועל אילת

לרגל עונת 2013/14 החלטנו לפתוח מדור חדש: מעקב צמוד ויסודי אחר 17 שחקנים מליגת העל, ישראלים וזרים, בסיבוב הראשון והשני. השחקנים שנבחרו הם בעיקר הישראלים בעלי הפוטנציאל להגיע למעמד של שחקנים מובילים בכדורסל הישראלי, וזרים בולטים בליגת העל. למדור השביעי בחרנו את ניב ברקוביץ', הבן של, שהגיע להפועל אילת הקיץ כדי לנסות ולהיות שחקן מוביל בקבוצת צמרת. עקבנו אחריו במשחק הניצחון של הפועל אילת על בני הרצליה בחוץ 73:86 במסגרת המחזור השביעי.

ניב ברקוביץ' שחקן הפועל אילת. ברני ארדוב
לא מצא את עצמו מתחילת העונה. ניב ברקוביץ'/ברני ארדוב

איך הגיע למשחק?

הגארד של הפועל אילת הגיע לעונה עם לא מעט ציפיות אחרי שרשם עונת שיא מבחינת מספרים אשתקד בהרצליה, אבל פשוט לא מצא את עצמו מתחילת העונה. הוא פתח בחמישייה בשלושה מתוך שישה משחקים, קיבל 20.3 דקות בממוצע למשחק, אבל קלע רק 3.5 נקודות ב-36.4 אחוזים מהשדה, אליהם הוסיף 3.5 אסיסטים ו-2.8 ריבאונדים. בשיאו העונה קלע 6 נקודות בהפסדים להפועל ירושלים ומכבי חיפה.

ניב ברקוביץ' שחקן הפועל אילת. ברני ארדוב
ממשיך בנדנדה. ניב ברקוביץ'/ברני ארדוב

פירוט המשחק

סטטיסטיקה: 2 נקודות (1 מ-4 ל-2), 7 אסיסטים, ריבאונד, חטיפה ו-2 איבודים ב-14:45 דקות. 5 נקודות מדד.

כשהיה על המגרש: 35:37 להפועל אילת.
כשלא היה על המגרש: 38:49 להפועל אילת.

הנדנדה במעמדו של ברקוביץ', שפתח בחלק מהמשחקים ובחלקם עלה מהספסל, ממשיכה גם נגד הרצליה כשהוא פותח על הספסל. הרכז בן ה-27 נכנס 2 וחצי דקות לסוף הרבע הראשון, ביתרון נקודה להרצליה. הוא מקבל את אבי בן שימול בהגנה, אחרי שהעבודה שנעשתה עליו עד עתה לא הייתה טובה, ושומר עליו לא רע.

בהתקפה הוא נכנס לעניינים מצויין. עד סיום הרבע הראשון הוא ביצע בעזרת הצעד הראשון המהיר חצי חדירה, והוציא כדורים לשלשות של חנוכי ו-ווטפורד. אחרי שביצע זאת פעמיים, ההגנה לוקחת את החדירה שלו לא ברצינות ולא מתכווצת במהלך האחרון של הרבע והוא העניש עם זריקה על הנבארו. הדקות הטובות שלו המשיכו גם בפתיחת הרבע השני, כשהוא ניצל טעויות באיזורית של הרצליה והשאיר שחקנים לשתי שלשות. הוא ירד אחרי 9 דקות, בהן אילת רצה 4:20 ובהן מסר 5 אסיסטים. אפיק ניסים שחזר במקומו המשיך את המומנטום.

קטש החליט להעניק לו את דקות הפתיחה של המחצית השנייה, אבל אילת פתחה רע מאוד, כשבפעמיים שברקוביץ' ג'וניור מצא שחקנים פנויים אחרי פיק אנד רול הם לא ידעו לסיים. כשהקאמבק של הרצליה מתקרב, החליט המאמן לשלוח אותו בחזרה לספסל. ברקוביץ' חזר כשהמשחק כבר היה גמור, 19 נקודות יתרון לאילת. בדקות הללו הוא ניסה קצת יותר להעז בהתקפה, לקח זריקה תוך כדי קפיצה לאחור, אך לא בהצלחה גדולה. מצד שני הוא ניהל את המשחק טוב מאוד ומסר עוד שני אסיסטים לשלשות ובסך הכל שבעת האסיסטים שמסר תורגמו ל-20 נקודות של קבוצתו.

ניב ברקוביץ' שחקן הפועל אילת. ברני ארדוב
מצפים ממנו לשדרוג. ניב ברקוביץ'/ברני ארדוב

מסקנות

כהרגלנו, נתחיל מהסוף. ניב ברקוביץ' אמנם קלע רק 2 נקודות בניצחון של אילת, אבל היה טוב, והיה מהשחקנים הבולטים בדקות שאילת יצרה את הבריחה הראשונית. לא קל לשחקן לקום מהספסל, במיוחד כשהקבוצה שלו מתחילה את המשחק לא טוב, אבל ברקוביץ' נכנס למשחק והיה מצוין. 5 אסיסטים ב-9 דקות, 2 נקודות עם סיום הבאזר, הגנה טובה וניהול משחק אחראי הם בהחלט דברים שלא צריכים לקחת אותם כמובן מאליו. העובדה שזה לא מתבטא במספר נקודות מרשים, לא צריך להמעיט מהיכולת שלו במחצית הראשונה. גם בדקות הפתיחה במחצית השנייה הוא לא היה הסיבה שהרצליה חזרה למשחק, אבל גם רמת הביצוע שלו הייתה קצת פחות טובה.

אחרי שנה שבמהלכה הפך להיות הישראלי המוביל של הקבוצה שלו, לצד בן רייס, קיימת ציפייה שניב ברקוביץ' יעשה את השדרוג גם בהפועל אילת. העובדה היא שבדירוג שחקני ליגת העל הוא קיבל את המקום ה-19 המכובד מעל לא מעט שחקנים טובים. אלא שהפתיחה המעט מאכזבת במחזורי הפתיחה נראית בביטחון שחסר לברקוביץ' ושהיה לו במשחקים הטובים בבני הרצליה בעונה שעברה. אז נכון שהחצי חדירה והוצאה לקלעים הטובים שיש לו בקבוצה זה מהלך טוב ויפה, אבל חסר קצת הליכה אגרסיבית יותר לסל.

אחת הבעיות המרכזיות במשחק שלו היא העובדה שיש לו כמות סבירה מהכל, חוץ מקליעה מחוץ לקשת, אבל אין לו נשק עיקרי שהופך אותו לשחקן ברמה גבוהה באמת. הצעד הראשון שלו והחדירה הם הצדדים היותר טובים שלו במשחק ההתקפה, וגם ראיית המשחק שלו טובה, אבל עדיין נופלים מהגארדים המובילים בליגה – מורן רוט, יוגב אוחיון, אפיק ניסים ויובל נעימי. אחרי הרשימה המכובדת הזאת אפשר למצוא את ברקוביץ'. ההגנה שלו, כשהוא בא חד וענייני כמו שהיה במחצית הראשונה נגד הרצליה, היא יותר מסבירה, וגם הרצון שלו והאנרגיות תמיד עוזרות.

כדי להפוך את העונה של הפועל אילת לשחזור מאשתקד, עודד קטש יצטרך את ניב ברקוביץ' יותר דומה לעונה שעברה. יצטרך ממנו להיות שחקן שעולה מהספסל בדקות שאפיק ניסים או ניצן חנוכי יצטרכו מנוחה, לא מפחד להיות אגרסיבי ולהגיע לקו העונשין כמה שיותר פעמים. אמנם בעונה שעברה הוא הגיע רק 3 פעמים בממוצע למשחק לקו, אבל במשחקים הטובים שלו הוא הגיע למעל 6 זריקות עונשין, וכשהוא קולע מעל 70 אחוז בקריירה, זה יכול לעזור לו בתחום צבירת הנקודות. אם על הדרך יוכל לייצר נשק אפקטיבי נוסף חוץ מהחדירה, יעשה את השדרוג. בינתיים זה נראה בסדר, אבל זה צריך להיראות טוב בהרבה.

כדורסלן העבר מיקי ברקוביץ', משמאל עם משפחתו. ברני ארדוב
עוקב בדריכות. האבא מיקי ביציע/ברני ארדוב

מה אמרו עליו

עודד קטש: "ניב הוא ילד טוב, וזה לא פעם ראשונה שמה שקורה לו מפתיחת העונה, קורה לי עם גארדים. לוקח זמן לגארדים שמשחקים אצלי להבין מה אני רוצה, זה סגנון אחר ממה שהם היו מורגלים אליו כל הקריירה, כולל אפיק שהתחיל פחות טוב את העונה שעברה. גם יחזקאל סקוורר ואבי בן שימול לא התחילו את העונה שעברה טוב, וגם ניב עובר את ההתאקלמות הזאת. אין לי ספק שגם המשחקים הטובים שלו עוד יבואו".

אפיק ניסים: "לא הייתי פה הרבה שנים אבל אילת זה שונה משאר הקבוצות, לוקח זמן להתאקלם גם לניב לניצן ולשאר. ניב הוכיח את עצמו עד היום, אבל לאורך זמן הוא יוכיח את עצמו וייתן הרבה משחקים טובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully