וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טל דאנק: מעקב עונתי על טל דן מעירוני נס ציונה

12.11.2013 / 11:25

האתלטיות המדהימה, המספרים המרשימים, ההגנה שהשתדרגה והרעב לכדורסל שמטריף את נס ציונה. מדור המעקב העונתי של אור שקדי צפה בטל דן עושה צעד גדול לעבר נבחרת ישראל

לרגל עונת 2013/14 החלטנו לפתוח מדור חדש: מעקב צמוד ויסודי אחר 17 שחקנים מליגת העל, ישראלים וזרים, בסיבוב הראשון והשני. השחקנים שנבחרו הם בעיקר הישראלים בעלי הפוטנציאל להגיע למעמד של שחקנים מובילים בכדורסל הישראלי, וזרים בולטים בליגת העל. למדור השישי בחרנו את טל דן, הפורוורד של עירוני נס ציונה, שעלה עמה לליגת העל אחרי מספר שנים בליגה הלאומית. עקבנו אחריו במשחק הניצחון של נס ציונה על הפועל ירושלים במסגרת המחזור השישי.

טל דן שחקן עירוני נס ציונה. ניב אהרונסון
טל דן/ניב אהרונסון

איך הגיע למשחק?

הפורוורד של נס ציונה היה סביר במשחקי ההכנה, אבל שום דבר לא הכין את הליגה למה שהוא עשה מפתיחת העונה. במחזור הפתיחה אמנם העולה החדשה הפסידה, אבל הוא קלע 15 נקודות. בשלושת המחזורים הבאים הצליחה נס ציונה להדהים את הפועל חולון, מכבי תל אביב והפועל תל אביב, כשבכל אחד מהמשחקים הוא קולע בספרות כפולות ומעמיד את הממוצעים שלו על 14 נקודות, 3.5 אסיסטים ו-3 ריבאונדים בממוצע למשחק. הוא גם מוביל את הליגה בהגעה לקו העונשין כשזורק 8.5 זריקות בממוצע למשחק.

טל דן טיילר האניקאט שחקני עירוני נס ציונה שומרים על ג'וש דאנקן שחקן הפועל ירושלים. ניב אהרונסון
תצוגה הגנתית. טל דן עוצר את ג'וש דאנקן/ניב אהרונסון

פירוט המשחק

סטטיסטיקה: 20 נקודות (8 מ-11 ל-2, 1 מ-2 ל-3, 1 מ-2 מהעונשין), 12 ריבאונדים (2 בהתקפה), 2 אסיסטים, 5 חטיפות, חסימה אחת ואיבוד כדור אחד ב-33 דקות. מדד משוקלל 34 (שיא לישראלי העונה).

כשהיה על המגרש: 38:72 לנס ציונה.
כשלא היה על המגרש: 17:23 להפועל ירושלים.

כמו בכל המשחקים העונה, טל דן פתח בחמישייה, ובשל ההגנה האיזורית של נס ציונה הוא נתקל בכל פעם בשחקן אחר, אם זה חברו הטוב אלישי כדיר, רונלד דופרי או ג'וש דאנקן. בכל פעם הוא עצר אותם. ב-3 הדקות הראשונות הוא היה אחראי על שלוש עצירות של נס ציונה, כשאת נקודות הפתיחה שלו הוא רושם בהאלי הופ מרשים. הפורוורד הוא בין האחראיים הבולטים לבריחה של נס ציונה, ולקראת סיום הרבע גם הראה את התרגיל שהפך לסימן ההיכר שלו, ולקח את ג'וש דאנקן בהטעייה קלה לשמאל אותה גמר בלייאפ. את הרבע השני הוא פתח לא טוב עם שלוש החטאות רצופות, אבל חזר אחרת משתי דקות של מנוחה כשהציג שני מהלכים נהדרים בהתקפה. בתחילה תפס עמדה על יותם הלפרין וניצל את הפיזיות והזריזות לנקודות, ובהמשך סיים את המחצית עם טיפ מריבאונד התקפה.

המחצית השנייה הייתה גארבג' טיים ארוך, אבל דן החל אותה כמו את הראשונה עם מספר חטיפות נהדרות, ואותת שאת המשחק הזה הפועל ירושלים לא תנצח באמצע הרבע השלישי, כשחטף כדור מהידיים של דרווין קיצ'ן וסיים בדאנק אדיר. אמנם בדקות הללו האדומים כבר לא היו בעניינים, אבל האתלט הישראלי בן ה-26 היה בשיאו, כשלקח את פרחוסקי הענק בקלות אל הסל ואפילו קלע שלשה. את החגיגה לקח לו השופט כשפסל דאנק ועבירה שיכלו בקלות להיכנס למהלכי העונה בליגה.

טל דן שחקן עירוני נס ציונה. ניב אהרונסון
מניות רבות בניצחון. טל דן/ניב אהרונסון

מסקנות

נתחיל בווידוי קל. אחרי טל דן אני עוקב בערך מאז שהיה בן 17, עוד כששיחק בגימנסיה הריאלית בראשון לציון. כשעלה לליגת העל הוא היה כישרון גדול שהיה ברור שיעשה את קפיצת המדרגה, אבל לא הצליח להוכיח את עצמו גם כשלפעמים נפלו הזדמנויות לחיקו. בליגה השנייה היה ברור מהרגע הראשון שמדובר בכישרון גדול, אבל כשחזר להזדמנות נוספת בליגת העל נשבר מהר וירד שוב לליגת המשנה, עד שמצא בית בנס ציונה. בעונה שעברה הרבה מאוד אנשי מקצוע אמרו שהוא השתנה, התבגר, ואם יעלה עם הקבוצה שלו, הוא אולי ייראה אחרת. אחרים פשוט לא האמינו בו מספיק.

דן שיפר במשחק שלו שני אלמנטים ששלובים זה בזה. הראשון: רמת האגרסיביות. הוא הפך לשחקן שלא מפחד להיכנס בכוח לסל, ועושה את זה מול כל שומר. לכן הוא גם הוביל את הליגה במספר זריקות עונשין עד המחזור הנוכחי. עם הצעד הראשון המהיר שלו הוא מגיע חזק לטבעת, והאתלטיות הפנטסטית שלו, עוזרת לו לסיים גם בדאנקים מהדהדים, ולהגיע ללא מעט ריבאונדים בהתקפה. בליגה הלאומית ניסו לפתור את זה ולתת לו לזרוק מבחוץ, אבל גם משם הוא קולע באחוזים סבירים. האלמנט השני: הגנה. חמש חטיפות בסטטיסטיקה, שאף אחת מהן היא לא בסחיטת עבירה תוקף, זה מספר נהדר. במהלך המשחק הנוכחי הוא גם הצליח לעצור את ארטיום פרחוסקי הענק עם פיזיות ונוכחות שלא הרבה סנטרים ישראלים, שלא לדבר על פורוורדים, יכולים להציג.

אז אחרי שגמרתי את ההלל על דן, יש עדיין כמה דברים שייבחנו לגביו לאורך העונה הנוכחית. ראשית, זה נכון שהוא שמר על יציבות לאורך חמישה משחקים, גם הגנתית וגם התקפית, אבל מדובר בתקופה קצרה. החוכמה שלו, ושל כל נס ציונה למען האמת, תהיה לצאת ממשחק אחד לא טוב. הדבר השני יהיה לשפר עוד קצת את הקליעה. כמו שכבר כתבתי מקודם, בלאומית הבינו את הפטנט ולפעמים נתנו לו אור ירוק לזרוק. זה גם יגיע בליגת העל, וגם יגיע היום שיסגרו לו את השמאל הרמטית. אם יתגבר על המכשולים הללו, הוא יהיה ברמה הגבוהה ביותר. בינתיים, כדאי למי שפספס את ההצגה של הפורוורד הישראלי בכושר הטוב בישראל כיום, לקפוץ ללב המושבה, כדי שלא תתהו מי זה השחקן החדש בסגל של נבחרת ישראל.

טל דן שחקן עירוני נס ציונה מול ארטיום פרחוסקי שחקן הפועל ירושלים. ניב אהרונסון
אגרסיבי מספיק גם מול פרחוסקי הענק. טל דן/ניב אהרונסון

מה אמר ומה אמרו עליו

טל דן: "הגענו אגרסיביים מאוד למשחק, לא חשבנו שהוא יהיה קל. עברנו עד עכשיו הרבה מאוד משחקים מותחים, שמח שגמרנו את המשחק הזה מהר, ידענו שירושלים קבוצה מעולה, עשינו את זה קל. היתרון שלנו הוא שאין עלינו לחץ. יש פה סביבת עבודה מדהימה שמתחילה בהנהלה וממשיכה בנדב ומחלחלת לשחקנים. כיף להגיע לאימונים, נשארנו חיוביים גם אחרי ההפסד לראשון במחזור הפתיחה".

על עצמו אמר: "לפני שנה אף אחד לא הכיר אותי. אנחנו באמת רעבים, מהיום הראשון שאנחנו התחלנו להתאמן, הרגשנו כמו אנדרדוג ואנחנו באים להוכיח. רואים את זה במשחק. שמעתי תמיד מה אמרו עליי, מעדיף לא להתייחס לזה, היום אני בנס ציונה בליגת העל, ומתרכז גם בזה. הכול הולך כל כך טוב, אנחנו באמת מאמינים שצריכים להישאר רעבים כדי להצליח".

נדב זילברשטיין: "ההצלחה הכי גדולה שלנו זה הדרך של המועדון והאנשים המדהימים שמרכיבים את הקבוצה וטל הוא אחד מהם. דברים טובים קורים למי שעובד קשה, למי שיש סבלנות, למי שמחויב. טל היה בסיטואציות לא טובות מבחינתו ומבחינת הקבוצות שהוא היה פה, הוא אחד השחקנים הכי מוכשרים בכדורסל הישראלי, הוא היה צריך את הסיטואציה. הוא התבגר עם השנים והפך לשחקן שלם, אני מאוד מקווה שזה ימשיך לקרות לו".

מאיר טפירו: "הנה התשובה לאנשים שאמרו שאין פה שחקנים. צריך לתת את ההזדמנות לחבר'ה הצעירים. אנחנו רואים בשנים האחרונות שחקנים שעלו מהליגה השנייה והם טובים בליגה הראשונה. זה פספוס של הכדורסל הישראלי, טל דן ועוד הרבה שחקנים שמתבזבזים ועד שהם עולים לליגה רואים מה הם שווים. מדהים מה שהוא עושה, שחקן ישראלי עם יכולות אתלטיות כאלה, השופט לקח לו היום סל מדהים. הוא מרגיש פה בנוח, שזה חשוב, והחוק הרוסי נתן לו הזדמנויות לטעות וככה להתפתח כשחקן".

שחקן העשור שעבר המשיך: "מי שראה את המשחק היום ואותו מתחילת העונה הוא שחקן נבחרת לכל דבר, אני באמת לא מאמין איפה היו כל השנים כולם. הוא גדל בראשון, איך פספסו אותו? לא מבין. כשדיברתי עם עופר ברקוביץ' בתחילת העונה אמרתי לו שהוא שחקן לליגה הראשונה, ואני שמח שרואים את זה היום. כשהוא ישפר שניים או שלושה אספקטים במשחק שלו, הוא יהיה בין השחקנים הכי טובים בכדורסל הישראלי".

טל דן שחקן עירוני נס ציונה. ניב אהרונסון
מאיר טפירו: "טל הוא שחקן נבחרת לגיטימי"/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully