וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוג'ר פדרר: "כל עוד הבחירה בידיי, אמשיך לשחק טניס"

השוויצרי לא פורש, נדאל מפרגן ומתכונן לגמר טורניר גמר הסבב מול דג'וקוביץ' (22:00, ספ' 1): "יותר חשוב מלנצח את רוג'ר"

השנה של רוג'ר פדרר הסתיימה אתמול (ראשון) עם הפסד כואב 7:5, 6:3 לרפאל נדאל בחצי גמר טורניר גמר הסבב, שלימד פעם נוספת על דעיכתו של מי שנחשב לטניסאי הגדול בכל הזמנים. בגיל 32, פדרר הציג לרגעים יכולת נהדרת מול יריבו הנצחי, אבל לא שמר על יציבות והפסיד לשור ממאיורקה בפעם הראשונה באולם סגור אחרי ארבעה ניצחונות.

נדאל התגבר על פדרר וסידר לעצמו עוד גמר מול דג'וקוביץ'

רפאל נדאל עם רוג'ר פדרר. Julian Finney, GettyImages
כבר לא כוחות? נדאל ופדרר בסיום/GettyImages, Julian Finney

"הוא שיחק באופן עקבי יותר", הודה פדרר. "הוא שיחק בצורה שבה הוא תמיד משחק, ואני לא הצלחתי לספק את החבטות הנכונות ברגעים שהייתי צריך אותן. אני מרוצה מהעובדה שאני עדיין יכול לשחק שלושה שבועות ברציפות מבלי לסבול מבעיה רפואית, כי אני זוכר שאגאסי לא הצליח לעשות את זה לקראת סוף הקריירה שלו".

כשנשאל האם יחזור למגרשים גם ב-2014, השיב פדרר: "יש לי הרבה דברים אחרים לעשות בחיים חוץ מלשחק טניס, אבל כל הבחירה בידיי, אני אמשיך לשחק. המטרה לעונה הבאה? לזכות לפחות בחמישה תארים, לעשות דברים מרגשים, וכמובן לחזור לטורניר גמר הסבב פעם נוספת".

רוג'ר פדרר טניסאי שוויצרי. Julian Finney, GettyImages
בונה על חמישה תארים בעונה הבאה. רוג'ר פדרר/GettyImages, Julian Finney

בצד המנצח של היריבות היה נדאל, שסידר לעצמו מפגש מספר 39 בקריירה מול נובאק דג'וקוביץ' (שיא ATP), האלוף מאשתקד. למעשה זו הפעם החמישית בלבד ב-44 שנות הטורניר שהגמר בו מפגיש בין המדורג 1 למדורג 2, ובהחלט ניתן לצפות לעוד קלאסיקה ביריבות המתפתחת הזו.

דג'וקוביץ', שגבר 3:6, 3:6 על סטניסלאס ואוורינקה בחצי הגמר השני אמש והאריך את רצף הניצחונות שלו מאז ההפסד לנדאל בגמר אליפות ארצות הברית לפני חודשיים ל-21, מפגר 22:16 במפגשים הישירים מול הספרדי, ו-3:2 במפגשים ביניהם השנה. בגמרים המאזן עומד על 9:9 עד כה, כשהגמר ה-19 ביניהם משתווה ליריבות בין פדרר לנדאל, כשרק ג'ון מקנרו ואיבן לנדל נפגשו למספר רב יותר של משחקי גמר עם 20.

רפאל נדאל טניסאי ספרדי. Julian Finney, GettyImages
לא מציב את עצמו עם הגדולים ביותר. רפאל נדאל/GettyImages, Julian Finney

"מבחינתי לעלות לגמר הטורניר האחרון של השנה זה יותר חשוב מלנצח את רוג'ר", אמר נדאל אחרי חצי הגמר. "אני מקווה להיות מוכן ככל שניתן לגמר, ואני יודע שזה הולך להיות קשה, אבל אתן את הטוב ביותר שלי. אני יודע שאצטרך להיות במיטבי כדי שתהיה לי הזדמנות לזכות בטורניר".

כשנשאל איך השפיע הפרק הטרי ביריבות ביניהם על השאלה מיהו הטניסאי הגדול בכל הזמנים השיב נדאל: "היום השאלה היא לא אם זה אני או רוג'ר, אלא אם זה רוד לייבר או רוג'ר, אבל אף פעם לא ראיתי את לייבר משחק. אני בן 27, ועשיתי יותר מכל מה שאי פעם חלמתי לעשות. אני מקווה שבעתיד יהיו לי עוד הזדמנויות לזכות בתארים, ואני אעבוד קשה בשביל זה. רק בסיום הקריירה שלי נוכל לראות מה המקום שלי בהיסטוריה של הטניס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully