וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבוסס על סיפור אמיתי: הקאמבקים הגדולים של מנצ'סטר יונייטד

10.11.2013 / 9:45

ברקוביץ' השפיל, באזבי נכנס למשבר, פרגוסון נקלע לפיגורים עצומים. מנצ'סטר יונייטד כבר סבלה מפתיחות חלשות יותר מזו של העונה וסיימה אותן עם תואר. מסע אל הקאמבקים הגדולים של השדים האדומים, כולל התבוסה לארסנל שהסתיימה בטרבל היסטורי

הנה נתון מדהים: 26 עונות התחיל אלכס פרגוסון במנצ'סטר יונייטד. באף אחת מהן, אף לא אחת, הוא השיג שישה ניצחונות רצופים בששת מחזורי הפתיחה. פעם אחר פעם הקבוצות של סר אלכס צלעו בתחילה, לפעמים יותר ולפעמים פחות וזה לא הפריע להן לקחת 13 אליפויות. גם מאט באזבי נתקל בלא מעט קשיים ועשה מהפכים בדרך אל התואר. זה האופי של מנצ'סטר יונייטד. 1:2 על באיירן מינכן במשחק נתון וקאמבקים גדולים לאורך עונות שלמות. גם דייויד מויס לא נהנה מפתיחה טובה במיוחד ובמחזור השישי, אחרי הפסד ביתי לווסט ברומיץ', הקבוצה שלו עמדה על שבע נקודות בלבד. אבל לאט לאט הדברים מתחברים ויונייטד מגיעה למפגש במחזור ה-11 מול ארסנל בפיגור שמונה נקודות "בלבד" ועדיין עם סיכוי ריאלי לאליפות נוספת. כדי לתת קצת השראה לשדים האדומים, הנה כמה קאמבקים מיוחדים שמנצ'סטר יונייטד ביצעה לאורך ההיסטוריה, מפתיחות עונה רעות לשנים בלתי נשכחות.

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים. רויטרס
יש עוד תקווה. שחקני יונייטד חוזרים לשמוח/רויטרס
sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

1951-52

איך התחיל?

הליגה הראשונה הורכבה מ-22 קבוצות ובמחזור ה-19, אחרי 0:0 מול ליברפול בחוץ, היו ליונייטד תשעה ניצחונות, ארבע תוצאות תיקו ושישה הפסדים. בסך הכול: 22 נקודות (שתי נקודות לניצחון).

שיא השפל:

הפסדים רצופים, 4:2 בחוץ מול צ'לסי ו-3:1 בבית נגד פורטסמות' במחזורים 17 ו-18.

איך נגמר?

עם האליפות השלישית בתולדות המועדון, הראשונה תחת מאט באזבי והראשונה אחרי 41 שנים עקרות.

שיא הקאמבק:

הזכייה בתואר הובטחה עם 1:6 ביתי על ארסנל במחזור האחרון של העונה. ג'ק ראוולי כבש שלושער.

באותו 0:0 מול ליברפול ערכו את הופעת הבכורה שלהם שניים: ג'קי בלנצ'פלאוור בן ה-18 ורוג'ר ביירן בן ה-21. יממה לאחר מכן, טום ג'קסון, כתב ה"מנצ'סטר איבנינג ניוז", קרא לקבוצה בעיתון "תינוקות באזבי" והאגדה יצאה לדרך. יונייטד סיימה את המחזור ה-19 כשהיא רק שביעית בטבלה, אבל יצאה לקאמבק גדול וב-23 המחזורים האחרונים של העונה צברה עוד 35 נקודות מ-46 אפשריות כדי לזכות בתואר. ראוולי, עם 30 שערי ליגה וסטן פירסון, עם 22, סיפקו את ההשראה.

מאט באזבי שחקני מנצ'סטר יונייטד 1957. AP
הבאזבי בייביס יצאו לדרך/AP

1958-59

איך התחיל?

הקבוצה של באזבי צברה 15 נקודות בלבד ב-18 המחזורים הראשונים.

שיא השפל:

שבעה מחזורים ללא ניצחון (שלוש תוצאות תיקו וארבעה הפסדים), בין ספטמבר לאוקטובר, כולל 4:0 בחוץ מול וולבס. וגם: הפסד 6:3 בחוץ מול בולטון במחזור ה-18.

איך נגמר?

עם המקום השני בליגה אחרי שהקבוצה כבר עלתה לפסגת הטבלה לשני מחזורים לקראת סיום העונה.

שיא הקאמבק:

ה-1:6 על פורטסמות' ב-27 במרץ 1959, שהציב את יונייטד זמנית בפסגת הליגה.

נכון, הקבוצה הזו לא לקחה אליפות. שלושה משחקים ללא ניצחון בששת המחזורים האחרונים מנעו זאת ממנה. ועדיין, מדובר אולי בקאמבק הגדול בתולדות יונייטד, אחד הגדולים בכדורגל אי פעם. חציה הראשון של אותה עונה היה כולו תחת השפעת האסון והתרסקות המטוס במינכן, שאירעה בפברואר 1958. יונייטד בנתה את עצמה מחדש לאחר הטראומה וצנחה עד למקום ה-15. אלא שאז בובי צ'רלטון החל לחזור לעצמו. הוא כבש בחמישה משחקים רצופים והקבוצה יצאה למסע מופלא של 18 ניצחונות ב-21 מחזורים. יונייטד חזרה לחיים.

בובי צ'רלטון מנצ'סטר יונייטד 1958. GettyImages
בובי צ'רלטון הרים את הקבוצה אחרי האסון/GettyImages

1966-67

איך התחיל?

במחזור ה-12 היו ליונייטד 15 נקודות, אחרי ארבעה הפסדים וכשהקבוצה לא מצליחה לחבר יותר משני ניצחונות רצופים.

שיא השפל:

תבוסה 4:1 בחוץ מול נוטינגהאם פורסט החזקה בראשון באוקטובר 1966.

איך נגמר?

עם האליפות האחרונה של מאט באזבי והאחרונה של יונייטד ב-26 השנים הבאות, עד סר אלכס.

שיא הקאמבק:

ניצחון 1:6 על ווסטהאם, מחזור לפני תום העונה, הבטיח את האליפות.

למזלה של יונייטד, גם היריבות לא היו מרשימות במיוחד בפתיחת אותה עונה. השדים האדומים הצליחו לחבר רצף של שישה ניצחונות, שהציב אותם בעמדה טובה יותר, אבל אז הפסידו פעמיים תוך ארבעה מחזורים. לאחר אותו הפסד שני, לשפילד יונייטד במחזור חג המולד, ועד לתום העונה, יונייטד לא הפסידה 20 משחקים ברציפות, כל הדרך אל התואר. דניס לאו, ביכולת שיא, כבש 23 שערי ליגה.

דניס לאו מנצ'סטר יונייטד 1963. GettyImages
האליפות האחרונה עד ימי פרגוסון. לאו עובר את גורדון בנקס/GettyImages

1987-88

איך התחיל?

העונה המלאה הראשונה של פרגוסון במועדון התחילה בערך כמו שהקודמת הסתיימה. לא משהו. אחרי הפסד 2:0 לסאות'המפטון במחזור ה-24, הקבוצה מצאה את עצמה רק במקום החמישי, עם 40 נקודות.

שיא השפל:

שלוש תוצאות תיקו רצופות הסתיימו עם הפסד 2:1 בחוץ לווימבלדון ב-21 בנובמבר.

איך נגמר?

היסודות למסורת הקאמבקים של פרגוסון הונחו כבר בעונה הזו. ליברפול אומנם הייתה גדולה על הליגה פעם נוספת וזכתה באליפות, אבל יונייטד יצאה לריצה מצוינת וב-16 המחזורים האחרונים של העונה היא צברה 39 נקודות כדי לסיים במקום השני.

שיא הקאמבק:

חמשת מחזורי הסיום, אשר בכולם יונייטד השיגה ניצחונות, כשהיא כובשת לא מעט.

פרגוסון רק החל במלאכת הניקוי והבנייה מחדש של הקבוצה ובאותה עונה נעזר ב-24 שערי ליגה של בריאן מקלייר וביכולת טובה של בריאן רובסון. יונייטד הצליחה אפילו לחלץ 3:3 מרתק מליברפול באנפילד מצמד של רובסון ושער של גורדון סטראכן. היסודות הונחו.

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד לשעבר אלכס פרגוסון. AP
שינה את ההיסטוריה באולד טראפורד. פרגוסון/AP

1992-93

איך התחיל?

בשביעי בנובמבר 1992, אחרי 15 מחזורים, ליונייטד היו רק 21 נקודות והיא הייתה במצב רע מאוד, במקום העשירי בטבלה.

שיא השפל:

אחרי חמש תוצאות תיקו רצופות (שבאו בעצמן לאחר חמישה ניצחונות רצופים), הגיעו גם שני הפסדי 1:0 לווימבלדון ובחוץ מול אסטון וילה.

איך נגמר?

עם האליפות הראשונה של פרגוסון, ביתרון עשר נקודות על פני אסטון וילה ו-12 על פני נוריץ'.

שיא הקאמבק:

שלוש הצגות רצופות - 0:5 על קובנטרי, 1:4 על טוטנהאם ו-1:3 על קווינס פארק ריינג'רס בסוף דצמבר-תחילת ינואר, ביססו את מקומה של יונייטד בפסגה. את העונה, הקבוצה סיימה עם שבעה ניצחונות רצופים.

אחרי המחזור השני יונייטד כבר הייתה עם שני הפסדים ובמקום האחרון בטבלה, אבל השינוי הגדול הגיע בשלהי נובמבר, אז נרכש אריק קאנטונה מהאלופה לידס. איתו, הכול כבר היה פשוט יותר. הגאון הצרפתי שינה לחלוטין את יונייטד וכבש תשעה שערים ב-21 הופעות ליגה. הוא נעזר בעוד 15 של מארק יוז ותשעה של ריאן גיגס הצעיר. העוצמה של יונייטד בפרמיירליג נבנתה עם אותה עסקה ואותו קאמבק.

ריאן גיגס מנצ'סטר יונייטד 1995. GettyImages
הילד גיגסי וקאנטונה שינו הכול/GettyImages

1996-97

איך התחיל?

יונייטד צברה 19 נקודות ב-12 המחזורים הראשונים, שמונה פחות מאשר היו למוליכה ניוקאסל בשלב זה.

שיא השפל:

שני משחקים בלתי נשכחים, בזה אחר זה. תחילה, ה-5:0 אצל ניוקאסל ושישה ימים לאחר מכן, ה-6:3 אצל אייל ברקוביץ' וסאות'המפטון. אולי השבוע הגרוע בקריירה של אלכס פרגוסון.

איך נגמר?

עם אליפות מטורפת, רביעית בחמש עונות, ביתרון שבע על פני ניוקאסל, ארסנל וליברפול.

שיא הקאמבק:

ניצחון 1:3 ענק בחוץ על ליברפול, במחזור ה-34, הבטיח ליונייטד את התואר. צמד של גארי פאליסטר ושער של אנדי קול עשו את העבודה.

אחת העונות המוזרות של הכדורגל האנגלי. המגפאייז נראו נהדר בחצי הראשון של העונה ויונייטד הייתה פגיעה וחטפה קשות מהם וכאמור, מסאות'המפטון. אלא שלפתע, במהלך הפגרה, בשביעי בינואר, הודיע קווין קיגאן על התפטרותו מניוקאסל. קני דלגליש החליף אותו, אבל כבר לא יכול היה להתמודד מול הקאמבק של יונייטד, שהפסידה פעמיים בלבד ב-26 המחזורים האחרונים.

אייל ברקוביץ' סאות'המפטון 1997. GettyImages
פירק את יונייטד. ברקוביץ' במדי סאות'המפטון/GettyImages

1998-99

איך התחיל?

בתום חגיגת הכריסמס, ליונייטד היו רק 35 נקודות אחרי 20 מחזורים והיא הייתה במקום הרביעי. למוליכה צ'לסי כבר היו באותו רגע 47 נקודות.

שיא השפל:

הפסד ביתי ב-19 בדצמבר, 3:2 מול מילדסבורו.

איך נגמר?

עם עוד אליפות ועונת טרבל חלומית. יונייטד לא הפסידה ב-20 המחזורים האחרונים של העונה וזכתה ביתרון נקודה על פני ארסנל וארבע על פני צ'לסי.

שיא הקאמבק:

אחרי חג המולד השדים האדומים התעוררו ובשישי בפברואר הם אירחו את נוטינגהאם פורסט. בדקה ה-72, ביתרון 1:4, נכנס למגרש אולה גונאר סולשיאר. בין הדקה ה-80 לסיום הוא כבש לא פחות מארבעה שערים בדרך ל-1:8 מוחץ.

עונת הטרבל כמעט לא הסתיימה בטרבל. יונייטד סבלה מלא מעט בעיות וחטפה 3:0 בחוץ מהאלופה ארסנל כבר במחזור החמישי. הקבוצה של פרגוסון הציגה התקפה טובה, אבל הייתה מאוד לא יציבה בחצי הראשון של העונה, עד שהכול התחבר וגם המזל החל לשחק תפקיד עם ניצחונות דרמטיים על צ'רלטון, קובנטרי וסאות'המפטון תוך פחות מחודש.

שחקני מנצ'סטר יונייטד חוגגים טרבל 1999. GettyImages
הטרבל שכמעט לא היה, מכל כך הרבה סיבות. יונייטד חוגגת אליפות ב-1999/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully