וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: מוסדות התביעה והשיפוט יישארו במבנה ההתאחדות

4.11.2013 / 9:36

למרות הסעיף הקובע הפרדה מההתאחדות, הצדדים יזמו הסכם חשאי: כניסה נפרדת, הפרדה תקציבית ומינויים באמצעות ועדה

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

מוסדות התביעה והשיפוט עשויים להישאר בתוך מבנה ההתאחדות לכדורגל, כך על פי הסכם חשאי שיוזמים אנשי משרד הספורט וההתאחדות לכדורגל במסגרת ההסכם על נספח הרפורמה, שעקרונותיה פורסמו בוואלה! ספורט בסוף השבוע. הסיכום הזה נולד באמצעות פשרה שהשיג יו"ר ההסתדרות עופר עיני, בין גרסת ההתאחדות לפיה כיום קיימת הפרדה מלאה בין ההתאחדות למוסדות השונים ובין גרסת משרד הספורט לפיה לאנשי ההתאחדות ישנה נגיעה במוסדות הללו. סעיף חמש לנספח הרפורמה, למי שלא זוכר, מגדיר את הפרדת מוסדות התביעה והשיפוט כך: "אלה יופרדו מההתאחדות פיזית ותקציבית, לא יאוחר מ-2014".

על פי הפשרה החדשה, בתי הדין שבראשם עומד השופט בדימוס אורי גורן ואגף השיפוט של יריב טפר עשויים להישאר בתוך המבנה הקיים, אבל בכמה תנאים.

התנאי הראשון: כניסה נפרדת, על מנת שלעובדי ההתאחדות לא תהיה נגישות לתוך אולם הדיינים והתביעה, וכן למשרדם של בכירי אגף השיפוט. "המונח פיזי לא מחייב להגדיר מיקום שונה של העתקת המשרדים, אלא כניסה נפרדת. בנושא הזה, אני חייב להדגיש שעדיין אין סיכום לפיו המוסדות הללו יישארו בתוך ההתאחדות, אבל קיימת אפשרות שזה יקרה".

התנאי השני: המוסדות הללו לא יהיו תלויים תקציבית בהתאחדות. כלומר, הכספים יעברו ישירות ממשרד הספורט והאגפים הללו יהיו אחראים לניהול הפיננסי.

התנאי השלישי: ההתאחדות לא תמנה או תפטר בכירים, שופטים או דיינים באגפים הללו, שימונו באמצעות ועדה מיוחדת.

אבי לוזון, יו"ר ההתאחדות לכדורגל. ברני ארדוב
יתמודד או לא יתמודד? לוזון/ברני ארדוב

גורם בכיר בהתאחדות לכדורגל אישר הבוקר: "על פי הפשרה המסתמנת, האגפים השונים יישארו במבנה הקיים. בכל מקרה, על פי הרפורמה, ההפרדה המוחלטת לא תקרה העונה, אלא רק בעונה הבאה. כך אנו מחויבים לפי הנספח שעליו חתומים שני הצדדים ויו"ר ההסתדרות עופר עיני".

הסכם הרפורמה והשיווק אמורים להיחתם ביום חמישי, לאחר אישור דירקטוריון הטוטו. על פי התקנון, חברי הדירקטוריון רשאים לאשר את ההסכם בתוך שבוע, כך שייתכן שהחתימה תתעכב ליום שני. כפי שפורסם אתמול בוואלה! ספורט, עוד לפני הפגישה יזמו הצדדים פשרה לפיה הסכם השיווק יהיה לשנתיים עם אופציית יציאה. על הסולחה שנערכה אתמול בין לוזון לפישביין אמרו אתמול מתווכים בין הצדדים: "שניהם חותרים כעת לאותה מטרה: להעביר את ההסכם בדירקטוריון שבו הם חברים. ואם יש להם אותה מטרה כעת, אז למה לא להתחבק?". עוד קודם לכן, לפני שהשניים יצאו מהפגישה, סיכמו לוזון ופישביין כי הם משאירים את העבר מאחוריהם. על הדברים שהשמיעו השניים בסיום אמרו גורמים בהתאחדות: "פישביין טען שהוא לא אמר שהוא רוצה שלוזון יחתום על מסמך, ולוזון דיבר כאילו לא היו משקעים. שניהם יודעים מה האמת, אבל העיקר שיש הסכם. הכדורגל חשוב יותר מאשר מי צודק".

במשרד הספורט עדיין גוברת ההערכה לפיה אבי לוזון לא יתמודד בבחירות הקרובות. גורם הנמצא בתוך המשא ומתן אמר אתמול: "גם אם לוזון ירצה להתמודד, הוועדה תקבע אם הוא כשיר או לא. בינתיים, הסכם השיווק והרפורמה ייחתמו ללא הבטחה מצדו לחתום על מסמך שמחייב אותו שלא להתמודד. אם לוזון ירצה להתמודד, הוועדה תקבע אם יש לו זיקה למכבי פתח תקוה, או לא". אגב, במסגרת הסכם הרפורמה נקבע כי לא יהיה שינוי באופן בחירת היו"ר או במספר הקולות שיקבלו המועדונים. "גם במקרה הזה היה ויכוח לא פשוט, אבל הכל כבר מאחורינו", אמרו בהתאחדות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully