וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: עקרונות מסמך הרפורמה נחשפים

31.10.2013 / 23:15

14 הסעיפים שאמורים לשנות את פני הכדורגל בישראל נחשפים: איך תוקם המנהלת וכיצד יבחרו המאמן הלאומי ויו"ר ההתאחדות?

צילום ועריכה: קובי אליהו

הכדורגל הישראלי התבשר הערב (חמישי) על רפורמה שאמורה לשנות את פני הכדורגל בארץ. בישיבה שבה השתתפו בכירי ההתאחדות לכדורגל בהם היו"ר אבי לוזון, היועץ המשפטי משה אביבי והמנכ"ל רותם קמר, בכירי משרד הספורט ומנכ"ל הטוטו, החליטו הצדדים לאמץ את מסמך ההבנות שכולל 14 סעיפים ובסך הכל נפרס על פני שבעה עמודים. הדוח הזה גובש תחילה על ידי ראשי ההתאחדות, אך בהמשך הועבר למתווך עופר עיני ועבר תיקונים של משרד הספורט. כעת, לאחר ישיבה ארוכה בת ארבע שעות, נחשף מסמך ההבנות שהוא תולדה של פשרה בין הצדדים. המסמך משקף את עקרונות ועדת זליכה בשיתוף דודי כהן שאותם הייתה נחושה לבנת להוביל במהלך החודשים האחרונים. על פניו מדובר במסמך שישומו יוביל לשינוי משמעותי ופורץ דרך בכדורגל הישראלי.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. קובי אליהו
בחירות ישירות וחשאיות לתפקיד יו"ר ההתאחדות. אבי לוזון/קובי אליהו

הסעיפים, יש לציין, מהווים את עקרונות המסמך כפי שגובשו הערב, אך עדיין כפופים לאישור היועצים המשפטיים של הצדדים. להלן תקציר הסעיפים:

1. הקמת מנהלת ליגה עצמאית. מבנה המנהלת: בראש המנהלת תעמוד הנהלה ציבורית לנציגי קבוצות ליגת העל שתכלול נציג לכל קבוצה בליגה, ובסך הכל 14 נציגים ונציג ההתאחדות לכדורגל. יו"ר המנהלת יהיה נציג חיצוני שלא תלוי באף קבוצה. יו"ר המנהלת יהיה קול מכריע במקרה של שוויון קולות.

2. סמכויות המנהלת. ההתאחדות תעביר למנהלת את כל הזכויות והסמכויות להפעלת וניהול ליגת העל והחל מ-2014/15 גם את הליגה הלאומית. בין היתר תהיה אחראית על ניהול המקצועי של הליגה, על ניהול שקוף נטול פניות של הפעילות הכלכלית והמסחרית, בכלל זה זכויות שידור, אינטרנט וסלולר, פעילות שיווקית ותדמיתית, פרסום, חסות, שילוט ומיתוג. תפקידה יהיה להשיב את אמון הציבור בכדוגל הישראלי כפי שהמליץ פרופ' ירון זליכה. להעצים את חווית הצפייה, לפעול למיגור הגזענות והאלימות.

3. בחירת יו"ר ההתאחדות לכדורגל ויו"ר ומנכ"ל המנהלת. הבחירות תהיינה ישירות וחשאיות, כל מועמד יצטרך לעבור ועדת איתור שבראשה שופט בית משפט עליון או מחוזי ולצדו שני ציבור נוספים שכיהנו בכהונה ציבורית בכירה. תפקידי הוועדה יהיה לבחון את המועמדים על סמך קריטריונים שונים. לא יאושר מועמד אשר נמצא בניגוד עניינים לתפקיד. לא יאושר מועמד שיש לו זיקה לאחת מקבוצות הליגה המקצועניות במהלך השנתיים טרם הבחירה לתפקיד. לא יאושר מועמד אשר הורשע בעבירה. למועמדים חייב להיות רקע וניסיון בניהול.

4. שקיפות. ההתאחדות תנהג בשקיפות, ההתאחדות מוסדותיה והמנהלת והשופטים והמאמנים יפעלו בהתאם לחוק חופש המידע. ההתאחדות מחויבת לפרסם את דוחותיה הכספיים, את התשלומים שיועברו לקבוצות לרבות הכנסות מזכויות שידור, אופ"א, מנהלת וכו', לרבות פרסום קנסות. כמו כן, מחויבת ההתאחדות לפרסם את יתרות החוב שישנן לקבוצות, שכר הבכירים, להפעיל אתר אינטרנט ולפרסם בו את כל ההחלטות שמתקבלות.

5. הפרדת מוסדות התביעה והשיפוט. אלה יופרדו מההתאחדות פיזית ותקציבית, לא יאוחר מ-2014.

6. בעלות של קבוצת כדורגל. התקנונים של ההתאחדות יתוקנו בהתאם להמלצות ועדת שטרוזמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנכ"ל מועצת ההימורים, איציק לארי. ברני ארדוב
שביעות רצון גם בטוטו. המנכ"ל איציק לארי/ברני ארדוב

7. תקנון המשמעת. ההתאחדות תבחן מחדש ברוח העיתים את עונשי הפרט והקבוצות הקבועות בתקנון.

8. מינוי בעלי תפקידים בהתאחדות ובמנהלת. אלה יעשו על פי אמות מידה של טוהר מידות וכללי מנהל תקין.

9. זכויות מאמנים. המאמן הלאומי יקבע על ידי וועדה מקצועית בהתאם לדודי כהן. בוועדה ייכלל גם שחקן עבר בעל 40 הופעות לפחות.

10. מועדוני אוהדים. מועדונים וקבוצות יהיו מחויבות לתת ביטוי לאוהדים.

11. מכסות כרטיסים מוזלים לילדים ולנוער. הקבוצות מתחייבות להגדיל את המכסות של הכרטיסים המוזלים.

12. תמיכה באגודות ספורט לילדים ונוער.

13. סעיף העוסק ביישום מסמך זה. מדובר בסעיף טכני.

14. תקנון ההתאחדות. עד לסוף חודש דצמבר יתוקן התקנון באופן שישקף את המסמך.

לסיום נכתב, כי "כל אחד מהצדדים יהיו ראשי לפנות ל'וועדת השניים' בראשות שרת הספורט לימור לבנת ויו"ר ההסתדרות עופר עיני, שידונו ויחליטו האם בוצעה הפרה של הסכם הרפורמה".

לימור לבנת שרת הספורט. קובי אליהו
תוכל להחליט אם בוצעה הפרה של הסכם הרפורמה. השרה לימור לבנת/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully