וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג סיכום עקרוני על סעיפי הרפורמה. לוזון: "אין סעיף שימנע ממני לרוץ"

31.10.2013 / 17:59

יו"ר ההתאחדות נפגש עם נציגים ממשרד הספורט ואנשי הטוטו והצדדים הגיעו להבנות. בין היתר, הוחלט כי יו"ר המנהלת לא יהיה קשור להתאחדות. ביום א' תיערך פגישה נוספת, במטרה להגיע להסכם סופי בנושא השיווק. מנכ"ל הטוטו, איציק לארי: "הכדורגל הישראלי יוצא לדרך חדשה"

צילום ועריכה: קובי אליהו

פגישה מכרעת במשרדו של יו"ר ההסתדרות עופר עיני התקיימה היום (חמישי) ובסיומה הגיעו כל הצדדים שנועדו וביניהם יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון, נציגים ממשרד הספורט ואנשי הטוטו לסיכום עקרוני בנושאי הרפורמה.

הרפורמה היא כינוי לשורת המלצות של ועדת דודי כהן שקמה במטרה לחולל מהפכה בענפי הספורט. בימים האחרונים הועבר נוסח הסכם מטעם ההתאחדות לעיני, המתווך בין ההתאחדות למשרד הספורט, במטרה שיעביר אותו לשרה. משרד הספורט ערך מספר תיקונים בהסכם והעביר אותו חזרה להתאחדות, שעל ראשיה השינויים לא היו מקובלים. הפגישה שיזמו עיני ושחר מקורה בניסיון לפתור את הסכסוך ולהביא לסיכום, כדי שגם הסכם השיווק (בין הטוטו להתאחדות, מטרתו: להעביר 64 מיליון שקל עוד העונה לקבוצות הכדורגל) ייכנס לתוקף.

במהלך הפגישה סוכם עקרונית כי יו"ר המנהלת לא יהיה קשור להתאחדות, זאת במטרה למנוע שליטה של ההתאחדות. בעניין חלוקת הקולות במנהלת, סוכם כי בשנה הראשונה יהיו פחות קולות במנהלת (49), בהשוואה למספר הקולות שההתאחדות רצתה (51). בשנה הראשונה מדובר ב-14 קולות בלבד.

כמו כן, הצדדים סיכמו כי המנהלת תהיה ישות עצמאית, שתפעל בשיתוף פעולה עם ההתאחדות לכדורגל אך לא תהיה כפופה אליה. עניין נוסף שסוכם עקרונית בפגישה: מוסדות התביעה והשיפוט יופרדו מההתאחדות לכדורגל. טרם ידוע אם מדובר בהחלפתם של בעלי התפקידים הנוכחיים, אך נראה כי החל מהעונה הבאה בתי הדין ואגפי התביעה לא יישבו בהתאחדות לכדורגל.

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. קובי אליהו
סוף לסאגה? אבי לוזון/קובי אליהו

יו"ר ההתאחדות אבי לוזון אמר ביציאה מהפגישה: "הסכם הרפורמה סוכם כל כולו מההתחלה ועד הסוף, אין יותר מחלוקות. קיבלנו את הטיוטה האחרונה של הסכם השיווק וביום ראשון נסכם את הפרטים האחרונים בנושא הזה. זומנה ישיבת דירקטוריון של הטוטו ליום חמישי הבא ואני מקווה שאז נברך כולנו על המוגמר. אני מתחייב לכולם שהכול יוצג. תקראו שם אם כתוב שאני ממשיך או לא ממשיך. כתוב שם שכל אחד יכול להציג את מועמדותו 60 יום לפני הבחירות ואם אבי לוזון ירצה הוא יכול להציג את מועמדותו. אין שם סעיף שמונע ממני להיות יו"ר ההתאחדות, אבל אני צריך להחליט אם אני רץ או לא. הכול יהיה בסדר, צריך סבלנות. בסוף הכול לטובת הכדורגל הישראלי והקבוצות שלו".

על מנהלת הליגה שאמורה לקום אמר לוזון: "המנהלת אמורה להיות מוקמת בדצמבר, היא תהיה בחצי השנה הקרובה של ליגת העל בלבד ולכל אחת יהיה קול. בעונה הבאה יצטרפו קבוצות הלאומית. לקבוצות ליגת העל יהיה קול כפול, לקבוצות הלאומית כל אחד, יהיו עוד נציגים עם מספר קולות וליו"ר המנהלת יהיה קול אחד, בסך הכול - 49 קולות".

על הועדה שתקום לקראת הבחירות ליו"ר הוסיף לוזון: "שופט בדימוס יעמוד בראש ועדה והיא תבדוק את המועמדים שיציעו את עצמם. היא תבדוק האם יש לו עבר פלילי, כושר ניהולי, האם הוא קשור לקבוצה כלשהי. הבחירות תהיינה ביולי 2014".

מנכ"ל הטוטו, איציק לארי, הוסיף: "נותרו כמה נקודות במחלוקת, סעיפים לא משמעותיים. נקווה לסגור את זה ביום ראשון. על פי ההסכם שנחתם היום, אפשר לומר שהכדורגל הישראלי יוצא היום לדרך חדשה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
מנכ"ל מועצת ההימורים, איציק לארי. ברני ארדוב
מרוצה. לארי/ברני ארדוב

כזכור, לפני הפגישה המחלוקות העיקריות, עליהם פורסם בוואלה! ספורט, היו שלוש:

א. סירוב של משרד הספורט לאשר את ההצעה של ההתאחדות לפיה במנהלת יהיו 51 בעלי זכות הצבעה: 28 נציגי ליגת העל (שני נציגים לכל קבוצה), 16 ללאומית (נציג לכל קבוצה), ששה נציגים להתאחדות, לא כולל יו"ר ההתאחדות שיהיה חבר בה. על פי הסכם הפשרה המתגבש, יהיו פחות בעלי זכות הצבעה מתוך ההתאחדות. ככל הנראה, מדובר על ארבעה נציגים בלבד, במקום ששה, כולל היו"ר.

ב. הליך בחירת היו"ר. כאן יש סיכום עקרוני. הוועדה תהיה בראשות שופט מחוזי, ולא שופט בית המשפט העליון. המשמעות: משרד הספורט יורד מדרישתו למנות שופט עליון ומקבל את דעת ההתאחדות בעניין.

ג. משרד הספורט והטוטו דורשים שהמנהלת תהיה עצמאית, תפעל בשיתוף ההתאחדות לכדורגל אבל לא תהיה תלויה בה או כפופה אליה.

נושאים נוספים עליהם הצדדים היו חלוקים: נושא ההפרדה בין מוסדות התביעה ומוסדות השיפוט להתאחדות ונושא השקיפות. בהתאחדות עדיין דוחים טענות אנשי משרד הספורט והטוטו לפיהם אבי לוזון נתן הבטחה בכתב לפיו לא יתמודד לבחירות הקרובות. "60 יום לפני הבחירות כולכם תדעו אם אני רץ או לא", אמר לוזון.

עדכון ראשון: 15:04

  • עוד באותו נושא:
  • אבי לוזון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully