וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבי לוזון: "הפכו אותי לאויב העם ולא לאוהב העם"

הסכם השיווק בין ההתאחדות לטוטו לא נחתם בשל מחלוקת על משך החוזה. ניסיון הפשרה: הסכם לשנתיים עם אופציית יציאה

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

נשיא מכבי חיפה, יעקב שחר, אירח הבוקר (ראשון) במשרדו את יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון, נציג בעלי מכבי תל אביב ג'ק אנגלידיס ואת משה דמאיו במשרדו ברחוב המסגר בתל אביב. הארבעה נפגשו כדי לדון בהסכם הרפורמה. הסכם הרפורמה והסכם השיווק, למי שאינו מכיר, הם שני הסכמים נפרדים אך תלויים זה בזה. הסכם השיווק הוא ההסכם בין הטוטו להתאחדות לכדורגל במסגרתו עוברים מדי עונה כ-80 מיליון שקל לקבוצות והסכם הרפורמה נועד לשנות את פני הכדורגל הישראלי במתווה שהציעו ועדות דודי כהן וזליכה.

אבי לוזון יו"ר ההתאחדות לכדורגל עם איציק לארי יו"ר הטוטו ווינר. קובי אליהו
הסכם הרפורמה תלוי בהסכם השיווק. לוזון ולארי נכנסים לפגישה/קובי אליהו

לאחר הפגישה הזאת הגיעו שחר, לוזון, אנגלידיס ודמאיו בליווי היועץ המשפטי של ההתאחדות, עורך הדין משה אביבי, לפגישה עם מנכ"ל הטוטו איציק לארי, שאליה הצטרף בהמשך גם היו"ר צחי פישביין. עוד לפני סיום הפגישה עזבו שחר ודמאיו יחד עם עו"ד אביבי את המשרד כשבהמשך הצטרף אליהם גם ג'ק אנדגלידיס. הארבעה הותירו את אנשי הטוטו לבדם עם לוזון וזאת לאחר שמאז הבוקר לא השתנה שום דבר בנוגע לעמדת הצדדים, כלומר ההתאחדות דורשת חוזה לשלוש שנים, ואילו בטוטו דורשים חוזה לעונה אחת, כשהם מוכנים לעגן אופציית יציאה בסופה.

בסיום הפגישה יצאו לוזון ופישביין לכלי התקשורת: "נפגשנו, דנו, רוב סעיפי השיווק סגורים והייתה מחלוקת אחת עניינית והיא אורך תקופת ההסכם", אמר לוזון. "כאשר לנו הייתה הסכמה מצד הקבוצות וההתאחדות שההסכם יהיה לשלוש שנים ללא אפשרות יציאה. הטוטו רצו הסכם לעונה אחת וכמו בכל דבר בחיים אנחנו מנסים להגיע להסכמות שיהיה הסכם סגור לשנתיים עם אופציה ליציאה רק לקראת השנה השלישית. זאת כפוף לאישור הקבוצות ודירקטוריון מועצת ההימורים".

היו"ר המשיך: "זו דרך ארוכה שמתנהלת כמה שבועות ברציפות. כל האנשים שהשתתפו במשאים ומתנים כולם ענייניים ומנסים למצוא פתרונות כדי לסיים את הסאגה. כשיש רצון טוב של כל הצדדים, יימצאו כל הפתרונות. אעשה מאמץ לשכנע את הקבוצות (להסכם החדש לשנתיים). יהיה לי קשה להעביר את זה עם הקבוצות, אבל אני מאמין שצחי ואני נצליח".

"הפכו אותי לאויב העם ולא לאוהב העם", אמר לוזון, "אני אדם אופטימי והדבר היחיד שמעניין אותי. אני שלם עם עצמי ועם מצפוני ועושה הכול באמונה וביושר לטובת הכדורגל, ההתאחדות והקבוצות. בבוא היום כשאסיים את תפקידי יבדקו אותי במבט לאחור ויראו את העשייה. אין לי ספק שאף יו"ר לפני לא עשה את מה שעשיתי והלוואי שאתבדה ובעתיד יעשו יותר ממני".

sheen-shitof

עוד בוואלה

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. קובי אליהו
צחי פישביין על עזיבת שחר באמצע הפגישה: "אני מזכיר לכולם שזה הסכם הרבה יותר טוב לקבוצות, לכדורגל, להתאחדות ולאוהדים"/קובי אליהו

פישביין התייחס לפגישה אותה עזבו יעקב שחר ומשה דמאיו לפני סיומה: "אני מזכיר לכולם שזה הסכם הרבה יותר טוב לקבוצות, לכדורגל, להתאחדות ולאוהדים. הסכם שמשפר את מה שהיה בעבר. אני לא רואה סיבה לצאת בזעם או בכעס כי ההסכם יותר טוב. יש דברים שצריכים להיעשות ולכן צריך לתת זמן. יש מתנגדים להסכם וזה התפקיד שמוטל עליי ואני אעשה את המאמץ להעביר אותו. אנחנו יוצאים לדרך חדשה של רפורמה בכדורגל. זה יביא שינוי".

בהמשך השניים התייחסו למחלוקות ביניהם לאורך הקיץ: "מעולם לא ביקשתי מכתב ספציפי מאבי. גם במהלך אי ההסכמות ואי ההבנות והמתקפות ידענו תמיד לשמור על קור רוח וכבוד הדדי. את כל הדעות שלי תמיד אמרתי לו בארבע עיניים. אבי תרם ותורם לכדורגל הרבה מאוד. הוא עוזר לי מאוד. יש לו הרבה עבר, היסטוריה וגם עתיד בכדורגל. איך הוא יעשה את זה? זו החלטה שלו".

גם לוזון נשמע מפויס: "אני אדם של פשרות וסליחה ואם מישהו נפגע ממני כולל פישביין אני מתנצל. לא התכוונתי לפגוע בתדמיתו של איש. התכוונתי רק לשמור על האינטרסים של הקבוצות".

פישביין ענה: "לא שופטים אדם בלחצו או בכעסו. אבי שמר על איפוק וגם כשמסביבו דיברו, הסתכלתי באופן ענייני. המטרה שלי הייתה שהטוטו ישפר ויתמוך בכדורגל הישראלי יחד עם משרד הספורט. כל המעורבים רוצים לראות כדורגל יותר טוב במדינת ישראל. לא לקחתי אישית, ידעתי לספוג ואם פגעתי אני מתנצל ומקבל את ההתנצלות של אחרים".

צחי פישביין מנכ"ל הטוטו ווינר. קובי אליהו
עוד אין חתימה. יו"ר הטוטו צחי פישביין/קובי אליהו

גורם באחת הקבוצות אמר כי: "המטרה של חתימת ההסכם לשלוש שנים היא ליצור יציבות מבחינת ההכנסות. אין לנו כוונה לאשר את ההסכם מדי עונה, זה לא בריא לאף אחד. בעוד כמה חודשים יכול להודיע גורם בכיר בטוטו שההסכם לא מתאים, וכל מה שעשינו לא שווה כלום. זה יכול לפגוע בקבוצות הקטנות".

בין הצדדים צפויה פגישה נוספת, בה יעמוד על הפרק נושא הסכומים.בטוטו מתכוונים להודיע במהלך הפגישה כי העונה יועברו 56 מיליון שקל בלבד, ולא 64 מיליון שקל, כפי שטענו לאחרונה אנשי ההתאחדות.

כזכור, בסוף השבוע נחשפו בוואלה! ספורט עקרונות מסמך הרפורמה, שכלל 14 סעיפים ובהם: הקמת מנהלת ליגה עצמאית, סמכויות המנהלת, בחירת יו"ר ההתאחדות ויו"ר ומנכ"ל המנהלת, שקיפוץ, הפרדת מוסדות התביעה והשיפוט, בעלות על קבוצת כדורגל, ניסוח תקנון המשמעת, מינוי בעלי תפקידים בהתאחדות ובמנהלת, זכויות מאמנים ובחירת המאמן הלאומי, מועדוני אוהדים, מכסות כרטיסים מוזכלים לילדים ונוער, צמיכה באגודות ספורט לילדים ונוער, סעיף העוסק ביישום המסמך וכן תיקון התקנון באופן שישקף את המסמך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully