וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוט: "לא הרבה שעברו במכבי כמוני חזרו עם ביטחון"

2.11.2013 / 22:29

רכז מכבי חיפה שנמצא בכושר נהדר: "היתה לי יכולת והראיתי אותה גם במכבי". עימות אלים בין איבי לאופייבו במגרש החניה

אחרי פתיחת עונה מגומגמת מעט, השיגה הערב (שבת) מכבי חיפה את ניצחונה השלישי ברציפות כשגברה בחוץ 81:85 על בני הרצליה החזקה של אפי בירנבוים. הירוקים קיבלו עוד ערב נהדר ממורן רוט שסיים עם 24 נקודות, ונראה שלאט לאט הקבוצה של דני פרנקו מתחילה להתחבר.

בסיום המשחק פונה שחקנה של בני הרצליה, אנדודי איבי לבית החולים לאחר שנפצע בידו ברבע האחרון, ובמהלך הלילה הוא צפוי לעבור צילום בכדי לוודא שלא מדובר בפציעה רצינית. עוד בנושא איבי: בסיום המשחק ניגש סנטר בני הרצליה לשחקנה הניגרי של חיפה אייק אופייבו לאחר שהשניים ניהלו טראש טוק במהלך המשחק והחל לקלל אותו. לאחר שאופייבו נכנס לרכבו ניסה איבי למשוך את שחקן חיפה מהרכב, אך לא הצליח, כשדונטה סמית' ששהה עם חברו לקבוצה ברכב הצליח למנוע עימות פיזי, וכן גם מנהל בני הרצליה זאב ברעם.

שחקני מכבי חיפה חוגגים עם מורן רוט. ניב אהרונסון
חיזק דברים בקיץ. רוט/ניב אהרונסון

"אנחנו מוצאים את עצמנו ומשתפרים ממשחק למשחק", אמר מאמן מכבי חיפה, דני פרנקו. "אם הינו שומרים על הכדור יותר טוב ומשחקים באחריות יכולנו לברוח קודם. אני לא רוצה להיות חזיר, הרצליה היא קבוצה במומנטום מצוין, הייתה פה אווירה מצויינת עם אולם כמעט מלא, צריך לומר מילה טובה. זה טרום עונה מבחינתנו, הדברים עוד לא זורמים חלק". על העומס שנוצר על קבוצתו אמר המאמן: "אחרי שחזרנו ממשחק חוץ ביום חמישי, ברור שלא עשינו הכנה למשחק הזה. אין מה לעשות, וזה מה שיקרה נגד אילת ונגד באנביט. ברור שלמשחקים בשני וברביעי לא נבוא במצב אידיאילי".

השחקן המצטיין במשחק, הלא הוא מורן רוט הוסיף: "בחצי השני שמרנו כמו גדולים. קצת פספסנו ריבאונד הגנה, אבל יש לנו קבוצה עם הרבה שחקנים, הרבה נסיון, כל אחד יודע מה הוא צריך לעשות וזה נראה טוב. אני מאוד שמח". על היכולת המצוינת בה הוא מצוי בפתיחת העונה אמר הרכז: "לא הרבה שחקנים אחרי שעברו את מכבי בדרך שאני עברתי חזרו עם ביטחון כבר בתחילת העונה, ואני עושה את זה. הרי זה רק מנטלי - יכולת היתה לי ויש לי, והראיתי את זה גם במכבי. חיזקתי כמה דברים בקיץ, ואני יכול להראות את היכולות שלי בצורה יותר חדה".

על דונטה סמית', שסיפק משחק מגוון ומצוין שני ברציפות אמר רוט: "הוא חתיכת שחקן. יש לו הכל. היו לו קצת קשיי התאקלמות לחזור לפה, אבל לכל אחד יש את האופי שלו. היה צריך להבין אותו, לגשת אליו בצורה הנכונה, ובזמן האחרון אנחנו עושים את זה ורואים בנאדם שמח באימונים ובקבוצה. הכי קל היה לוותר לו ולשלוח אותו הביתה, ולא רצינו את זה. הוא נכס".

בריאן רנדל שהיה טוב גם הוא היום אמר: "זה ניצחון טוב, זו תקופה מוקדמת בעונה וכולם רוצים להראות מי הם. כל ניצחון בשבילנו הוא חשוב, אם זה בליגה או ביורוקאפ, הדברים מתחילים ללכת לנו ואנחנו מתחברים. אנחנו מקווים ללמוד מהטעויות שלנו, אבל בסוף היום אנחנו מרוצים מהתוצאה, כל ניצחון הוא חשוב. הנסיעה ל-NBA כבר מאחורינו, זאת הייתה חוויה טובה. הסיטואציה עכשיו היא קשה, אנחנו כל הזמן נוסעים. אבל זה מה שיש, זאת התוכנית לעונה הזאת, ואנחנו צריכים להסתכל על זה כאתגר. אנחנו עושים עבודה טובה, ומקווים להמשיך עם זה".

שחקן מכבי חיפה דונטה סמית' מטביע מול בני הרצליה. ניב אהרונסון
נכס לקבוצה. סמית'/ניב אהרונסון

מנגד, בבני הרצליה כאבו מאוד את ההפסד הביתי. "הפסדים זה בדברים הקטנים", אמר המאמן, אפי בירנבוים. "היו קטעים של חוסר ריכוז בריבאונד ההתקפה. צריך ללמוד גם מזה, להפיק מזה יותר. היה משחק חזק מאוד, אני חושב שבסוף הם גם עמדו וידעו לקלוע עונשין בצורה מושלמת שזה עזר להם מאוד להביא את הניצחון. היה שינוי מומנטומים, מומנטום אחד השתנה עם הטכניות, ואחרי זה רצנו אחריהם וצמצמנו את הפער, והיתה חסרה לנו בסוף שלשה אחת גדולה".

דן גרונפלד הוסיף: "זה היה משחק קשה, תחרותי, הם עשו מהלכים גדולים בסיום, ולא היה לנו תשובות. העבירות טכניות זה חלק מהמשחק, זה יכול לקרות לכל קבוצה, אני לא חושב שהיה לזה חלק מההפסדים".

מאמן בני הרצליה אפי בירנבוים. ניב אהרונסון
חוסר ריכוז. בירנבוים/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully