וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החרמת ויינטרוב: טוניסיה הורחקה לשנה מהדייויס

לאחר שמשרד הספורט הטוניסאי הורה למאלק ג'אזירי לא להופיע למשחק מול הישראלי בטשקנט ב-11/10, החליטה כעת התאחדות הטניס העולמית על העונש: "זה יהווה לקח טוב ועונש מתאים לפעולה האומללה". יו"ר האיגוד הישראלי: "החלטה נבונה"

החטא ועונשו. לפני כשלושה שבועות הורה משרד הספורט של טוניסיה למאלק ג'אזירי, שחקן טוניסאי מהמאייה השנייה בעולם, לפרוש ממשחק רבע גמר טורניר הצ'לנג'ר בטשקנט, שם אמור היה להתמודד מול הישראלי אמיר ויינטרוב.

לאחר שג'אזירי הודיע למארגנים כי הוא "נאלץ לפרוש" בטענת פציעה, ויינטרוב העפיל כמובן לחצי הגמר, אולם בהתאחדות הטניס העולמית ממש לא התכוונו להסתפק בהסבר הזה ובניגוד למקרים קודמים, בענפי ספורט אחרים, בהם החרמה של ספורטאי ממדינות ערב מפגש מול ספורטאי ישראלי עברה ללא סנקציות יוצאות דופן, הפעם טוניסיה באה על עונשה, ובגדול.

ב-11/10: ג'אזירי לא הופיע למפגש מול אמיר ויינטרוב

אמיר ויינטרוב, נבחרת הדייויס של ישראל. AP
אחרי ההחרמה, הגיע העונש. ויינטרוב/AP

בכינוס השנתי שערכה היום (שבת) ה-ITF, ההתאחדות העולמית, החליטו ראשיה פה אחד שלא לקבל את טיעוניהם של הטוניסאים והשעו את נבחרת טוניסיה ממפעל גביע הדייויס בשנה הבאה, 2014. הנציג הטוניסאי בחבר המנהלים, טראק שריף, בחר שלא להיות בדיון עצמו ולא לקחת חלק בהצבעה שנערכה.

ה-ITF מסר כי הארגון וחבריו מסרבים לקבל עירוב של פוליטיקה בספורט ומחויבים להגן על יושרו ועצמאותו של הטניס כענף ספורטיבי. אפליה על רקע צבע, גזע, לאום או זהות אתנית ולאומית, גיל, מין או דת לא יתקבלו בשום אופן.

"אין מקום לדעות קדומות מכל סוג שהוא בחברה שלנו", אמר נשיא ה-ITF, פרנצ'סקו ריצ'י ביטי, "חבר המנהלים החליט לשלוח מסר עז לאיגוד הטוניסאי והבהיר שפעולות כאלה לא יתקבלו. חשנו שהשעייה מגביע דייויס תהווה לקח טוב עבור טוניסיה ועונש מתאים לפעולה האומללה הזו". ההתאחדות העולמית הדגישה כי ההחלטה היא סופית.

יו"ר איגוד הטניס, אסי טוכמאייר, מסר בתגובה: "אנחנו חושבים שזו החלטה נבונה של האיגוד הבינלאומי, שאומר אמירה ברורה והיא שלפוליטיקה אין שום מקום בספורט. אנו מקווים שיפנימו את המסר ויחזרו בשנה הבאה לגביע דיוויס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully