וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבצורת של ליאונל מסי: כל המספרים

300 דקות שהוא לא כובש במדי ברצלונה, הבצורת הקודמת הייתה לפני שנתיים וגם השיא השלילי מ-2007/8 מוזכר. ומה יש למרטינו להגיד על כל זה? וגם: פיקה שולח עקיצה לריאל מדריד

יש הרבה דרכים להסתכל על הניצחון 0:1 של ברצלונה על אספניול. אם תרצו, תוכלו להיות מוטרדים מהעובדה שליאונל מסי המשיך את הבצורת שלו עם משחק רביעי ברציפות ללא שער אחרי שמי שהכריע את ההתמודדות היה אלכסיס סאנצ'ס שקיבל מניימאר והבקיע בדקה ה-58. אבל מנגד, יש כמה נתונים שהקטאלנים בהחלט יכולים להיות גאים בהם.

כך למשל מתברר כי בארסה ממשיכה להחזיק במקום הראשון בליגה כבר 50 משחקים ברציפות. הבלאוגראנה אוחזים בפסגה מאז ה-19 באוגוסט 2012 אחרי ניצחון 1:5 על ריאל סוסיאדד, ומאז הם לא ממש נפרדים מהמקום הראשון. שיא מחזורים בפסגה שייך לריאל מדריד שלה יש 53 משחקים ברציפות במקום הראשון. השיא הוא מעונות 86-87 ו-87-88.

לאו מסי בבצורת, ברצלונה ניצחה את אספניול

ליאונל מסי, ברצלונה, מול רפאל פואנטס, אספניול. GettyImages
בספרד שוברים את הראש מה עובר עליו. מסי/GettyImages

גם המאמן טאטה מרטינו יכול להיות מרוצה, לפחות מהסטטיסטיקה האישית שלו. היום בדיוק 100 ימים שהוא בתפקיד ועדיין אין לו הפסד אחד ב-17 המשחקים שהוא ניהל. המאזן שלו עומד על 13 ניצחונות (11 בליגה ושניים בליגת האלופות). רק לצורך ההשוואה, לטיטו וילאנובה היו בעונה שעברה 18 ניצחונות ותיקו ב-19 המשחקים של הסיבוב הראשון.

ובכל זאת לאחר המשחק התעסקו בתקשורת הספרדית במסי שמתקשה במשחקים האחרונים לכבוש. "לאו הוא השחקן החשוב ביותר בקבוצה. כשאני רואה את מסי אני לא מודאג", אמר מרטינו בביטחון. "לפעמים קורה ששחקן לא מבקיע בכל מחזור. זה נדיר להבקיע 19 משחקים ברציפות וזה גם נדיר שהוא לא כובש שלושה משחקים רצוף. אני בטוח שהוא רוצה להבקיע שניים, שלושה או ארבעה שערים במשחק, הוא הבקיע נגד מילאן בליגת האלופות. אני לא רואה תסכול אצלו, הוא נראה טוב, היום הוא לו שתי החמצות. איך שאני רואה את זה, אין שום בעיה".

מאמן ברצלונה טאטה מרטינו. רויטרס
"אני לא רואה תסכול אצלו, הוא נראה טוב, היום הוא לו שתי החמצות. איך שאני רואה את זה, אין שום בעיה". חרארדו מרטינו/רויטרס

בספרד מציינים שבשנתיים האחרונות לא קרה מצב שמסי לא הבקיע ארבעה משחקים ברציפות. הפעם האחרונה הייתה באפריל 2011. בסך הכול הפרעוש ללא שער 300 דקות ברציפות, כשהשער האחרון שלו היה נגד אלמריה. השיא של מסי ללא כיבושים היה אי שם ב-2007/8 תחת פרנק רייקארד כשהארגנטינאי לא הבקיע במשך שמונה מחזורים רצופים. וגם קצב הכיבושים של מסי העונה הואט: עד כה העונה יש לפרעוש 12 שערים בכל המסגרות. לפני שנה באותה תקופה היו לו 17 שערים, לפני שנתיים 15 ולפני שלוש 13.

מרטינו ניצל את מעמד מסיבת העיתונאים כדי לחלק מחמאות לאלכסיס, ואמר: "הוא שחקן יוצא מן הכלל שיכול לייצר מצבים ולנצח משחקים. אם למישהו היה ספק לגבי היכולת שלו, הוא הוכיח עד כמה הוא שחקן טוב. הוא מבקיע ומבשל שערים ואנחנו שמחים על כך".

ג'רארד פיקה שחקן ברצלונה. AP
עוקץ את הפרשנים ואת ריאל כמובן. פיקה/AP

ואם זה לא מספיק, הגזרה בין ברצלונה לריאל מדריד שוב מתחממת. הפעם מי שדואג להבעיר את האש הוא ג'רארד פיקה שהתראיין בערוץ הטלוויזיה של ברצלונה וסיפק מילים לא נעימות על הבלאנקוס: "רק תדממינו מה היה קורה כאן אם בחמש שנים היינו זוכים רק באליפות אחת ובגביע כמו בריאל מדריד. אנשים כבר התרגלו. אני יודע שלא אוהבים את מה שאני אומר". על מסי אמר הבלם: "אני רואה היטב עד כמה הוא רוצה להבקיע מכיוון שהוא דורש מעצמו המון. ליאו יכול להרשות לעצמו ויותר מזה. כמות הציפיות ממנו גדולה, זה נראה כאילו מצפים ממנו להבקיע תמיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully