וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורוליג: פאו ניצחה את הכוכב האדום 86:90 בהארכה

פאפאס הפגיז 24 והיוונים עם ניצחון שני רצוף בבית ד' של מכבי ת"א. סיינה הובכה עם 73:65 מול גורה. ריאל - מילאנו 74:93

אחרי מנה גדושה של משחקים ביום חמישי, המחזור השלישי של שלב הבתים ביורוליג הושלם הערב (שישי) עם חמישה משחקים נוספים לצד משחקה של מכבי תל אביב מול קובאן. בבית ד' של הצהובים הכוכב האדום אירחה את פנאתינייקוס לקרב מרתק, ובתום מותחן שנגרר להארכה היוונים ניצחו 86:90. במשחקים נוספים, באמברג גברה על אפס איסטנבול 86:88 בזכות שלשת ניצחון של קייסי ג'אקובסן שתי שניות לסיום, ריאל מדריד ניצחה בביתה את מילאנו 74:93 וזיילונה גורה הפתיעה את סיינה עם 65:73.

קייסי יאקובסן שחקן באמברג. רויטרס
שלשת ניצחון על אפס איסטנבול. ג'אקובסן/רויטרס

בית ב'

באמברג - אפס איסטנבול 86:88

הטורקים פתחו את עונת היורוליג עם שני ניצחונות מרשימים, אבל נעצרו בפריק סיטי, מול באמברג שהתאוששה מהתבוסה הצורבת שספגה במדריד במחזור הקודם עם שלשת ניצחון מתוקה של כוכבה קייסי יאקובסן. המחצית הראשונה הייתה שקולה, כשיכולת טובה של אקס הפועל אילת סקוטי הופסון ונקודות של דושקו סבאנוביץ' מחוץ לקשת הורידו את הטורקים למחצית ביתרון 44:51. ברבע השלישי המארחת כבר פיגרה ב-14 נקודות, אבל התעלות של קייסי יאקובסן שהפגיז מכל טווח ודקות טובות של ג'מאר סמית חוללו מהפך והגרמנים הוליכו 68:70 בתום שלושה רבעים. הרבע הרביעי היה צמוד לכל אורכו, ודקה לסיום הוליכה באמברג 84:85. עשר שניות לסיום ג'יימון גורדון העלה את הטורקים ליתרון 85:86, ובאמברג חזרה מפסק הזמן עם מהלך שהסתיים בשלשת ניצחון של מי אם לא קייסי יאקובסן, שקבע 86:88 והעניק לגרמנים ניצחון שני ביורוליג. יאקובסן הצטיין בשורות באמברג עם 23 נקודות ב-7 מ-10 לשלוש, אנטון ג'בל הוסיף 17. דושקו סבאנוביץ' הוליך את אפס איסטנבול עם 17 נקודות.

ריאל מדריד - מילאנו 74:93

מי יעצור את הדהירה של ריאל מדריד? פינליסטית העונה שעברה פתחה את העונה בסערה, והיא כבר עם מאזן 0:6 בכל המסגרות, ומביסה כל יריבה הנקרית בדרכה. בשבוע שעבר זה נגמר ב-40 הפרש על באמברג האומללה, הפעם זה נגמר ב-19 "בלבד" מול מילאנו השאפתנית. היה זה המפגש ה-23 בין שתי הקבוצות, שבעבר הרחוק היו יריבות מרות ונחשבו לשתיים מהגדולות באירופה.

אחרי רבע ראשון יחסית שקול שהסתיים ב-20:25 לבלאנקוס, הספרדים העבירו הילוך, ניקולה מירוטיץ' הפגיז, ריאל שלטה בריבאונד לחלוטין והמארחים כבר היו ביתרון 20 לפני שירדו למחצית עם 31:52 מבטיח. ברבע השלישי מילאנו חזרה לקלוע אך ריאל הגדילה את יתרונה ל-49:73 והפכה את הרבע הרביעי לפרוטוקול בלבד. ניקולה מירוטיץ' הוליך את קלעי ריאל עם 19 נקודות, רודי פרננדס קלע 16 (7 מ-7 לשתיים) ופיליפה רייס הוותיק הוסיף 14 ו-9 ריבאונדים. אקס מכבי תל אביב קית' לנגפורד בלט במילאנו עם 17 נקודות ו-6 אסיסטים.

ניקולה מירוטיץ' שחקן ריאל מדריד. מגד גוזני
אין מי שיעצור אותם. מירוטיץ'/מגד גוזני

בית ג'

זיילונה גורה - סיינה 65:73

סיינה שעברה שידוד מערכות במהלך הקיץ ולא מוצאת את עצמה עד כה, הובכה פעם נוספת. אלופת פולין פתחה היטב וניצלה יכולת גרועה של האיטלקים בהתקפה כדי להוליך 13:16 בתום הרבע הראשון ולהגדיל את הפער ברבע השני עד ל-27:35 במחצית. סיינה הצליחה לחזור מעט ברבע השלישי, אבל הפולנים ידעו לדחוף עוד קצת בסיום בדרך לניצחון. לוקאש קוז'ארק הוליך את זיילונה עם 15 נקודות וכריסטיאן איינגה תרם 13 נקודות ו-9 ריבאונדים. 16 נקודות של ג'וש קרטר ו-12 של דניאל האקט לא סייעו לאיטלקים.

דניאל האקט שחקן סיינה. Elio Castoria, GettyImages
זה רק נראה רע יותר ויותר עבור סיינה. דניאל האקט/GettyImages, Elio Castoria

בית ד'

הכוכב האדום בלגרד - פנאתינייקוס 90:86

אוהדי הכוכב האדום, המזוהים עמוקות עם אלה של אולימפיאקוס, קיוו לראות את קבוצתם רושמת ניצחון ראשון העונה ביורוליג, אך אחרי 45 דקות מותחות ורוויות יצרים יצאו מאוכזבים. פאו התאוששה מההפסד במחזור הפתיחה והיא כבר עם שני ניצחונות רצופים. מייק באטיסט ודימיטריס דיאמנטידיס העלה את היוונים ליתרון 6:11 באמצע הרבע הראשון, אבל אז פאו לא מצאה את הסל ואילו הכוכב האדום עשתה ריצת 3:14 שהעבירה אליה את היתרון, והרבע הראשון הסתיים ב-22:26 לזכות המארחת. פנאתינייקוס התקשתה לעצור את יאקה בלאזיץ', שיחד עם צ'רלס ג'נקינס ומרקו סימונוביץ' הוליך את הסרבים לרבע שני מצוין. המארחת עצרה את פאו על 11 נקודות והגדילה את יתרונה ל-33:48 מפתיע במחצית.

הרבע השלישי היה פחות כדורסל ויותר האבקות בסגנון חופשי, כשפאו עצרה את הסרבים על 8 נקודות וחזרה למשחק. היוונים נגסו אט אט בהפרש וריצת 3:13 העבירה את היתרון לידיהם. 23 שניות לסיום דיאמנטידיס קלע שלשה וקבע 71:74 לפאו, אבל תשע שניות לסיום בלייק שילב ענה בשלשה, קבע 74:74 ושלח את המשחק להארכה. בתוספת הזמן שתי הקבוצות שכחו לשמור, אבל פאו נאחזה ביתרונה הזעיר בזכות יונאס מאצ'יוליס ומייקל בראמוס. ליי אפ של ניקוס פפאס חתם את תוצאת המשחק והעניק לפנאתינייקוס המתאוששת ניצחון חוץ חשוב. בלייק שילב הוליך את קלעי הכוכב האדום עם 19 נקודות, צ'רלס ג'נקינס קלע 17. ניקוס פפאס הצטיין בפאו עם 24 נקודות, יונאס מאצ'יוליס הוסיף 16, דיאמנטידיס סיים עם 12 (2 מ-9 לשלוש).

שחקן פנאתינייקוס, דימיטריוס דיאמנטידיס. Julian Finney, GettyImages
לא פגע מחוץ לקשת, אבל יצא מבלגרד עם ניצחון. דיאמנטידיס/GettyImages, Julian Finney

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully