וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'נרל מנג'ר ב-NBA חושף: כך נפסיד העונה בכוונה

בעקבות הרצון לבחור באנדרו וויגינס בדראפט, GM אנונימי סיפר: "הבעלים הסכימו, המאמן יודע, רק אסור לספר לשחקנים"

עונת 2013/14 של ה-NBA תיפתח הלילה (בין שלישי לרביעי) בקול תרועה, כשקבוצות רבות יפתחו את המאבק על הזכייה בתואר האליפות. אלא שעם כל הכבוד להן, אחד הסיפורים המסקרנים ביותר של העונה הנוכחית יתרחש בכלל בקיץ הבא, אז יתקיים דראפט 2014 שלדעתם רבים יהיה אחד האיכותיים בשנים האחרונות. איכות הדראפט גורמת ללא מעט קבוצות לוותר על העונה (מה שידוע בארצות הברית כ-Tanking) ולהשיג את המאזן החלש ביותר שהן יכולות להשיג, בכדי לקבל סיכוי טוב יותר לבחור גבוה. איש בקבוצות לא מצהיר זאת באופן רשמי, אבל היום (שלישי) מפרסמת ESPN ראיון עם אחד מהג'נרל מנג'רים של הקבוצות שמתכוונות לעשות זאת, והוא חושף צד מכוער ולא ספורטיבי של הליגה הטובה בעולם.

נשיא מיאמי היט פט ריילי (שמאל) חוגג אליפות עם המאמן אריק ספולסטרה. רויטרס
הם לא צריכים להפסיד בכוונה העונה. ה-GM של מיאמי, פט ריילי יחד עם המאמן, ספולסטרה/רויטרס

"הקבוצה שלנו לא מספיק טובה כדי לנצח ואנחנו יודעים את זה", אמר הג'נרל מנג'ר האנונימי. "אז העונה אנחנו רוצים להתפתח, לתת לשחקנים החדשים שלנו ללמוד מהטעויות שלהם ולהגיע לעמדה טובה לתפוס שחקן גדול. הדרך הטובה ביותר היא להפסיד משחקים. הדראפט הזה עמוס. יש שחקני אולסטאר פוטנציאלים בצמרת הדראפט, אולי אפילו שחקני פנרצ'ייז. לפעמים העבודה שלי היא להבין את הערך של ההפסדים.

"אני יודע שזה נשמע מטורף, אבל אם אתה ג'נרל מנג'ר כמוני, הדבר האחרון שאתה רוצה זה לסיים באמצע. יש רק שני תסריטים במצב כזה: "להגיע לפלייאוף ולעוף בסיבוב הראשון מול יריבה חזקה או להחמיץ את הפלייאוף ולבחור באזור המקומות 11 או 14. בכל מקרה, הסיכויים הן שתישאר באמצע. זה מתכון לאסון".

אנדרו וויגינס כדורסלן קנדי. AP
כולם רודפים אחריו. ויגינס, שאמור להיבחר ראשון/AP

ה-GM האנונימי אף ציין כי גם לכוכבים יש קשר לעניין: "צריך סופרסטארים כדי להתמודד בליגה הזו, וזה מוטה לכיוונם של הקבוצות מהשווקים הגדולים. שחקנים דורשים טריידים ומחליטים עם חבריהם לאן הם רוצים ללכת כשהם שחקנים חופשיים. קשה לנו להתמודד עם זה, כך שבחירת לוטורי גבוהה היא כל מה שיש לנו".

אז איך עושים את זה? איך מפסידים בכוונה? "קודם כל, אתה מדבר עם הבעלים שלך. ניתחתי איתם את מה שאני רוצה לעשות, סיפרתי להם מיהם השחקנים שאני רוצה להיפטר מהם ומי השחקנים הכישורניים שיש לנו עתיד איתם. שלחנו בטרייד חלק מהשחקנים הוותיקים שהיו יכולים לתת לנו סיכוי טוב יותר לנצח עבור בחירות דראפט עתידיות ושחקנים צעירים. הבעלים לא רצו להישאר במקום בדיוק כמו שאני לא רציתי. הם מעדיפים לסיים אחרונים ולקוות שייצא מזה משהו, אז הם הסכימו. לא היה בכלל קרב. בעונה אחרת זה אולי לא היה הגיוני, אבל בדראפט הזה בהחלט יותר מושך.

"המאמן שלנו מבין את זה. זה לא סוד מה שאנחנו מנסים לעשות, ואי אפשר לשקר לו או שנאבד את האמון איתו. אפילו לא ממש היינו צריכים להגיד לו, כי הכתובת היתה על הקיר. הוא יודע מה קורה וזה בסדר מבחינתו. מה שקשה זה לשמור על זה מפני השחקנים. אם אתה עושה סקר של 30 חדרי ההלבשה, לא משנה מה הסגלים, הייתי מהמר שכולם חושבים שהם לפחות קבוצת פלייאוף. זה טוב, כי אתה רוצה שהשחקנים ישחקו עם מאמץ ויפסידו בצורה אורגנית. אתה לא אומר לשחקנים לנסות ולא לנצח, אבל זה ברור שאנחנו שמים קבוצה על הפרקט שהיא פשוט לא מספיק טובה כדי לנצח".

מאמן נבחרת אוסטרליה, ברט בראון. רויטרס
לא עשו כלום הקיץ. ברט בראון, מאמנה החדש של פילדלפיה/רויטרס

מה שמדהים הוא שהג'נרל מנג'ר המדובר אינו היחידי, והוא יודע זאת. "אנחנו ממש לא לבד. תראו את פילדלפיה. מאז הדראפט ביוני, אני לא חושב שהם החתימו שחקן אחד או עשו טרייד שצירף שחקן לגיטימי. לא מעט מאיתנו מבינים שהקבוצות שלנו לא מספיק מוכשרות כדי לעשות משהו. אתה הולך להיות גרוע, אין דרך אחרת. וגם אם תסיים במאזן של 82:0, עדיין יש 75 אחוזים שלא תקבל את הבחירה מספר 1. אנחנו פשוט נקווה שהשם שלנו יוכרז".

כותבי וואלה! ספורט מתכוננים לפתיחת עונת ה-NBA

זה מה שקורה, רגע לפני פתיחת עונת ה-NBA

אזור ה-NBA של וואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully