וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים חדשים? לא כל כך מהר: על מכירת הפועל תל אביב

28.10.2013 / 17:30

הרצון של חיים רמון להישאר נציג הבעלים, הזעם של חברי הדירקטוריון והמכשול שהם עלולים להציב, הסוגיה המשפטית הסבוכה עם טביב והבעיה עם שכטר. בהפועל תל אביב מציגים בתקשורת את מכירת הקבוצה כעניין של זמן, אבל המציאות מראה: הדרך לכך עוד ארוכה

one

בימים האחרונים צפו ועלו פרסומים על מו"מ עם אנשי עסקים לגבי מכירתה של הפועל תל אביב. אמנם, הפרסומים הללו נראים חדשים למי שלא חי את הקבוצה, אך למעשה כבר מסיום העונה שעברה הבעלים חיים רמון מנסה למכור את המועדון, כשלאחר ההדחה ממוקדמות הליגה האירופית האיץ את ניסיונותיו. כרגע, על פי גורמים במועדון, יש שלושה אנשי עסקים המתעניינים בקבוצה, בהם הלורד מייקל לוי, אך אף לא אחד מהם נכנס למגעים רציניים על רכישה.

על הפועל תל אביב עבר קיץ די שקט, אך לרמון יש לא מעט סיבות למכור את הקבוצה. על פניו, זו נראית משימה אפשרית, אך יש לא מעט תנאים שצריכים להבשיל על מנת שהמועדון יימכר. "אנחנו מבטיחים לפעול על מנת למצוא רוכש לקבוצה", אמר אתמול רמון בהודעה שהוציא לתקשורת, אולם הקושי הראשון במכירת המועדון עלול להיות נעוץ גם בו. על פי גורמים בהפועל תל אביב, רמון רוצה להישאר נציג הבעלים גם אחרי המכירה. רמון למעשה רוצה להיות ה"ג'ק אנגלידיס" של הפועל תל אביב ולנהל את המועדון בפועל, סבור גורם בקבוצה. "מי ירצה לקנות את הפועל ולא להביא איש שינהל מטעמו?", תהה מקור במועדון. "רמון מתעקש להמשיך להיות מספר 1 במועדון, וזה מהלך שיכול להכשיל כל משא ומתן". מנגד, יש בכירים בהפועל תל אביב שבטוחים שאין שום תנאי כזה מצידו. "רמון עושה הכול כדי ללכת ורק רוצה למכור את הקבוצה ולעזוב את כאב הראש שהכניס את עצמו אליו".

בעלי הפועל תל אביב חיים רמון. קובי אליהו
מי ייתן לו להמשיך להיות מספר 1 במועדון? חיים רמון/קובי אליהו
sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מלבד העובדה הזו, 50 האחוזים שמחזיק רמון בקבוצה נמצאים בנאמנות אצל עורך דין כך שגם ההגדרה לפיה הם "שלו" לא מדויקת. אף על פי שבחוזה בינו לבין אלי טביב רמון מוגדר כבעלים והוא בעל הזכויות המלאות והיחיד שיכול למכור את הקבוצה, העובדות בשטח מטילות ספק גם בעניין הזה. 50 האחוזים שכבר עברו לידי הפועל תל אביב מטביב הם כרגע בבעלות האוהדים והדירקטוריון שמרוכב מאנשי עסקים. עשרים אחוזים מהמניות מחזיקה עמותת האוהדים ושאר השלושים הם בבעלות אנשי עסקים פרטיים. החמישים הנוספים אמורים לעבור אל רמון בפועל, כשהוא יעביר לטביב את יתר הסכום. טביב דורש סכום של 11 מיליון שקלים, כסף שלא הועבר עדיין על ידי הפועל תל אביב, מכיוון שלטענתם, על פי החוזה טביב חייב לנקות את חובות העבר של המועדון וטרם עשה זאת. בכל אופן, הסוגיות הללו יעלו לדיון בבית המשפט כשהמשמעות היא פשוטה: כל איש עסקים שיקנה את הפועל ימצא את עצמו בסאגה משפטית מתמשכת, שבה לא ברור מה הסכום שייאלץ רמון לשלם לטביב. עד שזה לא ייפתר, חמישים האחוזים הנוספים יישארו בנאמנות ולא יעברו לידי הקבוצה.

לרמון עצמו אין את הכסף להעביר לטביב. הבעלים הנוכחי היה בטוח שימצא משקיעים בקבוצה ועוד אנשי עסקים נוספים שיקנו מניות, ולכן חתם על ההסכם. אך לא מן הנמנע שרמון ייצא גם המרוויח הגדול מעסקה שכזו. אם ימכור את חמישים האחוזים שנמצאים בנאמנות ביותר מארבעה מיליון דולרים, יגרוף לעצמו קופה יפה מבלי להשקיע כלל כסף במועדון. בהפועל, אגב, מתעקשים שאם אכן יהיה רווח, רמון יעביר אותו לקופת המועדון.

מה קורה מעבר לבעיות הבעיות הללו? כל איש עסקים שירצה לרכוש את המועדון יצטרך להגיע להסכם עם אנשי הדירקטוריון של הפועל תל אביב. ההרכב מונה את מאיר תושב המחזיק בכ-10 אחוזים מהמניות, בכור צבאן (7 אחוזים) , עידו חג'ג' (כ-5 אחוזים) וסיימון כץ והאחים ניסנוב, המחזיקים בכ-4 אחוזים. כרגע, על פי המסתמן, מי שירכוש מרמון את המועדון יזכה גם בחמשת האחוזים של חג'ג', המנהל את המשא ומתן יחד עמו. השניים בטוחים כי כל החברים בדירקטוריון יסכימו לוותר על המניות שלהם, או לכל היותר יקבלו את סכום ההשקעה שלהם בקבוצה. אולם, מלבד חג'ג' ייאלץ כל איש עסקים שירצה לרכוש את הפועל להגיע להסכם עם כל אחד מרוכשי המניות על פי ההסכם החוזי איתם. יתרה מזאת, חברי הדירקטוריון זועמים על רמון וחג'ג' שנכנסו למשא ומתן על מכירת הקבוצה לא ידיעתם, ולכן הסיכויים שיתגמשו ויסכימו לתנאים של השניים אם ותהיה מכירה קטנים מאוד.

הבעלים של בית"ר ירושלים אלי טביב. מגד גוזני
גם הסיפור אתו בכלל לא נסגר. טביב/מגד גוזני

בגזרת העמותה רמון יכול להיות רגוע - היא לא תעמוד בפני המכירה וכבר הוציאה הודעה מטעמה: "לאור הפרסומים האחרונים בכלי התקשורת, ברצוננו להבהיר כי אנו מברכים על מאמצי בעלי המניות האחרים למציאת משקיע שירכוש את המועדון, ואף קידמנו מספר פגישות עם משקיעים פוטנציאליים בחודשים האחרונים. אם וכאשר מגעים שכאלה אכן יבשילו לכדי משא ומתן מתקדם עם משקיע ראוי, אשר יוכל להבטיח עתיד טוב יותר להפועל תל אביב, העמותה לא תהווה מכשול".

רמון וחג'ג' הם בעלי האינטרס הגדולים ביותר שהקבוצה תימכר. על פי חברי הנהלת הקבוצה, הפועל תל אביב תסיים את העונה בגרעון של למעלה מעשרה מיליון שקלים לפחות. המשמעות היא שבעונה הבאה היא לא תוכל לעמוד בשכרם של גילי ורמוט ואיתי שכטר וייתכן שעוד שחקנים נוספים. כלומר, ההערכה כעת היא כי תקציב הפועל בעונה הבאה יהיה כ-22 מיליון שקלים אם לא יימכר המועדון. במצב כזה, חג'ג' עצמו יצטרך לשלם את שכרו של איתי שכטר או שהפועל תל אביב תיאלץ למכור את החלוץ יחד עם שחקנים בכירים אחרים, על מנת לעמוד בכל התחייבויותיה.

תגובת הפועל תל אביב: "חיים רמון בצוותא עם גורמים נוספים בהפועל תל אביב עושים מאמצים כבירים למציאת קונה למועדון. עצם העלאת הרעיון שהוא עשוי להרוויח מהמהלך הוא הזוי ומגוחך. כל סכום שייכנס מהרכישה מיועד לקופת המועדון".

איתי שכטר שחקן הפועל תל אביב. ברני ארדוב
בלי מכירה יש סיכוי שהוא ימצא את עצמו בחוץ. שכטר/ברני ארדוב
  • עוד באותו נושא:
  • חיים רמון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully