וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחוץ למירוץ: שלום תקווה על מכבי חיפה המדשדשת

27.10.2013 / 23:40

גם הקבוצה הממושמעת והטקטית ביותר לא יכולה להצליח בלי עומק וכישרון בהתקפה. שלום תקוה מצביע על המגבלות של מכבי חיפה, ותוהה אם היא תצליח להתרגל למצבה החדש

one

מכבי חיפה שוב החזיקה בכדור ושלטה לאורך כל הדרבי, אבל עדיין לא הצליחה להביא לידי ביטוי את היתרון שלה במגרש. זה לא במקרה. גם היום (ראשון) בתחילת המשחק יכולנו לראות איך מכבי חיפה פועלת בחלק ההתקפי רק מכיוון אחד - מהאגף השמאלי. זו תופעה שמלווה אותה לא מעט זמן, שכמעט כל מהלך שלה בהנעת הכדור ההתקפית מסתיים בכנף השמאלית.

גם מאמן הפועל חיפה שלומי דורה הבין שהסכנה העיקרית לקבוצה שלו מגיעה מהאגף הזה, וחיזק את האגף כבר לאחר מספר דקות כדי לתת מענה לחן עזרא וטאלב טואטחה, שמרבה לעזור להתקפה. הוא הציב שם את יובל אבידור במטרה להגביל את טואטחה, ויכולנו לראות שלמרות השליטה של מכבי, הירוקים לא הצליחו לתרגם את היתרון לאורך כל המחצית הראשונה, וכמעט שלא הגיעו למצבים.

יניב קטן עם אביחי ידין שחקני מכבי חיפה מאוכזבים. אדריאן הרבשטיין
כבר לא כישרונית כמו פעם. מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

למחצית הראשונה הירוקים עלו עם ראיוס באגף ימין, אבל במרבית הזמן הוא נכנס לקישור, יצר צפיפות, ורוב המסירות שלו היו רוחביות ולאחור. ראיוס לא חודר פנימה, לא סוחף או מאיים על הגנת היריב, וכך, בסופו של דבר, לא רק שמכבי חיפה לא מאיימת מהאגף הימני, היא גם נשארת חשופה להתקפות מתפרצות, וזאת בגלל הבריחה של ראיוס לאמצע. יכולנו לראות שגם היום, ההתקפות הבודדות של הפועל חיפה הגיעו מהאגף השמאלי שלה, שאחת מהן הביאה לשער הניצחון.

במחצית השנייה המשיכה מכבי חיפה בשליטה שלה. שער היתרון של הפועל הביא לה את האמונה שהמשימה אפשרית, אבל האדומים הסתגרו לכל אורך המחצית. בנאדו ניסה לבצע מספר שינויים, כשהציב את ראיוס במרכז הקישור. הוא באמת בא לידי ביטוי טוב יותר מאשר בכנף, אבל מי שנפגע היה חן עזרא. בנאדו ניסה להציב את עזרא באגף ימין כדי להביא משם איום, אבל עזרא בכנף ימין מתקשה יותר. הוא הוחזר לצד שמאל, אבל גם השינויים האלו לא עזרו. הלחץ גבר, והפועל חיפה הצליחה להבטיח את הניצחון.

בשורה התחתונה, מכבי חיפה פשוט לא הציגה יכולת טובה מבחינה התקפית. המשחק שלה לא שוטף. מכבי חיפה טובה יותר כשהיא מצופפת מאחור, מפעילה לחץ ויוצאת מהר קדימה להתקפות מהירות. במצב הזה, גם לחלוצים יש יותר מקום ומרחב. אבל מול קבוצה שמצטופפת מולה, אין לה את היכולות לפרוץ הגנות שמסתגרות.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
יעקב שחר נשיא מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
שבע שנים רעות? שחר/אדריאן הרבשטיין

בנאדו ייצב את הקבוצה מבחינה הגנתית, אבל בכל מה שקשור לחלק ההתקפי, אין לקבוצה שלו את הכלים. תהיה הקבוצה הממושמעת ביותר, ההגנתית ביותר, הטקטית ביותר – ללא שחקנים יצירתיים וללא עומק בהתקפה, קשה מאוד להתפתח ולהתקדם. מכבי חיפה היא קבוצה טובה, אין ספק, אבל המגבלות ההתקפיות שלה מונעות ממנה לרוץ חזק.

כשמסתכלים על האיכות ההתקפית של היריבות – מכבי תל אביב, הפועל תל אביב, אפילו הפועל באר שבע – מגלים שבהשוואה אליהן, למכבי חיפה אין את זה. אין לה מספיק שחקנים שיכולים לפצח את הגנת היריב ביכולת אישית, בטכניקה, ביצירתיות.

אם מכבי תל אביב תנצח מחר את סכנין, מכבי חיפה תהיה בפער 11 נקודות מהפסגה כבר אחרי שבעה מחזורים. זו תהיה שנה שנייה ברציפות שבה היא יוצאת מהמירוץ בשלב מוקדם מאוד, מוקדם מדי. היא תצטרך להתמודד עם מצב שהיא לא רגילה לו. זה מבחן בגרות למועדון, לקהל, לשחקנים, לבעלים ולמאמן.

הדברים לא יכולים ללכת בכוח. למרות השם הגדול שלה בכדורגל הישראלי, למרות השנים היפות שידע המועדון, קשה להתרגל למצב החדש, קשה לקבל. מכבי חיפה תהיה חייבת להתמודד נכון עם הסיטואציה החדשה. הבעיה היא שאי אפשר לדעת מתי זה יסתיים.

שלומי דורה מאמן הפועל חיפה חוגג. אדריאן הרבשטיין
תנצלו את הרגע. דורה/אדריאן הרבשטיין
  • עוד באותו נושא:
  • מכבי חיפה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully