וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספ בלאטר: "נפחית נקודות ונסלק קבוצות בגלל גזענות"

בפיפ"א התכנסו לקונגרס ממנו יצאה בשורה: "אין היגיון במשחקי רדיוס ובקנסות". מוריניו: "להחרים את המונדיאל? רעיון רע"

יאיא טורה הצית מחדש את הנושא הבוער בכדורגל העולמי בימים אלו: הגזענות. קשר מנצ'סטר סיטי, שספג קריאות ונהמות גזעניות במשחק מול צסק"א סיפק הצהרה מעניינת בסוף השבוע האחרון, כשאמר ש"שחומי עור יחרימו הגביע העולמי במוסקבה". האיום של טורה גרר אחריו תגובות רבות ומגוונות, בין היתר מנשיא פיפ"א ספ בלאטר.

בלאטר, שבעבר גרם למהומה כשטען כי "אין גזענות בכדורגל", נשמע כיום אחרת לגמרי, והעלה הצעה מרחיקת לכת בקונגרס פיפ"א בלונדון. "החלטנו שכבר אין שום היגיון בקנסות כדרך התמודדות עם הגזענות בכדורגל. גם משחקי רדיוס כבר איבדו אפקט, זה עונש מנוגד לרוח הכדורגל ופוגעת רק בקבוצה הביתית. מה שאנחנו צריכים לעשות הוא קשה מאוד, אבל זה הפיתרון - צריך להפחית נקודות ובמקרה הצורך גם לסלק קבוצות מהמפעלים", הפתיע בלאטר.

ספ בלאטר נשיא פיפ"א בטקס כדור הזהב. GettyImages
משנה פאזה במלחמה בגזענות. בלאטר/GettyImages

"רק כך נוכל להיאבק בגזענות", המשיך. "זו אחת המכות הגדולות ביותר בכדורגל העולמי כיום, אבל אני משוכנע שרק באמצעות ענישה קשה יותר נוכל לפתור את הבעיה".

גם פיארה פאוור, ראש הארגון "כדורגל נגד גזענות", נכח בקונגרס והבין לליבו של טורה. "אני מבין את ההיגיון מאחורי הדברים שלו. אולי לא צריך להחרים את הגביע העולמי, אבל בהחלט צריך לפעול בדחיפות ולעשות משהו תיכף ומיד. אם השחקנים האפריקאיים יחרימו את הגביע העולמי, לא יהיה אפשר לקיים את הטורניר כי המון שחקנים יהיו חסרים".

מי שניצל את ההזדמנות כדי להביע את דעתו הוא מנג'ר צ'לסי ז'וזה מוריניו, שלא אהב את ההצהרה הלוחמנית של טורה. "אני מכבד את דעתו, אבל לא מסכים איתה משום שההיסטוריה של הכדורגל בנויה באופן שווה מכל הגזעים. לשחקנים השחורים יש תרומה עצומה לאורך ההיסטוריה, ויש להם חלק עצום במה שהכדורגל הפך להיות כיום. יש דברים יותר חשובים מלהחרים את הטורניר. מי יותר חשוב? מיליארדי האנשים שמאוהבים במשחק ברחבי העולם, או מאות בודדות שמגיעים לאיצטדיונים ומתנהגים בצורה מבישה לשחקנים שחורים? אם הייתי שחום עור, הייתי אומר שהמיליארדים חשובים יותר. בואו נילחם שמאות הבודדות האלה אם מה שרוצים מיליארדים - לראות כדורגל טוב".

מאמן צ'לסי ז'וזה מוריניו. רויטרס
מציע מלחמה אלטרנטיבית. מוריניו/רויטרס
  • עוד באותו נושא:
  • ספ בלאטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully