וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועכשיו למשהו אחר לגמרי: מיכאל יוכין מסכם את ברצלונה-ריאל מדריד

27.10.2013 / 7:00

המערך המוזר של קרלו אנצ’לוטי נועד להפתיע את ברצלונה, אבל בילבל בעיקר את שחקני ריאל. מיכאל יוכין מסכם את הקלאסיקו, נדהם מהצבתם של ראמוס ודי מריה בעמדות לא מוכרות להם, תוהה לגבי מקצועיות ההחלטות לגבי בייל, איסקו ומוראטה ומסמן את הנוקאאוט של רוסיי על פרס

ב-18 ביוני התיישבה השלישיה הספרדית הנוצצת הזו בצוותא במסיבת העיתונאים באיצטדיון טדי אחרי הניצחון בגמר על איטליה – הכובשים המצטיינים של אליפות אירופה לנבחרות צעירות. הראשון בוגר אקדמיה של ריאל מדריד, השני בוגר לה מאסיה של ברצלונה, והשלישי, לדעת רבים השחקן המצטיין של הטורניר, גדל בוולנסיה ופרץ במלאגה, אבל חוזר במרץ על ידי שני המועדונים הגדולים של הלה ליגה, והעדיף לחתום בסנטיאגו ברנבאו. אתמול לא זכה איש מהם לדרוך על הדשא בקלאסיקו הראשון של העונה. לא בטוח שזה סימן טוב עבור הכדורגל הספרדי כולו.

קרלו אנצ'לוטי מאמן ריאל מדריד. AP
כל ההימורים שלו נכשלו. קרלו אנצ'לוטי/AP

ניימאר כיכב בקלאסיקו הראשון שלו, ברצלונה ניצחה 1:2

רונאלדו תקף את השופט: "אתה פחדן מחורבן"

במדריד זעמו על השיפוט: "קלאסיקו של פחד ומחלוקת"

טיאגו, כידוע, כבר לא בקאמפ נואו. הוא בחר להפעיל סעיף שחרור מגוחך בחוזהו כדי להצטרף לפפ גווארדיולה בבאיירן מינכן, בין היתר כי לא קיבל הזדמנויות ראויות בהרכב, ולראייה, ב-17 משחקי קלאסיקו נערכו בשלוש העונות בהן השתייך בנו של מאזיניו לסגל של בארסה, והוא פתח בשניים בלבד. לעומתו, שיתופם של שני החברים הנוספים היה צפוי אתמול, אבל איסקו התייבש על הספסל במשך 90 דקות, בעוד אלבארו מוראטה נותר מחוץ לסגל. אלה לא היו שתי ההחלטות המשונות היחידות של קרלו אנצ'לוטי, אשר ביצע מהפכה של ממש בהרכב.

בדיעבד, כל ההימורים שלו נכשלו, וזה לא מפתיע. האיטלקי הגיע בקיץ לסנטיאגו ברנבאו והחל לבנות את הקבוצה כפי שהוא רואה לנכון. לפתע, במשחק החשוב ביותר של העונה עד כה, הוא טרף את הקלפים של עצמו, בילבל את שחקניו ובחר לנסות משהו חדש לגמרי. מזכיר קצת את האמירה המפורסמת של מונטי פייטון, ובינינו – התוצאה הסופית מתאימה למה שקרה לג'ון קליז.

מעמדו של איסקו התערער?

עד אתמול פתח איסקו בכל תשעת המשחקים של ריאל בליגה. הוא התחיל את העונה בסערה, הבקיע ובישל בהופעת הבכורה נגד בטיס, הצטיין עם צמד ב-1:3 על בילבאו וסחט מחמאות מכל עבר. בשורה התחתונה, איסקו – ולא גארת' בייל – הוא הסיבה לכך שמסוט אוזיל הועזב בטונים צורמים לארסנל. במשך חודשיים הוא היה אחראי על הניצוץ והיצירתיות, וגם אם לאחרונה תפוקתו ירדה מעט, הוא עדיין השחקן שמסוגל להניע את המכונה הלבנה יותר טוב מכולם. אנצ'לוטי התאכזב מיכולתו של איסקו בהפסד בדרבי לאתלטיקו מדריד, והוא הוחלף גם במפגשים מול לבנטה ומלאגה, אבל כאשר נותר על הספסל במפגש מול יובנטוס בליגת האלופות, מעטים מאוד הטילו ספק בכך שהוא מקבל מנוחה לקראת הקלאסיקו.

בפועל, הסתבר שאנצ'לוטי לא מחשיב את הרכש שלו לשחקן ראוי להרכב בשלב זה. העובדה כי לא שולב אמש אפילו כמחליף בעייתית מאוד מבחינתו, ויהיה מעניין מאוד לראות כיצד הסאגה הזו תתפתח בשבועות הקרובים. איסקו לא העדיף את ריאל על פני שימור שיתוף הפועלה עם מנואל פלגריני, האיש שהצמיח אותו לדרגת כוכב על במלאגה וחשק להביאו למנצ'סטר סיטי, כדי להפוך לשחקן שולי בסגל. ביום רביעי יארח אנצ'לוטי את סביליה, ואם יותיר גם הפעם את איסקו בחוץ, צפו לסערה תקשורתית אמיתית.

איסקו שחקן ריאל מדריד מול מיצ'ל שחקן חטאפה. רויטרס
כבר לא נספר? איסקו/רויטרס

פארסת בייל ודי מריה

ההתעלמות ממוראטה מפליאה לא פחות. אנצ'לוטי אמנם שמר אמונים לקארים בנזמה, והסקורר הצעיר שותף בעיקר כמחליף – אך הוא היה שם ברובם המוחלט של המשחקים, ואף הביא למפנה בניצחון הדרמטי מול לבנטה עם שער של חלוץ רחבה טיפוסי. במשחק הליגה הקודם מול מלאגה הוא אף פתח לראשונה, וגילה יכולת לא רעה. הבטחון העצמי שלו ניכר היטב, וקשה לחשוב על דרך יעילה יותר להרוס אותו מאשר ניפוי מהסגל בקלאסיקו. הנזק מהצעד של אנצ'לוטי עשוי להיות גדול יותר מאשר ההפסד המיידי.

אז מוראטה לא היה שם, בנזמה הושב על הספסל לצידו של חסה, וריאל פתחה לראשונה העונה ללא חלוץ קלאסי. כפי שברצלונה הוכיחה לא פעם, זו ממש לא שיטה מופרכת, אולם עבור ריאל היא היתה לא פחות מהזויה. כריסטיאנו רונאלדו בהחלט מסוגל לעשות את זה, אבל הוא לא אוהב את התפקיד, וגם יעיל בו הרבה פחות מאשר באגף. עובדה – רק כאשר תפס באופן קבוע את המשבצת הטבעית שלו במחצית השניה השתפר שטף המשחק של הבלאנקוס ללא היכר. משם הוא ביצע את התנועה האלכסונית המצוינת והוכשל ברחבה על ידי מסצ'ראנו ללא תגובת השופט, ומשם הוא גם בישל את השער המצמק של חסה.

לפרקים היה זה בייל ששיחק חלוץ מרכזי, והפגין באופן לא מפתיע יכולת חלשה, אבל שום דבר לא התקרב לפארסה של אנחל די מריה בחוד ההתקפה. היה ביזארי ועצוב לראות את בייל ורונאלדו מתרוצצים באגפים בעוד הארגטינאי, שפתח את העונה בכושר כה מהפנט, נותר אבוד לחלוטין במרכז. זו היתה הפעם הראשונה בה חווה די מריה הרפקתה כזו, וצריך לקוות בשבילו שהיא גם האחרונה. כיצד הניסוי המופרך הזה יצא לפועל דווקא בקלאסיקו? ספק אם אנצ'לוטי מסוגל לתת הסבר הגיוני.

אנחל די מריה ריאל מדריד מול סרחיו בוסקטס ברצלונה. AP
נותר אבוד לחלוטין במרכז ההתקפה. אנחל די מריה/AP

אם כבר בלם בקישור, שיהיה פפה

שחקן נוסף שהורכב אתמול בעמדה לא מוכרת לראשונה בחייו היה סרחיו ראמוס. במקרה זה קל יותר להבין את קו מחשבתו של המאמן האיטלקי. הוא יודע היטב כי ז'וזה מוריניו שילב את פפה כקשר דפנסיבי לקראת סדרת הקלאסיקו המפורסמת באביב 2011, עם ארבעה משחקים תוך 18 ימים. אחרי שהמיוחד חטף חמישיה במפגש הראשון מול בארסה בקאמפ נואו, הוא ייעד את הגרזן הפורטוגלי כדי להצר את צעדיו של מסי עוד לפני שהוא מגיע לרחבה, והצליח במידה לא מבוטלת. ריאל סחטה אז תיקו בליגה, ניצחה בגמר הגביע, והעסק התפרק רק כאשר פפה הורחק במשחק הראשון בחצי גמר ליגת האלופות, בהחלטת שיפוט שנויה במחלוקת שעדיין מעוררת ויכוחים לוהטים בין אוהדי שתי הקבוצות.

אז אנצ'לוטי, בחששו ממאניטה, שלח את ראמוס למשימה, אבל למה דווקא אותו? אם כבר הולכים חושבים בכיוון, הרי שאותו פפה, בעל נסיון לא מבוטל בקישור, ולא רק במדי ריאל, מתאים לכך הרבה יותר. בנוסף, רפאל וראן שהצטיין במיחוד בניצחון 1:3 בקאמפ נואו במשחק הגומלין בחצי גמר הגביע בעונה שעברה, מרגיש הרבה יותר נוח ובטוח לצידו של ראמוס במרכז ההגנה. אנצ'לוטי פירק את שיתוף הפעולה הזה, החליש את העורף ולא חיזק את הקישור. גם ראמוס נראה אבוד, לא תרם דבר מבחינה התקפית, ספג כרטיס צהוב מיותר ולא הצליח לסגור את אינייסטה שהגיח מהעמדה שלו כדי לבשל את שער היתרון של ניימאר. אחרי שהוחלף בידי אסייר יראמנדי, עוד רכש יקר שכיכב ביורו 2013 בישראל, משחקה של ריאל השתפר.

סרחיו ראמוס שחקן ריאל מדריד חוגג. רויטרס
שיתוף הפעולה המוצלח במרכב ההגנה התפרק. ראמוס/רויטרס

רוסיי ניצח את פרס

הוא שודרג עוד יותר כאשר בנזמה נכנס במקומו של בייל האומלל, והצרפתי אפילו היה קרוב עד כדי סנטימטרים כדי להפוך מדמות מושמצת לגיבור מדריד עם אחד השערים המרהיבים בתולדות הקלאסיקו. במסיבת העיתונאים טען אנצ'לוטי כי הוולשי עדיין לא כשיר ל-90 דקות, והוא רחוק מאוד מכושרו האופטימלי. אולם אם זה המצב, הרי שהגיוני הרבה יותר להשתמש בכושר הפריצה שלו כמחליף בדקות הסיום, כאשר הגנת היריב תשושה, ולא לזרוק אותו ל-60 דקות עקרות ולהישאר ללא אפקט בייל האפשרי ברגעים הקריטיים.

לא נוכל לעולם לקבל אישור לכך אפילו בתקשורת הספרדית הצמאה לשערוריות, אך רבים הסיכויים כי הכללתו של הוולשי בהרכב הפותח הוכתבה על ידי האיש שקנה אותו תמורת 100 מיליון יורו. בהיבט זה, נרשם בקלאסיקו נצחון מוחץ לסנדרו רוסיי על פני פלורנטינו פרס. הרכש המשמעותי היחיד של הקטלונים הוא שהכריע את המשחק. בעונה שעברה התקשתה ברצלונה פעמים רבות כאשר מסי נעדר או היה חלש. הפעם, בעוד הסופרסטאר הארגנטינאי מגלה יכולת ירודה, תפס ניימאר את הבמה המרכזית עם שער ובישול, והוכיח שהוא מסוגל לסחוב את הקבוצה על כתפיו ברגע האמת. מנגד, שחקן הרכש היחיד של ריאל שפתח בהרכב רק פגם במשחקה, ואילו קניות מוצלחות יותר נדחקו הצידה.

גם בתנאים אלה, אגב, המשחק לא היה חד צדדי. כאשר חלק מהליקויים בהרכב תוקנו אחרי ההפסקה, ריאל היתה עדיפה בדקות לא מעטות, ולא היתה רחוקה מלצאת מקאמפ נואו בשיוויון. הנתונים הסטטיסטיים מגלים כי היא בעטה למסגרת שש פעמים לעומת חמש של בארסה. ויקטור ואלדס, המשקוף, ובמידה מסוימת גם השופט, מנעו זאת ממנה. אבל אל לאנצ'לוטי להתבכיין. מוריניו עזב את ספרד בטעם מר מאוד, אבל לפחות ניצח בשני הקלסיקואים האחרונים, ולא הפסיד בחמישה מפגשים רצופים מול ברצלונה. הרצף הזה נקטע בעיקר בגלל החלטות גרועות של מאמן ריאל ונשיאה. איסקו היה חסר אתמול. גם אוזיל.

ססק פברגאס ניימאר ברצלונה חוגגים. רויטרס
הוכיח שהוא מסוגל לסחוב את ברצלונה על כתפיו. ניימאר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully