וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זלאטן איברהימוביץ': "אפשר לזכות בליגת האלופות"

חלוץ פ.ס.ז' חגג רביעייה (בפנים: שאר השחקנים שעשו זאת בצ'מפיונס). קסיאס מרוצה, יונייטד מאושרת, יאיא טורה זועם

ליגת האלופות סיפקה ערב נפלא לחובבי הכדורגל האירופי, כאשר המטירה עליהם לא פחות מ-27 שערים עם לא מעט הצגות. גדול מכולם היה כמובן זלאטן איברהימוביץ', שהפציץ רביעייה גדולה ב-0:5 של פריס סן ז'רמן על אנדרלכט. חמישייה היתה גם לבאיירן מינכן מול ויקטוריה פלזן, בעוד לברקוזן הסתפקה ברביעייה מול שחטאר דונייצק. לריאל מדריד (1:2 על יובנטוס בברנבאו) ומנצ'סטר יונייטד (0:1 על ריאל סוסיאדד באולד טראפורד) זה הלך הרבה יותר קשה.

חלוץ פריס סן ז'רמן זלאטן איברהימוביץ'. רויטרס
הערב הזה שייך לו, וגם הכדור. זלאטן/רויטרס

איקר קסיאס: "לא העמדתי אולטימטום לריאל מדריד"

רגע לפני הקלאסיקו הלוהט מול ברצלונה בליגה הספרדית, ריאל מדריד סימנה "וי" גם על יובנטוס בליגת האלופות, כשגברה עליה 1:2. כריסטיאנו רונאלדו חגג עם צמד מצויין ועתה הוא יכול להתכונן בשקט למסי וחבריו.

קפטן ריאל מדריד, איקר קסיאס, שהדיפה רעה שלו איפשרה לאיטלקים להשוות זמנית אמר בסיום: "עשינו צעדים חשובים ביותר אל עבר ההעפלה לשלב הבא. זה לא היה קל, אבל עכשיו יש לנו תשע נקודות משלושה משחקים וננסה שלא להפסיד אף משחק בשלב הבתים הראשון".

על הדברים שאמר לפני כשבועיים, לפיהם אם לא ישחק בחודשים הקרובים יבקש לעזוב, הבהיר השוער: "זה לא היה אולטימטום, כנראה שאני צריך להתרגל לזה ששמי כל הזמן בעיתונים".

קרלו אנצ'לוטי הוסיף: "זו תוצאה טובה. שיחקנו טוב שעה, ואז האטנו". על כך שפתח עם שלושה קשרים באמצע - סמי חדירה, לוקה מודריץ' ואסייר ירמנדי, אמר המאמן: "נמשיך ככה גם בקלאסיקו. כדי לנצח בשבת, נצטרך להציג את היכולת הגבוהה ביותר".

מנגד, ביובה התאכזבו מאוד מכך שלא הצליחו למצוא את השוויון. "זו תוצאה מאכזבת, אבל אני חושב ששיחקנו טוב מאוד הערב", אמר חלוצה של יובנטוס, קרלוס טבס. "זו היתה מחצית שנייה קשה מאוד כשהיינו בעשרה שחקנים, אבל אנחנו לא רוצים לתרץ. עשינו טעויות היום, וכשאתה עושה טועוית מול יריבה כזאת, אתה נענש".

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו. רויטרס
הוא בהחלט מוכן לקלאסיקו. רונאלדו/רויטרס

עם כל הכבוד לריאל מדריד, באיירן מינכן או לברקוזן, ההצגה הגדולה של הערב הגיעה מכיוונו של מי אם לא, זלאטן איברהימוביץ'. אחרי השער המרהיב שכבש מול באסטיה בליגה הצרפתית, השבדי הפגיז רביעייה מדהימה שפירקה לחלוטין את אנדרלכט ב-0:5 של פריס סן ז'רמן.

"אני מרגיש טוב", אמר איברהימוביץ' בסיום המשחק. "העונה הזו אנחנו חזקים יותר ויש לנו שחקנים טובים יותר". עד איפה יכולה להגיע סן ז'רמן לדעתו של החלוץ? "אנחנו יכולים לזכות בגביע, אבל צריך לזכור שככל שאנחנו מתקדמים, זה נהיה רק יותר קשה".

בצרפת התקשו להירגע מהערב הקסום של זלאטן, והל'אקיפ הקדיש לו עמוד שער שלם בסגנון זורו. וגם ברשת כבר ערכו השוואות מקוריות לזלאטן בעקבות הטיל שירה, בזמן שחובבי הסטטיסטיקה נברו בארכיונים כדי לאתר תצוגות דומות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צרפת מצדיעה. שער הל'אקיפ הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחקנים נוספים שכבשו רביעייה בליגת האלופות:

מרקו ואן באסטן (במדי מילאן ב-0:4 על גטבורג ב-1992)

סימונה אינזאגי (במדי לאציו ב-1:5 על מארסיי ב-2000)

דדו פרשו (במדי מונאקו ב-3:8 על לה קורוניה)

רוד ואן ניסטלרוי (במדי מנצ'סטר יונייטד ב-1:4 על ספרטה פראג)

אנדרי שבצ'נקו (במדי מילאן ב-0:4 על פנרבחצ'ה)

ליאונל מסי (במדי ברצלונה ב-1:4 על ארסנל ב-2010)

בפטימבי גומיס (במדי ליון ב-1:7 על דינמו זאגרב ב-2011)

מריו גומז (במדי באיירן מינכן ב-0:7 על פ.צ. באזל ב-2012)

רוברט לבנדובסקי (במדי דורטמונד ב-1:4 על ריאל מדריד ב-2013)

עוד נתונים מהערב המדהים של זלאטן:

* הטיל המדהים של השבדי בשער השלישי שלו הגיע בשיאו למהירות של 150 קמ"ש.

* בדקה ה-36, מיד לאחר אותו טיל, השלים זלאטן שלושער, והפך לשבדי הראשון שעושה זאת בליגת האלופות, ולשמיני הכי מהיר אי פעם שכובש שלושה שערים במשחק אחד במפעל.

* אחרי שלושה מחזורים, עומדות ברצלונה, דורטמונד, סיטי ויונייטד על מאזן של שישה שערים, הזהה לזה של זלאטן עצמו. לרונאלדו, אגב, יש כבר שבעה.

שחקן פריס סן ז'רמן זלאטן איברהימוביץ' חוגג. AP
להוריד את הכובע. זלאטן/AP

ויין רוני מאושר מה-0:1: "שיחקנו כדורגל נהדר"

זה לא היה פשוט, זה לא היה מספק במיוחד וזה לא היה רחוק מלהסתיים בהפסד ביתי, אבל מנצ'סטר יונייטד יצאה עם שלוש נקודות חשובות מול ריאל סוסיאדד עם 0:1 קטן, משער עצמי בדקה ה-2 של מרטינס.

"לדעתי שיחקנו כדורגל נהדר הערב והיינו צריכים לנצח את המשחק הזה בהפרש גדול בהרבה", אמר ויין רוני. "זה היה חשוב עבורינו שננצח הערב אחרי המשחק בשבת. שמרנו טוב היום, יצרנו הרבה הזדמנויות ובכל יום אחר היינו רושמים ניצחון בהפרש גבוה יותר". על יכולתו האישית הערב אמר: "אני נהנה מהכדורגל, אני מבקיע שאבקיע ואמשיך להצליח".

דייויד מויס הוסיף: "היינו יכולים להבקיע יותר שערים. היינו יכולים להבקיע חמישה או שישה".

מנג'ר מנצ'סטר יונייטד לשעבר אלכס פרגוסון. AP
אפילו סר אלכס נהנה ביציע הערב/AP

יאיא טורה דורש מאופ"א לפעול להפסקת הנהמות

מנצ'סטר סיטי השיגה ניצחון חשוב מאוד בפתח המחזור, כשחזרה מפיגור 1:0 ברוסיה בדרך לניצחון 1:2 על צסק"א מוסקבה. צמד של סרחיו אגוארו (34, 42) ביטל שער יתרון של זוראן טושיץ' (32), אולם הסיפור הגדול של המשחק, למרבה הצער, היו הנהמות הגזעניות שספג יאיא טורה מאוהדי צסק"א מוסקבה.

"זה היה לא ייאמן", אמר יאיא טורה השבור בסיום. "זה מאכזב ומאוד, מאוד עצוב. חלק מהשירים ששרו היום היו ממש מפגרים. אני חושב שאופ"א צריכה לעשות משהו כדי לעצור את זה. אני רוצה לראות את אופ"א עושה הרבה. תמיד אפשר לסגור את האצטדיון, אולי להשעות את האצטדיון הזה לכמה שנים. כשחקן אפריקאי, תמיד עצוב לי לשמוע דברים כאלה".

מנואל פלגריני טען כי לא שמע את הנהמות ואמר בסיום: "אני לא יודע לגבי זה, אבל חבל לי מאוד לשמוע דברים כאלה". על המשחק עצמו אמר המאמן: "אני מאוד מרוצה, זו תוצאה חשובה לנו מאוד. כל הקבוצה שיחקה טוב על מגרש קשה".

שחקן מנצ'סטר סיטי יאיא טורה מול שחקן צסק"א מוסקבה קייסוקי הונדה. AP
נמאס לו. טורה מול הונדה/AP

עוד חמישייה לבאיירן, מריו גצה חוזר לעניינים

מי שנראתה כאילו היא בליגה משל עצמה היא האלופה המכהנת, באיירן מינכן, שפשוט התעללה בפלזן המסכנה שהגיעה כל הדרך לגרמניה. זה נגמר ב-0:5 מוחץ וחגיגה גדולה של הגרמנים, שכלל לא ספרו את ההגנה של האורחים, ונהנו מצמד נפלא של פרנק ריברי, יחד עם שערים של אלאבה, שוויינשטייגר וגצה.

"0:5 היא תוצאה נפלאה", אמר בסיום אריאן רובן. "סיפקנו הופעה מצויינת היום, בעיקר כי פלזן לא עשתה לנו את החיים קשים. עם זאת, אנחנו יודעים היטב שעוד מצפים לנו משחקים קשים יותר בעתיד".

מריו גצה שכבש בתוך תוספת הזמן הוסיף: "שיחקנו טוב מאוד היום, יצרנו הרבה הזדמנויות וזה משתקף היטב מדפי הסטטיסטיקה". על היכולת האישית שלו אמר גצה: "אני מרגיש שהכושר הגופני שלי הולך ומשתפר ממשחק למשחק, ואני מרוצה מאוד שכבשתי".

מנג'ר פלזן, פאבל ורבה אמר לאחר ההתמוטטות של קבוצתו: "באיירן היא יריבה הרבה יותר טובה, והערב אלמלא השוער שלנו, התוצאה היתה גבוהה יותר. ההעפלה שלנו לשלב הבתים היא כנראה התקרה שלנו. ההבדלים בין הקבוצות הגדולות לבין הבינוניות, או הפחות מבינוניות הולך וגדל".

שחקני באיירן מינכן חוגגים עם מריו גצה (מימין) לאחר שער הבכורה שלו. GettyImages
הכושר הגופני הולך ומשתפר. גצה חוגג עם החברים/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully