וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת האלופות: רביעייה לזלאטן, 1:2 לריאל על יובנטוס

ערב אדיר של כוכבים: חלוץ פ.ס.ז' חגג ב-0:5 על אנדרלכט, רונאלדו כבש צמד בקרב הענקיות בברנבאו. באיירן מחצה 0:5 את פלזן, ניצחונות ליונייטד ולברקוזן

המחזור השלישי בליגת האלופות ננעל עם ערב של כוכבים. זלאטן איברהימוביץ' היה מעל כולם, כשהבקיע לא פחות מארבעה שערים ב-0:5 המוחץ של פריס סן ז'רמן בבלגיה על אנדרלכט. כריסטיאנו רונאלדו, שיפגוש את השבדי עם נבחרת פורטוגל בפלייאוף על העלייה למונדיאל, כבש צמד ב-1:2 של ריאל מדריד המושלמת על יובנטוס. באיירן מינכן חגגה את המאזן המושלם שלה עם חמישייה לרשת ויקטוריה פלזן, בעוד לברקוזן לא הייתה רחוקה ממנה והרשימה ב-0:4 על שחטאר דונייצק. באותו בית א', מנצ'סטר יונייטד הסתפקה ב-0:1 דחוק על ריאל סוסיאדד כדי לעלות לפסגה. מנצ'סטר סיטי פתחה את הערב עם 1:2 ברוסיה על צסק"א מוסקבה.

יאיא טורה ספג נהמות במשחק מול צסק"א מוסקבה

כך הפך זינדין זידאן לאיש החזק בריאל מדריד

המציאות האכזרית של איקר קסיאס כשוער שני

שחקן ריאל מדריד כריסטיאנו רונאלדו חוגג. רויטרס
מאזן שערים מטורף. כריסטיאנו רונאלדו/רויטרס

בית א'

מנצ'סטר יונייטד - ריאל סוסיאדד 0:1

הבאסקים עשו כל שביכולתם, הטרידו את דויד דה חאה וגם נעצרו פעם אחת בקורה, אבל הניסיון עשה את ההבדל ומנצ'סטר יונייטד היא זו שזכתה בשלוש הנקודות. השדים האדומים, ללא רובין ואן פרסי שקיבל מנוחה באופן מפתיע, הציגו בהרכב את ריאן גיגס, שינג'י קגאווה וחאבייר הרננדס, אך קיבלו את השער דווקא מהבלם האורח איניגו מרטינס, שהבקיע לשערו הוא כבר אחרי פחות משתי דקות. יונייטד בראש הבית עם שבע נקודות, סוסיאדד עדיין מחפשת נקודת בכורה בקמפיין הנוכחי.

דקה 2: גול! מבצע גדול של רוני הסתיים בבעיטה מסובבת לקורה הימנית, כשהריבאונד נחת אל רגליו של איניגו מרטינס, שהבקיע לשערו הוא. שער עצמי אומלל, 0:1 למנצ'סטר יונייטד.

דקה 20: צ'יצ'ריטו נגח לרשת, אבל השער נפסל בגלל נבדל.

דקה 43: גריזמן סובב כדור חופשי נפלא שכבר הכניע את דה חאה, אבל נעצר בעמוד. כמה קרוב.

דקה 63: רוני מצא בצד ימין את ולנסיה, שמזווית אלכסונית בעט שטוח לקורה.

שחקן ריאל סוסיאדד איניגו מרטינס מבקיע שער עצמי מול מנצ'סטר יונייטד. רויטרס
שער עצמי מתסכל. איניגו מרטינס/רויטרס

לברקוזן - שחטאר דונייצק 0:4

חשבתם שכל סיפור "שער הרפאים" יפרק את לברקוזן? ממש לא. שטפן קיסלינג וחבריו שכחו מהסערה התורנית של הכדורגל האירופי, וסיפקו תצוגת איכות בביי ארינה. שחטאר דונייצק הייתה הקורבן, כשקיסלינג נגח לצד הנכון של הרשת וגם חתם את הקונצרט עם צמד. בתווך הבקיעו סימון רולפס בפנדל שנוי במחלוקת וגם סידני סם המצוין. שחטאר, שבביקור הקודם שלה בגרמניה חטפה שלישייה מדורטמונד, מאבדת את ראשות הבית ויורדת למקום השלישי עם ארבע נקודות. לברקוזן מאחורי מנצ'סטר יונייטד עם שש נקודות.

דקה 23: גול! דונאטי הגביה מצד ימין וקיסלינג התרומם נהדר ונגח לפינה הרחוקה, פיאטוב רק נגע. כובש שער הרפאים ממשיך לחורר רשתות, הפעם מהצד הנכון. 0:1 ללברקוזן.

דקה 50: גול! קיסלינג נפל ברחבה, השופט משום מה טען לדחיפה של סרנה והצביע על הנקודה הלבנה. החלטה מפוקפקת למדי, אבל רולפס אמר תודה ובעט את הפנדל לרשת. 0:2 ללברקוזן.

דקה 57: גול! סון השאיר את סידני סם לבד מול השוער, ושחקן נבחרת גרמניה לא נכשל. 0:3 מרשים ללברקוזן.

דקה 72: גול! אמרה ג'אן העביר כדור רוחב פשוט שפיאטוב הצליח איכשהו לשמוט. קיסלינג עט על המציאה וכבש מקרוב. צמד לחלוץ, 0:4 ללברקוזן.

שחקן באייר לברקוזן סטפן קיסלינג חוגג. רויטרס
הפעם לצד הנכון של הרשת. שטפן קיסלינג/רויטרס

בית ב'

ריאל מדריד - יובנטוס 1:2

מפגש הענקיות בסנטיאגו ברנבאו הסתיים בניצחונה של סגנית אלופת ספרד, או יותר נכון בניצחונו של כריסטיאנו רונאלדו. הפורטוגלי ערך את ההכנה המושלמת לקלאסיקו בשבת, כשהבקיע צמד לרשת ג'אנלואיג'י בופון, העלה את מאזנו בקמפיין הנוכחי לשבעה שערים בשלושה משחקים ושמר על המאזן המושלם של ריאל מדריד, שזקוקה לעוד נקודה כדי להבטיח העפלה לשלב הבא. יובנטוס נלחמה וגם השוותה זמנית מרגלי פרננדו יורנטה, אך סבלה מהרחקתו של ג'ורג'ו קייליני בפתיחת המחצית השנייה והיא עם שתי נקודות בלבד. גם שובר השוויון בין הקבוצות נשבר, כעת 7:8 לריאל בניצחונות.

דקה 5: גול! חדירה מצא את די מריה, שבכדור עומק פנטסטי בישל לרונאלדו, שלא נתפס במלכודת הנבדל של הגנת יובנטוס, עקף את בופון והבקיע מזווית קשה את השישי שלו העונה בליגת האלופות. 0:1 מהיר לריאל מדריד, רונאלדו עם 27 שערים ב-22 משחקיו האחרונים במפעל.

דקה 22: גול! נגיחה של פוגבה נהדפה על הקו על ידי קסיאס, אבל הכדור חזר ליורנטה שכבש מקרוב. 1:1.

דקה 29: גול! קייליני תפס את ראמוס ברחבה ונענש בפנדל וגם צהוב לחובתו. רונאלדו לקח כמובן אחריות והכניע את בופון עם השביעי שלו בשלושה משחקים בקמפיין. איזה מאזן. 1:2 לריאל מדריד.

דקה 48: כרטיס אדום! רונאלדו ברח לקייליני שבזמן המיאוץ שלח את היד לעבר פניו של הפורטוגלי. השופט שלף צהוב שני והשאיר את אלופת איטליה ב-10 שחקנים.

שחקן יובנטוס ג'ורג'יו קייליני יורד מהמגרש. רויטרס
יחמיץ את המשחק הבא מול ריאל. ג'ורג'ו קייליני/רויטרס

גלאטסראיי - קופנהאגן 1:3

הטורקים נשארו בתמונת העלייה וגם מנעו מריאל מדריד להפוך לראשונה שמעפילה כבר אחרי שלושה משחקים, בזכות מחצית ראשונה נהדרת בכיכובם של כל הוותיקים. פליפה מלו כבש ראשון (10) ולאחר מכן עשו זאת ווסלי סניידר (38) ודידייה דרוגבה (45) אחרי צמד בישולים של עמנואל אבואה. קלאודמיר רק צימק לקראת הסיום. גלאטסראיי עם ארבע נקודות במפעל מאז בואו של רוברטו מאנצ'יני, שייאבק עם חברו קרלו אנצ'לוטי ויובנטוס על הסגנות בבית.

דקה 10: גול! נונקאו הגביה מצד ימין ופליפה מלו שהגיח מאחור נגח בעוצמה לרשת של וילאנד. 0:1 לגלאטסראיי.

דקה 38: גול! אבואה התקדם באין מפריע ומסר שמאלה לסניידר, שבעט שטוח ברגל ימין אל הפינה הרחוקה. 0:2 לגלאטסראיי.

דקה 45: גול! שוב אבואה בתפקיד המבשל, הפעם עם כדור רוחב אותו המשיך דרוגבה ללא קושי פנימה. 0:3 קל לגלאטסראיי.

דקה 88: גול! התקפה יפה של הדנים הסתיימה בהכנה של טוטו ושער של קלאודמיר מתוך הרחבה. 1:3 לגלאטסראיי.

שחקן גלאטסראיי חוגגים עם פליפה מלו. רויטרס
ניצחון קל. פליפה מלו והחברים/רויטרס

בית ג'

אנדרלכט - פריס סן ז'רמן 5:0

מה נגיד ומה נאמר על זלאטן איברהימוביץ'? אחרי השער החשוב לרשת אוסטריה שהעלה את שבדיה לפלייאוף והביצוע המרהיב מול באסטיה בשבת, החלוץ השבדי המשיך בכושרו הנפלא והפעם קבע שיא אישי עם רביעייה (פעם ראשונה שכבש יותר מצמד במסגרת ליגת האלופות). אדינסון קבאני פתח לצידו וגם מצא את הרשת, אבל זלאטן עשה את כל ההבדל. זה התחיל עם דחיקה מקרוב אחרי בישול של גרגורי ואן דר ויל, נמשך עם עקב אופייני אחרי עוד מסירה של המגן ההולנדי והסתיים עם טיל אדיר מ-25 מטרים לחיבורים. שלושער תוך 19 דקות (17 עד 36). מה עוד יכול לורן בלאן לבקש? עוד שער תוצרת זלאטן במחצית השנייה. פריס סן ז'רמן עם תשע נקודות ובדרך הבטוחה לשלב הבא. אנדרלכט שבקושי שימשה תפאורה, מדורגת אחרונה ועדיין ללא נקודות או שערי זכות.

דקה 17: גול! אחרי החמצה קודמת, הפעם זלאטן לא נכשל. ואן דר ויל העביר כדור רוחב מצד ימין והחלוץ השבדי דחק לרשת החשופה. 0:1 לפריס סן ז'רמן.

דקה 22: גול! הילוך חוזר לשער הראשון, רק יפה הרבה יותר. שוב הכדור הגיע לוואן דר ויל ההולנדי שנמצא בשער מצוין, וכדור הרוחב שלו מצא את זלאטן שהמשיך עם העקב פנימה. צמד לשבדי שממשיך לכבוש שערים יוצאי דופן. 0:2 לפ.ס.ז'.

דקה 36: גול! וואו, זלאטן. הפעם הכדור הגיע לחלוץ הפנטסטי כ-25 מטרים מהשער, והוא הפציץ בימין לחיבורים הקרובים. שלושער מדהים לזלאטן, הראשון שלו (או של כל שחקן שבדי אחר) בליגת האלופות. 0:3 לפ.ס.ז'.

דקה 52: גול! אמבמבה מעד בקצה הרחבה ואיבד את הכדור למטוידי. הקשר הבינלאומי של צרפת העביר כדור רוחב וקבאני הבקיע בקלות. 0:4 לפ.ס.ז'.

דקה 62: גול! כן, שוב זלאטן. טיאגו מוטה מצא את הקפטן בצד ימין, איברהימוביץ' התקדם ובעט מצוין לקורה הרחוקה ופנימה. רביעייה אדירה של זלאטן, שהפך לשחקן העשירי שמגיע לארבעה שערים במשחק. כבר 0:5 לפ.ס.ז'.

שחקן פריס סן ז'רמן זלאטן איברהימוביץ'. רויטרס
הופעה נדירה. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

בנפיקה - אולימפיאקוס 1:1

זו כמעט הייתה הפתעה גדולה באצטדיון האור בליסבון, אבל אוסקר קרדוסו שוב התגלה כמושיע של בנפיקה, מנע הפסד עם שער דרמטי שבע דקות לסיום ושמר על סטטוס-קוו במאבק על המקום השני. אולימפיאקוס קיוותה ליצור לעצמה יתרון משמעותי בקרב על הסגנוץ וגם הוליכה הודות לשער של אלחנדרו דומינגס בדקה ה-29. החבורה של מיצ'ל התגוננה היטב, עד שטעות אחת של השוער רוברטו עלתה להם בשוויון. בעוד כשבועיים תפגשנה השתיים (ארבע נקודות לכל אחת) בהר הגעש ביוון. המנצחת ככל הנראה תצטרף בהמשך לפ.ס.ז' בשלב הבא.

דקה 29: גול! נגיעה חכמה של מיטרוגלו העבירה את הכדור לצ'ורי דומינגס, שהטעה את השומר שלו ובאלגנטיות בעט פנימה. 0:1 מפתיע לאולימפיאקוס.

דקה 83: גול! בנפיקה ניצלת. רודריגו הגביה כדור קרן, השוער רוברטו יצא רע ולואיזאו נגח לעבר קרדיסו שדחק מקרוב. 1:1.

שחקן בנפיקה אנסו פרס מול שחקן אולימפיאקוס ג'יאניס מניאטיס. רויטרס
בנפיקה ניצלה מהפסד. אנסו פרס לפני יאניס מניאטיס/רויטרס

בית ד'

צסק"א מוסקבה - מנצ'סטר סיטי 2:1

למרות התלונות על איכות המגרש בחימקי והחשש ממשחק החוץ ברוסיה, מנצ'סטר סיטי השיגה ניצחון חוץ שני ועשתה צעד משמעותי לעבר עלייה ראשונה לשלב הנוקאאוט בליגת האלופות. שתי הקבוצות ידעו כי מדובר במאבק על הסגנות לבאיירן מינכן בבית ד', כשצסק"א מוסקבה עלתה ליתרון משער נאה של זוראן טושיץ', אך איבדה אותו מהר מאוד. סרחיו אגוארו היה איש המשחק של הסיטיזנס, עם צמד שני תוך ארבעה ימים שהפך אותו לשיאן השערים של המועדון באירופה (10 שערים בשנתיים). בדקה ה-34, שתי דקות לאחר השער של צסק"א, הארגנטינאי השווה לאחר טעות של סרגיי איגנשביץ', ובדקה ה-42 הוא השלים את המהפך בנגיחה הודות לאסיסט של אלברו נגרדו. איגור אקינפייב מנע מסיטי להגדיל את התוצאה עד לסיום, כשג'ו הארט שמר על הניצחון עם הצלה בתוספת הזמן. האירוע שהעיב על המשחק: קריאות גזעניות מכוערות מצד אוהדי צסק"א לעבר יאיא טורה.

דקה 4: כמה קרוב. סילבה הרים כדור קרן, אגוארו הסיט עם הראש וטורה הקפטן צריך היה לכבוש מול שער ריק, אך פספס את הכדור. מיד לאחר מכן נפצע ואסילי ברזוצקי ופינה את המקום לטובת אחיו התאום אלכסיי.

דקה 32: גול! שער מפתיע בחימקי ארינה. הונדה הנמוך הקדים את חאבי גרסיה והסיט עם הראש לעבר טושיץ', שהקפיץ מעל הארט לרשת. 0:1 לצסק"א מוסקבה.

דקה 34: גול! תגובה מהירה של הסיטיזנס. דויד סילבה דהר בצד שמאל והעביר כדור רוחב. איגנשביץ' כשל בהרחקה ולמעשה הכין לאגוארו, שהבקיע תוך כדי נפילה. 1:1.


דקה 42: גול! המהפך הושלם, וזה שוב אגוארו. סילבה הכניס כדור לנגרדו, שהסתובב ברחבה והקפיץ לצד השני, שם המתין אגוארו הבלתי מכוסה שנגח באין מפריע לרשת של אקינפייב. אחרי שכבש שער ליגה ראשון בנגיחה בשבת, עכשיו לקון יש גם שער ראשון בנגיחה בליגת האלופות. 1:2 למנצ'סטר סיטי.

דקה 47: נבאס העביר כדור רוחב מימין ונגרדו כבש בעזרת היד. השער נפסל.

* 22 שערים כבשה מנצ'סטר סיטי בליגת האלופות, כולם על ידי שחקנים זרים. החיפוש אחר שער בכורה אנגלי נמשך.

דקה 79: עוד שער פסול, הפעם של צסק"א. מוסה הפציץ פנימה, אבל השופט שרק עוד קודם לכן לעבירה בעקבות הרמת רגל של ורנבלום מול טורה. לאחר פסילת השער, החלו אוהדי צסק"א בקריאות גזעניות כלפי הקפטן שחום העור של סיטי.

דקה 90+2: הונדה יכול היה להשוות, אך הבעיטה החזקה שלו נהדפה על ידי הארט שהבטיח את הניצחון.

שחקני מנצ'סטר סיטי חוגגים עם סרחיו אגוארו. רויטרס
מלך השערים של מנצ'סטר סיטי באירופה. סרחיו אגוארו/רויטרס

באיירן מינכן - ויקטוריה פלזן 0:5

אלופת אירופה ממשיכה לדרוס כל מה שזז, והיא עם מאזן מושלם בבית ד'. הפעם ויקטוריה פלזן נאלצה לסבול באליאנץ ארינה, שם עשרות אלפי האוהדים של באיירן מינכן ראו את פרנק ריברי וחבריו חוגגים חמישייה. הצרפתי היה חתום על שני שערים, גם דויד אלאבה ובסטיאן שווינשטייגר מצאו את הרשת, ובמשחק כזה פפ גווארדיולה אפילו הרשה לעצמו לפתוח עם דניאל ואן בויטן ודייגו קונטנטו כשני הבלמים. הדובדבן נמשר לדקת הסיום, אז המחליף מריו גצה הבקיע את שערו הרשמי הראשון מאז המעבר המדובר מדורטמונד. באיירן עם רגל וחצי בשלב הבא.

דקה 25: גול! השליטה של באיירן סוף כל סוף באה לידי ביטוי. רובן התגבר על שני שחקנים והופל ברחבה על ידי הובניק, וריברי דייק מהנקודה הלבנה. 0:1 לבאיירן מינכן.

דקה 37: גול! מנדז'וקיץ' הוריד בראש לאלאבה, שעצר על אחת, התקדם עם הקפצה ובעט בימין מ-15 מטרים כדור שטוח נגד כיוון התנועה ופנימה. 0:2 לאלופת אירופה.

דקה 61: גול! הבווארים מתעללים ביריבה מצ'כיה. רובן ומנדז'וקיץ' החליפו מסירות, כשההולנדי העביר לבסוף שמאלה לריברי. הצרפתי הטעה שני שחקנים והקפיץ מעל ראשו של השוער באלגנטיות. 0:3 לבאיירן מינכן.

דקה 64: גול! השעשועים נמשכים באליאנץ ארינה וכך גם השערים. גצה המחליף זיהה ברחבה את שווינשטייגר, שהסתובב במקום על שני שחקנים ובעט בשמאל לפינה הרחוקה. 0:4 לבאיירן.

דקה 90: גול! תגידו מזל טוב לגצה. הרכש מדורטמונד נכנס בזמן לרחבה, השתלט על המסירה של רובן ובעט לרשת העליונה מחמישה מטרים. שער בכורה לגצה, 0:5 לבאיירן מינכן.

שחקני באיירן מינכן חוגגים עם מריו גצה (מימין) לאחר שער הבכורה שלו. GettyImages
סוף כל סוף זה קרה. מריו גצה חוגג את שער הבכורה/GettyImages
4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully