וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העברת נעימי תבוטל אלא אם יוצהר שלא סיכם עם מכבי ת"א

22.10.2013 / 12:36

עו"ד רונן ויינברג התנה את מעברו של השחקן ממכבי ת"א לגלבוע/גליל במסמך לפיו אין בין הצדדים מחויבות לעונות הבאות

היועץ המשפטי של איגוד הכדורסל, עו"ד רונן וינברג פרסם היום (שלישי) חוות דעת על חוקיות העברתו של יובל נעימי ממכבי תל אביב לגלבוע/גליל שלפיה יוחלט האם השחקן יוכל לשחק בגן נר בעונה הקרובה.

בין השאר נכתב בחוות הדעת: "על פניו נראה כי בקשתה של הקבוצה לשחרר את השחקן לעונה זו תוך החתמתו על חוזה מחייב לעונות הבאות, הינה בקשה העומדת בניגוד להוראות תקנוני האיגוד, שכן מדובר למעשה בהשאלת השחקן, אפילו שלכאורה מדובר בשחרור השחקן בעונה זו. אשר כל כן לא ניתן לאשר את בקשת הקבוצה כפי שהופנתה לרשות לבקרת תקציבים. אולם איני רואה כל מניעה כי הקבוצה תשחרר\תעביר את השחקן לעונה זו לקבוצה אחרת וגם אין כל מניעה כי הקבוצה תפצה את השחקן בגין סימו המוקדם של ההסכם בין הצדדים".

"ברם, ועל מנת להסיר כל ספק", המשיך וינברג. "יידרשו השחקן והקבוצה לאשר, מראש ובכתב, כי אין כל מחוייבות של מי מהצדדים, האחד כלפי השני, בנוגע לעונות שלאחר מכן (וכי הם אינם קשורים בהסכם כלשהו). כמו כן, תאשר בכתב הקבוצה הקולטת כי אין כל התחייבות מצידה להעביר את השחקן בתום העונה אך ורק למכבי תל אביב". יו"ר האיגוד דן חלוץ אמר: "הורתי לקבל חוות דעת משפטית בנושא ונפעל אך ורק על פי תקנון האיגוד המחייב".

במכבי תל אביב מסרו בתגובה: "אנחנו נעיין בחוות הדעת ונבחן אותה בקפידה. בכל מקרה לא היה בדעתנו ואין בדעתנו כעת לבצע כל פעולה שאינה עולה בקנה אחד עם התקנון הקיים. לאחר שנבחן את חוות הדעת נקבל את המסקנות הראויות".

יובל נעימי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
חוות הדעת תסלול את הדרך לשחרורו? נעימי/ברני ארדוב

קודם לכן, לוואלה! ספורט נודע שעל היועץ המשפטי הופעל לחץ רב שלא לאשר את העסקה כפי שהיא, וככל הנראה הוא לא יאשרה במתווה הנוכחי, מאחר ועל פי גורמים באיגוד, "זה לא נוגד את התקנון, אבל לא לפי רוח התקנון ולכן אין סיבה לאשר זאת". הצהובים מעוניינים להשאיל את הגארד לגליל עליון המעוניינת בו, אך כפי שפורסם בעבר בוואלה! ספורט, שחקן בליגת העל יכול להיות מושאל לקבוצה אחרת בארץ רק עד גיל 26, בעוד שנעימי כבר בן 28.

בינתיים הגישה הפועל תל אביב, באמצעות עורכי הדין, רונית אמיר יניב וליאור סנדז'יבסקי ממשרד "יגאל ארנון" עתירה לאיגוד הכדורסל כנגד עסקת ההשאלה.

במסמך משפטי ארוך ומפורט טענו בקבוצה כי עסקת העברתו של נעימי מהווה השאלה לכל דבר, מה שאסור על פי תקנון איגוד הכדורסל: "הסיכום עם נעימי לפיו הוא יעבור לשחק בגליל, ולא יושאל - איננו אמת, שעה שהובטח לו כי הוא ישוב למכבי בתום העונה. אף אם לא מדובר בהסכם השאלה באופן פורמאלי ומוצהר - הרי מובן כי העברת שחקן שבצידה התחייבות לשכירתו בשנית בתום העונה, משמעה דה פקטו, היא השאלה".

הפועל תל אביב דרשה מאיגוד הכדורסל להוציא צו מניעה קבוע כנגד עסקת השאלתו של נעימי או לחילופין - להורות למכבי תל אביב להצהיר כי אין בכוונתה לקבל את נעימי לשורותיה בעונה הבאה.

חבר הנהלת הפועל תל אביב רמי כהן. ברני ארדוב
לא מתכוון לוותר למכבי. רמי כהן/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully