וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליגת העל: מכבי תל אביב ניצחה 73:75 את מכבי חיפה

הצהובים פיגרו ב-17 הפרש, אבל אינגלס ולנדסברג הוליכו קאמבק ברבע השלישי, רנדל החטיא עם הבאזר ובלאט ושחקניו רשמו ניצחון ראשון העונה

מכבי תל אביב הייתה עלולה למצוא את עצמה בצרה רצינית הערב (שני), כשאירחה בשחזור הגמר את מכבי חיפה. במשך דקות ארוכות הצהובים פיגרו והאלופה אף הוליכה ביתרון 17 אבל ריצת 2:16 ברבע השלישי חוללה מהפך, ובסופן של 40 דקות מותחות וצמודות היו אלה שחקניו של דייויד בלאט שגברו 73:75 על מכבי חיפה. מורן רוט ואייק אפוואיבו היו מצוינים בחיפה, אבל 18 איבודי כדור של חיפה הקלו על הצהובים, ואפשרו לג'ו אינגלס ודייויד בלו לחולל מהפך בתוצאה. בשניות הסיום בריאן רנדל יכול היה לכפות הארכה, אולם הוא החטיא ליי-אפ וראה את מכבי תל אביב חוגגת ניצחון ליגה ראשון העונה.

כזכור, סגנית האלופה הפסידה בשבוע שעבר להפועל חולון בפתיחת הליגה ולקוצ'ה ויטוריה בפתיחת היורוליג, והיא ידעה שהפסד נוסף יגרום לשיא שלילי עבורה - שני הפסדי ליגה רצופים בפתיחת העונה. כמו נגד חולון, גם הפעם דיוויד בלאט בחר להעניק מנוחה לדווין סמית', כשמנגד מורן רוט החולה, שהיה בספק למשחק, נכלל בסופו של דבר בסגל של דני פרנקו. עבור חיפה היה מדובר למעשה במשחק פתיחת העונה שלה בליגה, לאחר שנעדרה מהמחזור הראשון בשל המסע לארצות הברית, והיא עדיין מחפשת אחר ניצחון רשמי ראשון ב-2013/14.

שחקן מכבי תל אביב ג'ו אינגלס מול שחקן מכבי חיפה דגן יבזורי. יותם רונן
בסיום העונה שעברה זה נגמר בחגיגות ירוקות, הפעם זה נגמר אחרת. אינגלס מול יבזורי/יותם רונן

מהלך המשחק

מכבי תל אביב פתחה עם יוגב אוחיון, ריקי היקמן, ג'ו אינגלס, ג'ייק כהן וסופוקליס שחורציאניטיס. החמישייה של מכבי חיפה כללה את דייויד קוביאן, דגן יבזורי, דונטה סמית, בריאן רנדל ועידו קוז'יקרו.

הירוקים פתחו עם ארבעה איבודים ומכבי תל אביב עלתה ליתרון מסלים של ג'ייק כהן ויוגב אוחיון. פרנקו הזעיק פסק זמן ממנו חזרה מכבי תל אביב עם שמירת לחץ. סופו ביצע עבירה שנייה פחות משלוש דקות במשחק והוחלף בשון ג'יימס, חיפה רצה 0:11 בזכות יכולת טובה של דונטה סמית ועידו קוז'יקרו ועלתה ליתרון. חיפה רשמה שבעה איבודי כדור ואוחיון ניצל זאת כדי להשוות ל-13:13. חיפה הוסיפה איבוד שמיני, דייויד בלו נכנס למשחק והרבע הראשון הסתיים בתוצאה 17:17.

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. יותם רונן
מכבי תל אביב לא ניצלה את המשחק המפוזר של חיפה ברבע הראשון. אוחיון/יותם רונן

בן רייס היה האיש של חיפה בפתיחת הרבע השני, ושמר על יתרון הירוקים. טייריס רייס הפעיל היטב את סופו, שהפגין לחימה. אבל חיפה שמרה על היתרון בזכות החטאות של טייריק רייס והיקמן בצד אחד והקושי של הצהובים להתמודד עם אייק אפוואיבו בהגנה. מכבי תל אביב חזרה מפסק הזמן נחושה וחדה, אבל רנדל וקוז'יקרו מנעו ממנה לחולל מהפך. סל ועבירה שסחט דונטה סמית העלה את חיפה ליתרון 12 ומכבי תל אביב נראתה לחוצה ואובדת עצות. דאנק מהדהד של סמית הוריד את מכבי חיפה למחצית ביתרון 34:46.

חיפה שלטה במחצית הראשונה בריבאונד עם 14:24, וקלעה ב-40% מהשלוש לעומת 15% עלובים של מכבי תל אביב. במכבי תל אביב ארבעה קלעו חמש נקודות כל אחד - רייס, לנדסברג, שחורציאניטיס ואוחיון. במכבי חיפה בלטו במחצית הראשונה, דונטה סמית עם 9, אפוואיבו עם 8 וקוז'יקרו עם 7.

שחקן מכבי חיפה מורן רוט. יותם רונן
שליטה מוחלטת ברבע השני. רוט/יותם רונן

מכבי חיפה פתחה את הרבע השלישי עם הוק-שוט גדול של קוזי'קרו, אפוואיבו הוסיף סל ועבירה והירוקלים עלו ל-34:51. ג'ו אינגלס קלע לצהובים ומכבי צימקה למינוס 11. בלו נכנס, הפגיז שלשה והרים את האוהדים בהיכל. בלאט הכניס את סופו, מכבי תל אביב עברה שלמירת לחץ ופרנקו הכניס את מורן רוט כדי להרוויח עוד מוביל כדור. אבל חיפה המשיכה לאבד, והצהובים המשיכו להתקרב. שלשה של מורן רוט נתנה לחיפה אוויר. איבוד כדור של אוחיון אפשר לבן רייס להטביע ולקבוע 54:60 לחיפה בסיום הרבע השלישי.

שחקן מכבי תל אביב סופוקליס שחורציאניטיס. יותם רונן
הלחימה של מכבי תל אביב ברבע השלישי החזירה אותה למשחק. שחורציאניטיס/יותם רונן

ארבע נקודות של ג'ו אינגלס בתחילת הרבע הרביעי קירבו את מכבי תל אביב ל-60:58. ההגנה של חיפה הייתה רכה באותן דקות ובלו העלה את מכבי תל אביב ליתרון 60:62 עם שתי קליעות עונשין מדויקות. בלו וג'יימס המשיכו לנצל את הרפיון מתחת לסלים של חיפה ומכבי תל אביב רצה 2:16 בשש דקות ועלתה ל-62:70. שלשה של אפוואיבו החזירה את חיפה למינוס 3. רוט החטיא בצד אחד, אוחיון בצד השני, אבל אסיסט גדול של רוט לרנדל הביא את חיפה ל-70:69 כשעל השעון 26 שניות לסיום. אינגלס קלע שתיים מהקו, רוט קלע שתיים בצד השני. ג'יימס החטיא שתיים מהקו אבל לקח את הריבאונד וחטף מהלומה בפנים. ג'יימס התייצב שוב על הקו 12.4 שניות לסיום, קלע אחת, חיפה יצאה להתק]ה, רנדל החטיא צעד וחצי ומכבי תל אביב ניצחה בסיום דרמטי 73:75.

שחקן מכבי תל אביב טייריס רייס. יותם רונן
רבע רביעי צמוד צמוד. רייס/יותם רונן

סטטיסטיקה

קלעו למכבי תל אביב: ג'ו אינגלס 14 (6 מ-7 ל-2, 5 ריבאונדים, 4 איבודים), דייויד בלו 13 (2 מ-6 ל-3, 6 ריבאונדים), סילבן לנדסברג 12, יוגב אוחיון 10 (2 מ-2 ל-3, 6 ריבאונדים, 6 אסיסטים, 5 חטיפות, 4 איבודים), שון ג'יימס 9 (3 מ-8 מהשדה, 6 ריבאונדים, 5 אסיסטים), טייריס רייס 6, סופוקליס שחורציאניטיס 5, ריקי היקמן 3 (0 מ-3 ל-3), ג'ייק כהן 3, גיא פניני שותף (2 דקות) ולא קלע.

קלעו למכבי חיפה: אייק אפוואיבו 18 (5 מ-7 מהשדה), מורן רוט 13 (6 אסיסטים), דונטה סמית' 11 (7 ריבאונדים, 3 אסיסטים, 3 חטיפות, 5 איבודים), עידו קוז'יקרו 9 (3 מ-7 מהשדה, 5 ריבאונדים), בריאן רנדל 6 (2 מ-10 מהשדה), בן רייס 6, דגן יבזורי 5, דייויד קוביאן 3 (1 מ-5 מהשדה), אורי קוקיה 2, תומר בר-אבן שותף ולא קלע.

שחקני מכבי חיפה בריאן רנדל, עידו קוז'יקרו. יותם רונן
החטיא ברגע האמת. רנדל/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully