וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצעת החוק של לבנת - סכנה ממשית לספורט העממי"

במרכז הפועל תוקפים על ההצעה של השרה: "אינה עומדת בקנה אחד עם המציאות בה למרכזי הספורט תפקיד חשוב"

מנכ"ל מרכז הפועל, יורם אורנשטיין, תקף היום את הצעת החוק של שרת הספורט לימור לבנת. על פי הצעת החוק, הכספים ממועצת ההימורים יועברו היישר למועדונים ואגודות הספורט ולא יועברו אליהן דרך ההתאחדויות והמרכזים.

אורנשטיין אמר: "הצעת החוק שמקדמת שרת הספורט הגברת לימור לבנת, לפיה כספי הטוטו יועברו ישירות לעמותות, היא סכנה ממשית לקיומן התקין של עמותות הפריפריה והעמותות בענפים הקטנים . הצעת החוק הזו, שתובא לאישור הכנסת בימים הקרובים, אינה עומדת בקנה אחד עם המציאות בה למרכזי הספורט תפקיד חשוב וקריטי בהמשך קיומם של הספורט העממי והספורט החובבני".

ממרכז הפועל נמסר גם: "טענת משרד הספורט לפיה החשב הכללי לא מאפשר להעביר כסף דרך "עמותות צינור" היא לא נכונה. ב- 15.3.13 פורסמה הנחיית החשב כי מותר להעביר כספים דרך עמותה אחת, אם מדובר באותו תחום עיסוק. טענה לא נכונה נוספת של משרד הספורט היא שאנו כופים על העמותות הצבעה פוליטית: מזה כמה שנים רשם העמותות אינו מאשר בחירות באמצעות ייפוי כוח. עובדה היא שיש אופוזיציות גם בכדורסל וגם בכדורגל.

"מרכז הפועל תומך בספורט בצורה מאסיבית. מסך הכול דמי הניהול ( 4% ) שקיבל מהטוטו בשנת 2012, העביר מרכז הפועל לקבוצות יותר מ87% כסיוע ולא הלוואה. מרכז הפועל, ימשיך לסייע לקבוצות, ימשיך לפעול לטובת ביטוחי הקבוצות ,ימשיך לסייע להם באיגודים וימשיך לעשות ככל יכולתו כדי לקדם את הספורט והספורטאים במדינת ישראל. אנו תקווה ליצור הדברות עם השרה לימור לבנת כדי שיימצא פתרון קודם סיום הליך החקיקה".

יורם אורנשטיין יו"ר מרכז הפועל. מגד גוזני
יו"ר מרכז הפועל, יורם אורנשטיין/מגד גוזני

ממשרד הספורט נמסר כי "מטרת התיקון המוצע בחוק היא להבטיח טוהר מידות, התנהלות תקינה ושקיפות בכל גופי הספורט בישראל, וכן כדי לוודא שכספי הציבור מגיעים נטו לספורט ולספורטאים ולא לעסקנים. העברת כספי התמיכה של הטוטו ישירות לקבוצות ולא באמצעות מרכזי הספורט היא מההמלצות החשובות של ועדת זליכה, אשר קבעה כי ייעודו של הכסף הציבורי הוא לפעילויות הספורט של אגודות ומועדוני הספורט ולא של המרכזים, האיגודים או ההתאחדויות.

חבל מאוד, שמנכ"ל מרכז הפועל מנסה לזרות חול בעיני הציבור ואגודות הספורט המסונפות לו תוך שימוש בתרחישי הפחדה ובלהות שאין להם כל אחיזה במציאות. שהרי אם מרכז הפועל, כפי שטוען יורם אורנשטיין, משמש בסך הכול צינור להעברת כספי הטוטו לקבוצות, מאין נובע החשש המדומה שלו, שיישאר לקבוצות פחות כסף אם יקבלו בדיוק את אותם סכומים ישירות מהטוטו.

אנו מאמינים כי העברת הכספים ישירות לקבוצות תמנע כל ניסיון לעשות שימוש בכספים אלה כדי לצבור כוח על חשבון הקבוצות, להשתמש בהם כאמצעי לחץ עליהן או לחלקם באופן בלתי שוויוני ומפלה. למען הסר ספק יובהר כי הצעת החוק האמורה לא פוגעת כלל בדמי הניהול בשיעור 4% מהכנסות הטוטו שמרכזי הספורט מקבלים מהטוטו, ואותם ימשיכו לקבל גם לאחר אישור החוק. לפיכך, כלל לא ברור מדוע מאיימים המרכזים בשלילת מתן השירותים השונים שהם מעניקים לקבוצות ולמועדונים המסונפים אליהם בגין דמי הניהול שכאמור ימשיכו לקבלם.

השרה לבנת תראה בחומרה רבה כל ניסיון, אם יהיה כזה, של המרכזים לפגוע בקבוצות ובמועדוני הספורט, ולהחזיקם כבני הערובה במסגרת ניסיונם התמוה לסכל את המהלך שנועד להטיב עם הספורט והספורטאים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully