וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכסף ממועצת ההימורים: לקבוצות ולא להתאחדויות

13.10.2013 / 15:59

התיקון לחוק אושר ברוב קולות בוועדת השרים לענייני חקיקה. המשמעות: המועדונים יקבלו את הכספים בלי תיווך של האיגודים

קובי אליהו

צפו בעימות בין לימור לבנת לעיתונאי במסיבת העיתונאים בנוגע לוועדת זליכה

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה היום (ראשון) ברוב קולות את התיקון להצעת החוק להסדר ההימורים בספורט, במסגרתו כספי התמיכות של המועצה להסדר ההימורים בספורט יועברו ישירות לאגודות ומועדוני הספורט בכל הענפים. התיקון ישנה את המצב הקיים כיום בחוק, במסגרתו כספי התמיכה לקבוצות מועברים באמצעות מרכזי הספורט או האיגודים וההתאחדויות, המשמשים כ"גופי צינור". את התיקון הובילה שרת הספורט לימור לבנת.

התיקון לחוק כולל גם הוספת פרויקטים של מניעת אלימות וגזענות בספורט לפעילויות הנתמכות על ידי המועצה להסדר ההימורים בספורט והגברת השקיפות. החוק זכה לתמיכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהתגייס להעבירו וקרא לשרים לתמוך בו: "זו בעיה שמוכרת לכולנו וברור שיש לטפל בה. לצד זה, יש לדאוג שהקבוצות בפריפריה לא תיפגענה".

שרת הספורט לימור לבנת אמרה כי "מדובר בהצעת חוק חשובה ביותר למען המנהל התקין, השקיפות והבטחת טוהר המידות. מטרת התיקון בחוק היא לוודא שכספי התמיכה מגיעים לספורט נטו ולא לעסקנים. זה יאפשר לקבוצות בכל ענפי הספורט לדעת מראש את גובה כספי התמיכה המגיעים להם וכך יוכלו לנהל את קבוצותיהם באופן מחושב ויעיל יותר. זה יאפשר לקבוצות לא רק עצמאות כלכלית, אלא גם ימנע כל ניסיון לעשות שימוש בכספים אלה כדי לצבור כוח על חשבון הקבוצות, להשתמש בהם כאמצעי לחץ עליהן או לחלקם באופן בלתי שוויוני ומפלה".

התיקון היום אושר גם בעקבות המלצות ועדת זליכה, שקבעה ש"על המועצה להסדר ההימורים בספורט, וכן על כל גוף ציבורי אחר, להעביר כספים לעידוד קבוצות כדורגל ישירות לקבוצות. כל העברת כספי קבוצות באמצעות גופים שלישיים (להלן "עמותות צינור"), לרבות ההתאחדות לכדורגל או מרכזי ספורט – תיאסר".

יו"ר ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון. מגד גוזני
הכסף לא יעבור דרך ההתאחדות. אבי לוזון/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully