וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איטליה: 2:4 ענק לפיורנטינה על יובנטוס, שלושער לרוסי

הצגה של חלוץ נבחרת איטליה ושער של חואקין בתוך רבע שעה, מחקו פיגור 2:0 מול האלופה. 3:3 דרמטי בין טורינו לאינטר

אחרי הניצחון של רומא על נאפולי ביום שישי ושל מילאן אתמול על אודינזה, המחזור השמיני בליגה האיטלקית הושלם היום (ראשון). המשחק המרכזי סיפק הפתעה ודרמה גדולה, כשפיורנטינה מחקה פיגור 2:0 בביתה וניצחה 2:4 את יובנטוס האלופה בזכות שלושער של ג'וזפה רוסי. דרמה אדירה הייתה גם אצל היריבה העירונית של יובה, כאשר טורינו כפתה 3:3 דרמטי מול אינטר ששיחקה ב-10 שחקנים. לאציו הפסידה 2:! לאטאלנטה.

* קטאניה פיטרה את מאמנה רולאנדו מראן ומינתה במקומו את ג'יג'י דה קאניו.

ג'וזפה רוסי שחקן פיורנטינה חוגג מול יובנטוס. רויטרס
חזר, ובענק. ג'וזפה רוסי חוגג/רויטרס

פיורנטינה - יובנטוס 2:4

יובנטוס הגיעה למגרשה של פיורנטינה במטרה לצמק את הפער מרומא המוליכה בפסגה. היא גם פתחה מצוין את המשחק בפירנצה והובילה 0:2 במחצית הראשונה בזכות צמד שערים של קרלוס טבס ופול פוגבה, אבל אף אחד לא ציפה למה שהתרחש במחצית השניה ולארבעה שערים של פיורנטינה בתוך רבע שעה, כולל שלושער מדהים של ג'וזפה רוסי שהעניקו לויולה ניצחון בלתי נשכח על יובנטוס, לראשונה בבית מאז 1998. רוסי עלה לראש טבלת המבקיעים באיטליה עם שמונה שערים בזכות השלושער הזה, פיורנטינה עלתה למקום החמישי.

ג'וזפה רוסי שחקן פיורנטינה חוגג. רויטרס
אחד ממשחקיו הגדולים בקריירה. רוסי עם שאגת הניצחון/רויטרס

המשחק היה שקול עד לדקה ה-37 בה קרלוס טבס נפל ברחבת פיורנטינה והשופט הורה על בעיטת עונשין מ-11 מטרים. טבס בעט למרכז השער ופנימה, קבע 0:1 לגברת הזקנה ורץ לחגוג עם חבריו וסימן תנועת ירי לעבר היציעים. הוויולה טרם הספיקו להתאושש ויובנטוס הלמה בשנית. בדקה ה-40 פול פוגבה חיפש את טבס במסירת עומק, המגן-קשר חואן קוואדראדו ניסה להרחיק, אולם שלח את הכדור לעבר מרכז הרחבה ופוגבה עט על המציאה ובעט פנימה כדי לקבוע 0:2 מהיר ליובנטוס.

בדקה ה-66 הצליחה פיורנטינה לחזור למשחק אחרי שמתיאס פרננדס המחליף פרץ לרחבה והוכשל על ידי קוג'ו אסמואה, המגן השמאלי בתוך הרחבה. השופט הורה לפנדל וג'וזפה רוסי הלוהט דייק וקבע 2:1. בדקה ה-76 המשיכה פיורנטינה את הקאמבק שלה עם שער נוסף של רוסי המתקאמבק. החלוץ קיבל כדור כ-18 מטרים משערו של בופון, ניער מעליו את פוגבה ושלח טיל ברגל שמאל לפינה הרחוקה.

שתי דקות בלבד עברו והמהפך המדהים של הויולה הושלם בזכות שיתוף פעולה ספרדי כשבורחה ואלרו המצוין שלח כדור ימינה לחואקין, הגנת יובה לא הייתה מאורגנת והקיצוני הספרדי בעט מקרוב פנימה. גמור? ממש לו. הבליץ של הסגולים נמשך עם שער רביעי בתוך רבע שעה (!) ומי כבש? שוב ג'וזפה רוסי. החלוץ השלים שלושער מרהיב אחרי שקיבל כדור מחואן קוואדראדו, קייליני איחר לסגור, ורוסי בעט מקרוב פנימה - 2:4 ענק לפיורנטינה בסיום.

פרדי גוארין שחקן אינטר כובש במספרת מול טורינו. GettyImages
מספרת יפה ודרמה גדולה. פרדי גוארין כובש במדי אינטר/GettyImages

טורינו - אינטר 3:3

המארחת חיפשה ניצחון ראשון על הנראזורי מאז פברואר 1994, אבל לבסוף חגגה תיקו דרמטי כאילו היה שווה שלוש נקודות. הדרמה החלה כבר בדקה החמישית, כאשר אלסיו צ'רצ'י נתקל רחבה בסמיר הנדאנוביץ' וקיבל פנדל, בעוד שוער אינטר ראה כרטיס אדום שהחמיר איתו. חואן פאבלו קאריסו נכנס לשער ועצר את הבעיטה של צ'רצ'י, אך בדקה ה-21 לא יכול היה לעשות דבר מול בעיטה חדה של אלכסנדר פארנרוד השבדי. זו הייתה רק ההתחלה.

אינטר לא נתנה לנחיתות המספרית להפריע לה, ובתוספת הזמן של המחצית הראשונה דניאלה פאדלי יצא רע ופרדי גוארין ניצל זאת כדי לכבוש במספרת יפה ולהשוות. צ'ירו אימובילה, שנכנס במקום פארנרוד בדקה ה-49, החזיר את טורינו ליתרון עם בעיטה מצוינת ארבע דקות לאחר שנכנס. עוד שתי דקות עברו, בדקה ה-55, ורודריגו פלאסיו דאג לאזן פעם נוספת. אינטר השלימה את הקאמבק בדקה ה-71, כשהמחליף איסחק בלפודיל העביר כדור רוחב ופלאסיו דחק מקרוב את השני שלו. נגמר? עדיין לא. טורינו אמנם איבדה פעמיים את היתרון, אבל מול 10 שחקנים לפחות חילצה נקודה דרמטית, כאשר כדור חופשי של המחליף ניקולה בלומו עשה קשת גבוהה ונחת בחיבורים הרחוקים של קאריסו המופתע. שער בכורה לבלומו בסרייה A, איזה מותחן.

שחקן אטאלנטה לוקה צ'יגאריני. AP
הרחיק את אטאלנטה מהתחתית וסיבך את לאציו. צ'יגאריני/AP

אטאלנטה - לאציו 1:2

לאציו ממשיכה לאב גובה, ואחרי שתי תוצאות תיקו רצופות הגיע ההפסד הזה בברגמו. המחצית הראשונה הייתה שקולה אולם בדקה ה-41 הייתה זו אטאלנטה שחגגה, כשלוקה צ'יגאריני כבש שער בכורה העונה בבעיטה שטוחה מחוץ לרחבה, הכניע את שוער לאציו פדריקו מרקטי וקבע 0:1 למארחת.

פתיחת המחצית השנייה הייתה של לאציו, כשהשוותה ל-1:1 בדקה ה-53 בזכות שער של בריאן פראה. סנאד לוליץ' הרים כדור מאגף ימין היישר אל רגלי הקולומביאני, שהשתלט עליו בתיבת החמש, הגנת אטאלנטה לא הצליחה להרחיק, ופראה בעט מקרוב פנימה. כשהיה נדמה ששתי הקבוצות יחלקו ביניהן את הנקודות, צ'יגאריני מסר בדקה ה-84 כדור עומק לחרמן דניס, ששבר את מלכודת הנבדל של לאציו, עבר את מרקטי וגלגל פנימה כדי להעניק לאטאלנטה 1:2, ושלוש נקודות ליגה שמרחיקות אותה מהתחתית. אגב, תשעה מ-11 שעריה של אטאלנטה העונה נולדו משיתוף הפעולה בין דניס לצ'יגאריני.

יתר המשחקים:

גנואה - קייבו 1:2
לגנואה: אלברטו ג'ילארדינו (22, ו-50), לקייבו: סימונה בנטיבוליו (48).

ורונה - פארמה 2:3
לוורונה: לוקה טוני (9), ז'ורז'יניו (61 ו-88, בפנדלים), לפארמה: מרקו פארולו (19), אנטוניו קסאנו (25).

ליבורנו - סמפדוריה 2:1
לליבורנו: לוקה סיליגארדי (93), לסמפדוריה: מרטינס אדר (19, בפנדל), ניקולה פוצי (96, בפנדל)

ססואולו - בולוניה 1:2
לססואולו: דומניקו ברארדי (12, בפנדל), אנטוניו פלורס (17), לבולוניה: אלסנדרו דיאמנטי (34, בפנדל).

פול פוגבה שחקן יובנטוס. רויטרס
איזו אכזבה. פוגבה ובופון בהלם/רויטרס
קרלוס טבס שחקן יובנטוס מול אלברטו אקווילאני שחקן פיורנטינה. רויטרס
שמחה זמנית בלבד. טבס/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully