וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצא פתרון: נעימי ישוחרר ממכבי ת"א ויחתום בגלבוע/גליל

20.10.2013 / 12:30

הרכז קיבל הבטחה בעל פה לפיה יקבל חוזה בעונה הבאה. יתיר את חוזהו במדים הצהובים תמורת פיצוי כספי. בהפועל ת"א רותחים: "אם זה קורה זו מכת מוות, אפשר לשרוף את תקנון האיגוד ולזרוק לפח"

צילום ועריכה: קובי אליהו

נמצא פתרון למעברו של יובל נעימי ממכבי תל אביב לגלבוע/גליל. בשיחות שנערכו אמש (שבת) בין נציגי השחקן ונציגי שתי הקבוצות, הוחלט כי הגארד ישוחרר מהמדים הצהובים במהלך היום, ולאחר מכן יחתום במדי הקבוצה מגן נר. בדרך זו מכבי לא תשאיל את נעימי, ולא יעברו על התקנון בו כתוב כי שחקן מעל גיל 26 לא יכול להיות מושאל. כמו כן נתנו במכבי הבטחה בעל פה לנעימי כי הוא יחתום על חוזה חדש בסוף העונה, אך הדבר לא יכול לעלות על הכתב משום שאז ההשאלה הלא חוקית תצא אל הפועל.

ראשי הקבוצות נגד מכבי תל אביב: "השאלת יובל נעימי היא בדיחה"

יובל נעימי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
בסוף נמצא הפתרון שמעביר אותו לגלבוע. נעימי/ברני ארדוב

אנשי גלבוע/גליל מחכים לשחרורו הרשמי של נעימי מהמדים הצהובים, ולאחר מכן ישבו עם השחקן ויסכמו עמו סופית את תנאיו. על פי המתווה שסוכם אמש נעימי יקבל ממכבי תל אביב פיצוי כספי גבוה על מנת לעזוב את הקבוצה העונה, ואת היתרה יקבל מהקבוצה של שרון דרוקר. בגלבוע מאמינים כי הנושא ייגמר על הצד הטוב ביותר, אך עד שהחוזה לא ייחתם, לא רוצים לדבר באופן רשמי על המהלך. שחקן נבחרת ישראל לא ממש נספר ברוטציה של דיוויד בלאט, ובשבוע שעבר אפילו לא התלבש למשחקים מול הפועל חולון בליגה וקוצ'ה ויטוריה ביורוליג.

נעימי בן ה-28 שיחק בעונה שעברה במדי טריומף מוסקבה הרוסית בשורותיה העמיד ממוצעים של 10.1 נקודות, 2 אסיסטים ו-1.5 ריבאונדים ביורוקאפ. בליגה הרוסית העמיד ממוצעים של 8 נקודות, 2 אסיסטים ו- 1.3 ריבאונדים למשחק. נעימי גדל בנוער של הפועל ירושלים, ושיחק בעברו תחת עופר ברקוביץ' באשקלון ובגבעת שמואל. נעימי היה מבוקש גם בעבר במכבי תל אביב, אך החליט להישאר בסופו של דבר בהפועל ירושלים. בקיץ 2012 חתם בטריומף מוסקבה הרוסית ורשם 10.1 נקודות ו-2 אסיסטים בממוצע למשחק ביורוליג.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
חבר הנהלת הפועל תל אביב רמי כהן. ברני ארדוב
בהפועל תל אביב רותחים מזעם. רמי כהן/ברני ארדוב

רמי כהן: "אם מאשרים, זה מכת מוות לאיגוד הכדורסל"

יו"ר רמי כהן הגיב למהלך ואמר: "מצאו את הנתיב החוקי. במקום שמכבי תל אביב, הקבוצה שאכפת לה מהכדורסל ושהיא נבחרת ישראל כביכול, ובטח איגוד הכדורסל, יתעסקו בלמצוא נתיב חוקי, יותר פשוט שיגידו שמה שלא חוקי הוא לא חוקי. לא צריך למצוא נתיבי הברחה. זאת הבעיה. אם רוצים נתיב חוקי, שיחתמו על מסמך שבשנה הבאה הוא לא אצלם, כל דבר אחר הוא השאלה. אם זה הולך כמו ברווז, נראה כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז - זה ברווז. ברגע שהוא חוזר אליהם בשנה הבאה, זו השאלה. אחרת, שיוציאו הודעה שאיגוד הכדורסל משתין על חוקי הכדורסל בארץ בקשת, זה יהיה יותר מכובד מלמצוא נתיבים, זה פשוט בדיחה. אם מאשרים את זה, מדובר במכת מוות לכל מה שקרוי איגוד הכדורסל".

"השאלה היא איפה יובל נעימי ישחק בעונה הבאה, אם זה במכבי תל אביב אז מדובר במסלול עוקף", המשיך כהן. "יש סעיף שאומר ששחקן בגיל הזה לא יכול להיות מושאל. כולנו יודעים שהוא חתום במכבי תל אביב ליותר מעונה אחת, כל פיתרון שיימצא זה פיתרון כדי לעקוף את החוק, וזה חוק הגיוני. אין שום סיבה לשים שחקן ולהשאיל אותו לקבוצה אחרת במתנה. לא נקרא לזה שוחד, כי אף אחד לא ביקש תמורה בשביל זה, אבל יש פה פתח לצרות. זה לא פתוח לכולם, אם ירושלים ירצו לתת 10,000 דולר יותר לנעימי עכשיו ולקחת אותו הם לא יקבלו אותו וגם הפועל תל אביב. אם זה פתוח לכולם, אז אני מוכן לשלם עוד 5,000 דולר כדי להביא אותו. אם כן, אני מדפיס גופיה עם השם שלו עליו.

"מה יקרה מחר אם מכבי יחתימו 20 שחקנים הכי טובים בליגה וישאילו אותם למי שרוצים, כמובן שלא הפועל ירושלים ומכבי חיפה, המתחרות שלהם, או הפועל תל אביב, היריבה שלהם. אם מכבי תקבע את הסגלים בארץ, יותר טוב שנעניק עכשיו את צלחות האליפות לשלוש העונות הבאות. אם האיגוד לא מאמין בחוקים שהוא מחוקק, אז מה רוצים מהקבוצות? באותו מעמד של ההשאלה של נעימי אפשר לעשות טקס של שריפת תקנון האיגוד ולזרוק אותו לפח כי הוא לא שווה כלום. כל סעיף אפשר לעקוף, אבל אם האיגוד נותן לזה יד הוא פושט את הרגל".

יצחק פרי, מכבי ראשון לציון. ניב אהרונסון
"לא יכול להיות מצב שקבוצה תחתים שחקן ואחר כך תחליט איפה הוא יהיה". יצחק פרי/ניב אהרונסון

יצחק פרי: "לא יכול להיות מצב כזה"

יו"ר מכבי ראשון לציון יצחק פרי, שהתנגד למעבר נעימי עוד לפני חודשיים, אמר היום: "ההתנגדות שלי הייתה עקרונית למצב שקבוצה או גוף כלכלי יכול לרכוש את כל שחקני הכדורסל הישראלים בשוק. נניח שיבוא מיליארדר ויקנה את כרטיסי השחקן של כל השחקנים הישראלים, יתן לכל אחד מיליון שקל נטו לכל שחקן ויחליט איך לפזר אותם בליגה. הדבר הזה נעצר לפני 10 שנים במנהלת הליגה, וכשהחתימו את נעימי והחליטו להשאיל אותו זה פוגע בדיוק בנקודה הזאת. קבוצה שמחתימה שחקן, הוא צריך להיות אצלה. אם היא משחררת אותו, השחרור חייב להיות ללא כל התחייבות עתידית, ולא חשוב האם מדובר במכבי תל אביב, מכבי חיפה או ראשון לציון, זאת הייתה ההתנגדות שלי אז והיא קיימת גם כיום.

"אין לי מושג מה הבטיחו או אם הבטיחו משהו לנעימי, ואני לא יודע אם הוא עובר לגליל באמת, אבל ברמת העיקרון לא יכול להיות מצב שקבוצה תחתים שחקן ואחר כך תחליט איפה הוא יהיה. במקרה הספציפי הזה, חיפה מתמודדת כביכול לאליפות נגד מכבי תל אביב והיא רוצה את נעימי, היא לא תקבל אותו וזה נוגד את רוח הספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully