וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנפלאות אופ"א: שופט "שער הרפאים" ישפוט את מילאן-ברצלונה

פליקס בריך שובץ למשחק המרכזי של ליגת האלופות. השער של קיסלינג ממשיך להכות גלים: האם החלוץ התבקש לשקר?

אימג'בנק GettyImages

גרמניה עדיין סוערת מ"שער הרפאים". כזכור, ביום שישי לברקוזן גברה 1:2 על הופנהיים בזכות אחד השערים הכי מעוררי מחלוקת של התקופה האחרונה בכדורגל העולמי. למי שפספס את הסקנדל, חלוץ לברקוזן סטפן קיסלינג נגח כדור שפגע ברשת החיצונית, עבר דרך חור, והתגלגל לתוך השער. השופט ועוזריו לא שמו לב לדרך שבה הכדור מצא את עצמו בתוך השער, ואישרו את הגול שבדיעבד הכריע את המשחק.

שער בין לברקוזן הופנהיים כדור ברשת החיצונית. GettyImages
איפה הכדור? "שער הרפאים"/GettyImages

כמובן שהתקשורת הגרמנית - כמו גם התקשורת העולמית - זעמו על השערורייה, ומחו על העובדה שבמגרשי הכדורגל עדיין אין עזרים אלקטרוניים לשופטים. בנוסף, השופט, פליקס בריץ', ניסה לתרץ את ההחלטה השגויה שלו ("אף אחד לא התנגד, מבחינת כולם זה היה שער חוקי"), וגם "הכובש" קיסלינג התנצל ("מצטער בפני כל חובי הספורט"), אבל זה לא עזר להרגעת הרוחות.

ב"בילד" טוענים כי בסיום המשחק ניגש דובר לברקוזן אל קיסלינג ותדרך אותו: "אתה חייב להגיד שלא ראית את זה", וזאת למרות שקיסלינג נראה בבירור תופס את הראש באכזבה אחרי שהחטיא, ועם חיוך "ממזרי" אחרי שהשופט אישר את הגול.

אבל זה לא הכל. היום פרסמה אופ"א את שיבוץ השופטים למחזור ליגת האלופות הקרוב, ומי לדעתכם שובץ לנהל את המשחק המרכזי בין ברצלונה ומילאן בסן סירו? נכון, פליקס בריך כמובן. לא ייאמן.

בטור פרשנות ב"בילד" כותב הפרשן וולטר סטראטן על המשמעויות של המשחק. "חייב להיות קשר בין חוקי הכדורגל לבין צדק", כתב, "הרעיון הכי טוב הוא לשחק מחדש את 22 הדקות האחרונות, אבל האם ההתאחדות תאשר?".

כמו כן הוסיף כי "אבסורד ככל שזה נשמע, שחקנים חייבים למחות בצורה נחרצת יותר נגד החלטות שגויות של השופט, כי הוא עצמו הסביר שהם קיבלו את ההחלטה בהשלמה... אז מצד אחד, דורשים מהשחקנים להתנהג במקצוענות ולקבל את החלטות השופט מבלי להתלונן, ומצד שני, עכשיו מענישים אותם על זה שהם לא אמרו כלום? הרי זה לא הגיוני".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
השופט פליקס בריץ' שאישר את שער הרפאים. GettyImages
נותר אומלל. בריך/GettyImages

בנוסף כתב סטראטן ש"הבונדסליגה תבחן שימוש בטכנולוגיית 'עין הנץ', כי בעזרתה השופט לא היה נותר מתוסכל והסקנדל היה נמנע", וחתם בשאלה: "מאמן הנבחרת יואכים לב ראה את המשחק, וסטפן קיסלינג אמור היה לחזור לסגל לקראת הגביע העולמי, האם זה יקשה על הבחירה?".

אגב, מקרה דומה אירע באפריל 1994 במשחק בין נירנברג לבאיירן מינכן, משחק ששוחק שוב. שער של תומאס הלמר הכריע את המשחק לבווארים שניצחו 1:2, אבל ההתאחדות הגרמנית החליטה לקיים משחק חוזר שהסתיים בניצחון באיירן 0:5.

השערורייה הקודמת של באיירן מינכן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully