וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אריק טוהיר: "לכבוד הוא לי להוליך את אינטר לפרק הבא"

הבעלים החדש של הנראזורי נשמע נלהב מעסקת הענק. מוראטי נפרד: "אני מרוצה ומשאיר את המועדון בידיים טובות"

אינטר יצאה היום (שלישי) לפרק חדש בהיסטוריה, כשהמועדון המפואר עבר ממאסימו מוראטי למיליארדר האינדונזי אריק טוהיר. האינדונזי ירכוש כ-75 אחוזים מהשליטה במועדון המילאנזי תמורת כ-350 מיליון יורו, כך על פי דיווחים, ויחליף את האיטלקי, שעמד בראש הנראזורי מאז 1995.

"אני מרוצה", אמר היום מוראטי אחרי שהמשא ומתן שארך מספר חודשים סוף סוף הושלם. "לקח הרבה זמן, אבל אני חושב שעשינו עסקה טובה. אני תמיד עצוב כשדברים משתנים, אבל הוקל לי לדעת שאני משאיר את המועדון בידיים טובות. כל נשיא שם את החותמת שלו על דברים, ועם הזמן, תהיה כאן חותמת אחרת".

מאסימו מוראטי בעלי אינטר. Claudio Villa, GettyImages
סופו של עידן. מוראטי/GettyImages, Claudio Villa

טוהיר עצמו נשמע נלהב למדי ואמר: "זהו יום מיוחד מאוד בחיים שלי. לכבוד הוא לי שמר מוראטי סומך עלי ומאפשר לי להוליך את אינטר לפרק הבא שלה, ואני נרגש להמשיך ולשתף איתו פעולה בעתיד. העבודה של משפחת מוראטי הפכה את אינטר לאחת הקבוצות המכובדות בעולם. אני יזם, אבל קודם כל חובב ספורט, ואני כבר לא יכול לחכות להשתמש בתשוקה הזאת עבור המועדון הפנטסטי הזה וקהל האוהדים שלו".

באתר Goal.Com ניתח העיתונאי האיטלקי פבריציו רומנו את העסקה, וכתב בין היתר: "המודל החדש לא יהיה כמו זה שראינו מפריס סן ז'רמן ומנצ'סטר סיטי, כפי שרבים חולמים. ההנהלה החדשה תשקיע באופן חכם, תסדיר חובות ולא תתפרע בשוק השחקנים. במקום להחתים את כריסטיאנו רונאלדו או ססק פברגאס, אינטר תתמקד בלהשלים עסקאות שפספסה בעבר, כמו עם פאוליניו שעבר לטוטנהאם. המטרה הכי ריאלית להוות פקטור משמעותי בשוק ההעברות היא רק ב-2016".

אריק טוהיר. GettyImages
"יום מיוחד מאוד בחיי". טוהיר/GettyImages

מוראטי קנה את אינטר ב-1995, לאחר שאביו אנג'לו היה הבעלים בין 1955 ל-1968. מוראטי השקיע סכומי כסף עצומים ובשנות ה-2000 קצר את הפירות כשאינטר זכתה בחמש אליפויות בין 2005-06 ל-2009-10 (חלקן בזכות פרשת הקלצ'יופולי), וזכתה בליגת האלופות בשנת 2010. מאזן המועדון תחתיו כבעלים: 669 משחקים, 363 ניצחונות, 164 תוצאות תיקו ו-142 הפסדים.

טוהיר בן ה-43 למד באוניברסיטה בארה"ב ולאחר מכן ביסס את מעמדו כאיל תקשורת במולדתו. ב-2011 הוא רכש אחוזים מהשליטה בפילדלפיה 76' מליגת ה-NBA ובהמשך רכש ביחד עם שותפו ג'ייסון לוין את מרבית המניות בקבוצת הכדורגל די סי יונייטד מה-MLS. הוא שימש גם כנשיא ההתאחדות לכדורסל האינדונזית ומכהן היום כנשיא ההתאחדות לכדורגל של דרום-מזרח אסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully