וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקים חדשים ביורוליג: כל השינויים בפנים

היורוליג תצא לדרך ביום ד' עם השינויים שאושרו בנוגע לכדורי הביניים, פסקי הזמן והעבירות. "הכדורסל יהיה מהיר ומהנה יותר"

עונת היורוליג יוצאת לדרך ביום רביעי הקרוב עם צמד משחקים בין סיינה לגלאטסראיי ובין במאברג לשטרסבורג, ובאתר הרשמי של הליגה פירטו את השינויים החדשים שאושרו בחוקת הליגה. "השינויים האלה יהפכו את הכדורסל האירופי למהיר יותר, נקי יותר, הוגן יותר, ויהיה מהנה יותר עבור הצופים", נכתב באתר.

השינויים שאושרו ביולי 2013 כללו מספר שינויים בחוקת המשחק ויופעלו גם ביורוקאפ. השינוי הראשון נוגע לכדור הפתיחה וקובע שהקבוצה שתזכה בכדור הפתיחה הראשון של המשחק היא זו שתפתח את הרבע האחרון, והקבוצה השנייה את הרבעים השני והשלישי. כמו כן יבוטל חץ השליטה במקרה של חוסר יכולת להחליט על שליטה ותחזור שיטת כדור הביניים. נושא נוסף שיאושר הוא הורדת כמות זריקות העונשין במקרה של עבירה טכנית לזריקה אחת, כששתי עבירות טכניות משמעותן הרחקה.

דיוויד בלאט מאמן מכבי תל אביב עם שופט הכדורסל ארז גוריון. ברני ארדוב
תתחילו להתרגל/ברני ארדוב

כדי לזרז את מהלך המשחק, הוחלט לשנות גם את שיטת פסקי הזמן. כיום לכל קבוצה יש שני פסקי זמן במחצית הראשונה ושלושה פסקי זמן במחצית השנייה. החל מעונת 2013/14 תזכה כל קבוצה לפסק זמן אחד של 60 שניות ואחד של 30 שניות במחצית הראשונה, ושניים של 60 שניות ואחד של 30 שניות במחצית השנייה. בשתי הדקות האחרונות תוכל כל קבוצה להשתמש רק בפסק זמן אחד מכל סוג. ההפסקה בין הרבעים צומצמה משתי דקות ל-90 שניות.

"כדי לצמצם את כמות העצירות במשחק, היורוליג עובדת יחד עם פיב"א והוועדה המקצועית"", נאמר באתר היורוליג, "החוקים החדשים יפעלו גם בטורנירים של פיב"א החל מעונת 2014/15".

  • עוד באותו נושא:
  • יורוליג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully