וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'אבי: "ניימאר לא מתחזה, הזרקור עליו ומחפשים אותו"

צ’אבי דיבר על הביקורת כלפי הברזילאי של ברצלונה, הגדולה של מסי והמאמן מרטינו. וגם: בארסה מתמקדת על היורש של ואלדס

אם מסתכלים על מבחן התוצאה, הרי שברצלונה לא צריכה לספק הסברים. שמונה ניצחונות בשמונה משחקי ליגה אמורים לענות על כל שאלה. אבל מועדון ענק ומפואר כמו בארסה עומד תמיד תחת תקשורת לוחצת ואוהדים שדורשים יותר, ולכן מאמן הקבוצה חרארדו מרטינו ושחקניה נאלצים להסביר את סגנון המשחק של הקבוצה, ואת ההרכבים השונים בהם משתמש המאמן. בראיון מיוחד ל-RAC1, שעליו דווח גם ב"אל מונדו דפורטיבו", צ'אבי דיבר בפתיחות ובכנות על ברצלונה מודל 2013/14, והסביר איך הוא רואה את הקבוצה.

"טאטה הוא מאמן ששוקל את מכלול הדברים, הוא מאמן מאוד מתקדם שאוהב לנהל דיאלוג", אמר הקשר על מאמנו, שלאחרונ ספג ביקורת על כך שברצלונה לכאורה מחזיקה פחות בכדור ונוטשת את הטיקי-טאקה המפורסם. המספרים מראים שלא כך, וצ'אבי גונן על מאמנו. "מרטינו מקשים לשחקנים ומסביר את דרכו. הוא לא רצה לשנות את הסגנון כי ראה שהדברים עובדים בברצלונה, הוא חידד במקומות שבהם הפסדנו נקודות בשנה שעברה. הבנו שלא צריך לשנות את הסגנון. יש משחקים שבהם הוא עובד טוב יותר ומשחקים שהוא עובד פחות טוב, אבל הרעיון נשאר אותו הדבר. גם בואו של ניימאר לא משנה לנו את הסגנון".

מאמן ברצלונה חרארדו מרטינו. רויטרס
מאמין בדיאלוג. מרטינו/רויטרס

על התוספת של ניימאר אמר צ'אבי: "ניימאר הוחתם כדי לעשות את ההבדל, הוא שחקן שיכול בדריבל אחד לעבור שניים-שלושה שחקנים, הוא יתפתח להיות כוכב ענק". ניימאר נחשב ל"צוללן" ולאחרונה נשמעה ביקורת על כך שהוא מתחזה לא פעם ופוגע בספורטיביות של המשחק. "ניימאר לא מתחזה", אמר צ'אבי, "עכשיו הזרקור מופנה אליו, וכולם מחפשים אצלו דברים שהם לא בסדר". אגב, אמש התייחס יוהאן קרויף להבדלים בין ניימאר למסי, ואמר כי "קל יותר להתגונן מול ניימאר מאשר מול מסי".



ניימאר נלחם בתדמית: ”עבירות הן כמו חבר קרוב”

שחקני ברצלונה, ליאונל מסי, ניימאר. AP
האחד יהיה ענק, השני כבר מזמן ענק. ניימאר ומסי/AP

על מערכת היחסים שלו ושל שחקנים טובים אחרים עם ליאונל מסי אמר צ'אבי: "מסי עושה את השחקנים סביבו טובים יותר, וגם שחקנים שלא כל כך מבינים אותו הופכים לטובים יותר בזכותו".

צ'אבי בן ה-33 גם התייחס לתפקידו בקבוצה: "לברצלונה יש בסיס פנטסטי, עם שישה-שבעה צעירים חזקים ומבטיחים. יש לברצלונה עתיד מדהים. אני עדיין מרגיש טוב. המאמן עושה רוטציה נכונה ואני אשחק מתי שיגיד לי. אני כבר חושב על העתיד, ועל כך שאצטרך לשמור על הרגליים לקראת המשך הקריירה, אין ספורטאי שאינו פגיע".

שחקן ברצלונה צ'אבי. רויטרס
מאמין ברוטציה. צ'אבי/רויטרס

בתוך כך, בתקשורת הקטאלנית מדווחים הבוקר (שני) כי ברצלונה סימנה את מארק אנדרה טר שטגן כשוער העתיד שלה. שוערה בן ה-21 של בורוסיה מנשנגלדבאך הוא המיועד להחליף את ויקטור ואלדס ב-2014 כשזה יעזוב את הקבוצה. "טר שטגן הוא השוער המועדף על הצוות המקצועי בברצלונה", נכתב ב"אל מונדו דפורטיבו". אמש נשאל השוער האם שני המועדונים סיכמו ביניהם על העברתו בעתיד והשיב בחיוך: "אני לא יודע שום דבר. קודם הסוכן שלי ידרב עם ברצלונה. אני רוצה לעשות את זה צעד אחר צעד, זאת ספקולציה". גם מילאן מעוניינת בשוער, שחתום בגלדבאך עד 2015.

מארק אנדרה טר סטגן שוער מנשנגלדבאך. lennart preiss, AP
היורש של ואלדס? טר שטגן/AP, lennart preiss

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully