וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג 106 הכדורסלנים הישראלים בליגת העל: חמשת הגדולים

13.10.2013 / 13:45

הרכז התזזיתי שהוכיח את עצמו לאורך זמן או הגארד שעדיין מבוקש באירופה וביום טוב הוא בלתי ניתן לעצירה? הפורוורד שמשגע את מכבי תל אביב או זה שמשפר אותה? פרויקט פתיחת העונה של וואלה! ספורט מסתיים: מי זכה בפער ניכר בתואר – הכדורסלן הישראלי הכי טוב בליגה?

צילום וידאו: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

עונת 2013/14 בליגת העל בכדורסל נפתחת היום (ראשון), ולרגל הפתיחה אנחנו בוואלה! ספורט מתכבדים להציג את דירוג 106 השחקנים הישראלים בליגה הראשונה. במהלך השבוע הקרוב הצגנו לכם בסדר יורד את השחקנים מהמקום ה-106 עד למקום הראשון, כשהרשימה כוללת 105 שחקנים חתומים ועוד שחקן ישראלי אחד שעדיין מחפש קבוצה לעונה הבאה. חשוב לציין שבעת סיום הדירוג דיוויד בלו טרם חזר מפרישה ולכן הוא לא נכלל בדירוג. אנו פותחים פה מסורת ונעקוב אחר השחקנים השונים והשינוי במיקומם לאורך השנים.

איך התבצע הדירוג? כמו בדירוג של שחקני ה-NBA שמבצעת רשת ESPN, גם כאן כל שחקן קיבל ציון סופי בין 1 ל-10. האנשים שדירגו את שחקני ליגת העל התבקשו להעריך כל אחד מהשחקנים בציון בין 1 ל-10, כש-1 מסמן את הציון הנמוך ביותר ו-10 הציון הגבוה ביותר. לאחר שהתקבלו כל הדירוגים נערך ציון ממוצע פשוט בסיומו התקבל הציון הסופי לכל שחקן ומיקומו בדירוג שחקני ליגת העל.

במידה ושני שחקנים או יותר קיבלו ציון זהה נערך שובר שוויון על פיו השחקן את הציון הגבוה ביותר מאחד המדרגים, או השחקן שקיבל את הציון הגבוה ביותר מהמדרגים מספר הפעמים הגבוה ביותר, נמצא בדירוג גבוה יותר. אם לא ניתן עדיין להפריד בין שחקנים, הם קיבלו דירוג זהה.

מי דירג? כתבי ועורכי וואלה! ספורט אוהד גרינוולד, אור שקדי, אורן יוסיפוביץ', נמרוד עופרן, גיא עפרן, יונתן אליהו ועידן ויניצקי, פרשן הכדורסל של וואלה! ספורט שי האוזמן, מאמני הכדורסל מולי קצורין, ננו גינזבורג, מתן חרוש ומיקי גורקה, דובר איגוד הכדורסל חגי סגל ודובר מנהלת ליגת העל שלומי פרי.

הרשימה שלפניכם היא של השחקנים במקומות 1-5. מדובר בשחקנים הטובים ביותר בכדורסל הישראלי על פי המדרגים שלנו, וככל הנראה שעל פי דעת רוב אנשי המקצוע בארץ. השחקנים שברשימה הזאת הובילו קבוצות בארץ או באירופה להישגים מצוינים, נחשבים עדיין לכאלה שמסוגלים לנצח משחקים ומבוקשים על ידי לא מעט מועדונים גדולים. וואלה! ספורט גאים להציג את חמשת הגדולים.

פתיחת עונת הכדורסל: כל הכתבות, כל הידיעות, כל החדשות

מורן רוט שחקן מכבי תל אביב. מגד גוזני
העונה הקשה שלו במכבי לא פגעה בדירוג. רוט/מגד גוזני

מקום 5 – מורן רוט (מכבי חיפה) – גארד בן 31, גובה 1.82. דירוג ממוצע: 7.71

מספרים בעונה שעברה: 2.5 נקודות, 2 אסיסטים וריבאונד ב-10.8 דקות בממוצע ב-27 משחקים במכבי תל אביב. בפלייאוף רשם חצי נקודה ו-1.7 אסיסטים ב-8 דקות בממוצע בשישה משחקים. ביורוליג רשם 1.2 נקודות ו-1.2 אסיסטים ב-7.7 דקות בממוצע ב-18 משחקים.

בכמה מילים: ללא העונה האחרונה הוא ככל הנראה היה מוצא את עצמו גבוה יותר ברשימה, ולמרות השנה הנוראית שעברה עליו, העובדה שהוא נמצא בחמשת הגדולים מלמדת לא מעט על הדעה הרווחת לגבי השחקן שהוא. אחרי שיובש במכבי תל אביב, התאכזב ועזב, חוזר הרכז האנרגטי ביותר בכדורסל הישראלי, אחד המנהיגים הטבעיים הבודדים שקיימים בענף הזה, לקבוצה בסדר גודל שמתאימה לו. הוא נכנס לנעליים הענקיות שהשאיר גל מקל ויקווה להתחבר לקהל של חיפה כפי שעשה בכל קבוצה ששיחק בה בעבר. לגבי היכולת שלו אין סימן שאלה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אלכס טיוס מכבי תל אביב בכדורסל. ברני ארדוב
שחקן משלים איכותי לסגל של הצהובים. טיוס/ברני ארדוב

מקום 4 – אלכס טיוס (מכבי תל אביב) – סנטר בן 25, גובה 2.03. דירוג ממוצע: 7.85

מספרים בעונה שעברה: 9.4 נקודות, 6.3 ריבאונדים ו-1.1 חסימות ב-20.4 דקות בממוצע ב-43 משחקים בקאנטו האיטלקית. ביורוליג רשם 8.4 נקודות, 3.8 ריבאונדים ו-1.1 חסימות ב-19.1 דקות בממוצע ב-13 משחקים.

בכמה מילים: אחרי שאת השנה הראשונה שלו בתור ישראלי הוא בילה דווקא באיטליה, חוזר המתאזרח של נבחרת ישראל לחיק ליגת העל ואל עמדת הגבוה המוביל של מכבי תל אביב. הצהובים מצפים מטיוס להיות שחקן משלים איכותי גם בליגה וגם ביורוליג, לקפוץ גבוה, לחסום, לקלוע נקודות, לעשות מה שהוא יודע בכל רמה. אחת השאלות המרכזיות היא סוגיית האמון שיקבל מדיוויד בלאט וההתאקלמות אחרי ההופעה הלא טובה בנבחרת ישראל, הפציעה שליוותה אותו בקיץ וההרגשה שאחרי שון ג'יימס וסופו, אין לו בדיוק מקום להוכיח את עצמו.

שחקן מכבי תל אביב יוגב אוחיון. ברני ארדוב
יצדיק את המיקום הגבוה? אוחיון/ברני ארדוב

מקום 3 – יוגב אוחיון (מכבי תל אביב) - גארד בן 26, גובה 1.89. דירוג ממוצע: 7.93

מספרים בעונה שעברה: 7.6 נקודות, 4.9 אסיסטים ו-2.4 ריבאונדים ב-26.2 דקות בממוצע ב-27 משחקים במכבי תל אביב. בפלייאוף רשם 7 נקודות, 4.1 אסיסטים ו-4.6 ריבאונדים ב-26.3 דקות בממוצע בשבעה משחקים. ביורוליג רשם 7.2 נקודות, 3.8 אסיסטים ו-2.7 ריבאונדים ב-24.9 דקות בממוצע ב-27 משחקים.

בכמה מילים: אחרי העזיבה של גל מקל ל-NBA, נשאר גארד מכבי תל אביב ונבחרת ישראל כרכז המקומי הטוב ביותר האפשרי עבור הצהובים, והעובדה שהמלחמה שלהם עליו עם לוקומוטיב קובאן הסתיימה בניצחון צהוב-כחול אפשרה להם ולו לפתוח עונה שלישית ברציפות ביחד עם הרבה תקוות. בקמפיין הלא טוב של נבחרת ישראל הוא היה אחד השחקנים הפחות טובים לאחר שלא הצליח להרים את הרמה שלו. כעת הוא יבוא להוכיח שהעונה הלא טובה שעברה עליו הייתה מקרית. אם יצליח לשחזר את אותם הימים של סוף עונת 2011/12 וקיץ 2012 בנבחרת, יצדיק את בחירתו. אם ישחזר את העונה שעברה, סימני השאלה סביבו רק יגברו.

שחקן הפועל תאילת אפיק ניסים. ניב אהרונסון
השחקן הטוב ביותר של הנבחרת בקמפיין האחרון. ניסים/ניב אהרונסון

מקום 2 – אפיק ניסים (הפועל אילת) – גארד בן 32, גובה 1.85. דירוג ממוצע: 8

מספרים בעונה שעברה: 11.7 נקודות, 3 אסיסטים ו-1.7 ריבאונדים ב-24.7 דקות בממוצע ב-27 משחקים בהפועל אילת. בפלייאוף רשם 13.2 נקודות, 2.8 אסיסטים ו-2 ריבאונדים ב-25.8 דקות בממוצע בעשרה משחקים.

בכמה מילים: אין ספק שגארד הפועל אילת לא היה מגיע למקום כל כך גבוה אם לא היה השחקן הטוב ביותר של נבחרת ישראל באליפות אירופה האחרונה. אחרי שהוכיח שהוא מסוגל לתפקד בצורה כזאת גם כשיתר חבריו נראים רע, המיקום של ניסים לא נראה מופרך בכלל. בעונה שעברה הוא חזר לכדורסל הישראלי אחרי תשע שנות גלות ונחת דווקא בקבוצה שהצטרפה לליגה, ושהרוויחה אותו בגדול. אחד השחקנים היחידים בכדורסל שלנו שמסוגל להתפוצץ ולקחת על עצמו משחק כשהשומר שלו לא יכול לעשות כמעט שום דבר. שחקן אחראי ואינטליגנט שגם בגיל 32 קיבל הצעות באירופה ולא בטוח שלא ייצא לעוד מסע אחד אחרי שתיגמר העונה הנוכחית.

שחקן מכבי תל אביב ליאור אליהו. ברני ארדוב
ובמקום הראשון.../ברני ארדוב

מקום 1 – ליאור אליהו (שחקן חופשי) – פורוורד בן 28, גובה 2.06. דירוג ממוצע: 8.71

מספרים בעונה שעברה: 11 נקודות, 4.2 ריבאונדים ו-3 אסיסטים ב-23.2 דקות בממוצע ב-25 משחקים במכבי תל אביב. בפלייאוף רשם 13.3 נקודות, 6 6 ריבאונדים ו-2.7 אסיסטים ב-31.1 דקות בשבעה משחקים. ביורוליג רשם 7.3 נקודות, 3.1 ריבאונדים ו-2.1 אסיסטים ב-16.8 דקות בממוצע ב-23 משחקים.

בכמה מילים: נכון, הוא עדיין לא מצא קבוצה. אוקיי, אז מכבי תל אביב בחרה לקצץ לו בשכר ובסוף גם לוותר עליו. בהפועל ירושלים הוא לא סגר, ל-NBA הוא לא התקבל ובעונה שעברה הוא לא היה משהו. ועדיין, כדאי שתשבו, הוא נבחר למקום הראשון בפער ענק. לדעת יותר מדי אנשים, הוא הכדורסלן הישראלי הכי טוב בליגה. האתלטיות, הגויאבה והתנועה הבלתי פוסקת הופכים אותו למצרך הכי מבוקש בליגת העל. האם זה אומר משהו רע על הכדורסל הישראלי או שמא משהו על מה יכול היה לצאת מאליהו אם היה מגשים את רוב הפוטנציאל שלו? תחליטו לבד. אליהו עדיין מספר 1, ואולי בקבוצה שבה יבוא טוב יותר לידי ביטוי זה יהיה גם ללא צל של ספק.

גל מקל עם עומרי כספי. קובי אליהו
ואיפה הם היו מדורגים אם הם היו בליגת העל? כספי ומקל/קובי אליהו

אנחנו כבר דירגנו, עכשיו תורכם: מי הישראלי הטוב בליגה?

ליאור אליהו
18%
אפיק ניסים
11%
יוגב אוחיון
18%
אלכס טיוס
4%
מורן רוט
8%
סילבן לנדסברג
21%
יותם הלפרין
5%
רביב לימונד
4%
יובל נעימי
3%
מאיר טפירו
9%
הסקר הסתיים
21781 משתתפים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully