וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג הישראלים בליגת העל: מקומות 6-10

12.10.2013 / 14:00

כמו במדור הקיץ המבריק של ESPN, גם אנחנו מדרגים את כל הכדורסלנים הישראלים של ליגת העל. הגענו לעשירייה הפותחת, שמפוצצת בשמות הגדולים של הפועל ירושלים ומכבי תל אביב. מי נכלל בחמישייה השנייה בטיבה בישראל?

צילום וידאו: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: מיכאל ברגמן

עונת 2013/14 בליגת העל בכדורסל תיפתח בתחילת השבוע הבא, ולרגל הפתיחה אנחנו בוואלה! ספורט מתכבדים להציג את דירוג 106 השחקנים הישראלים בליגה הראשונה. במהלך השבוע הקרוב נציג לכם בסדר יורד את השחקנים מהמקום ה-106 עד למקום הראשון, כשהרשימה כוללת 105 שחקנים חתומים ועוד שחקן ישראלי אחד שעדיין מחפש קבוצה לעונה הבאה. חשוב לציין שבעת סיום הדירוג דיוויד בלו טרם חזר מפרישה ולכן הוא לא נכלל בדירוג. אנו פותחים פה מסורת ונעקוב אחר השחקנים השונים והשינוי במיקומם לאורך השנים.

אז איך התבצע הדירוג? כמו בדירוג של שחקני ה-NBA שמבצעת רשת ESPN, גם כאן כל שחקן קיבל ציון סופי בין 1 ל-10. האנשים שדירגו את שחקני ליגת העל התבקשו להעריך כל אחד מהשחקנים בציון בין 1 ל-10, כש-1 מסמן את הציון הנמוך ביותר ו-10 הציון הגבוה ביותר. לאחר שהתקבלו כל הדירוגים נערך ציון ממוצע פשוט בסיומו התקבל הציון הסופי לכל שחקן ומיקומו בדירוג שחקני ליגת העל.

במידה ושני שחקנים או יותר קיבלו ציון זהה נערך שובר שוויון על פיו השחקן את הציון הגבוה ביותר מאחד המדרגים, או השחקן שקיבל את הציון הגבוה ביותר מהמדרגים מספר הפעמים הגבוה ביותר, נמצא בדירוג גבוה יותר. אם לא ניתן עדיין להפריד בין שחקנים, הם קיבלו דירוג זהה.

אז מי דירג? כתבי ועורכי וואלה! ספורט אוהד גרינוולד, אור שקדי, אורן יוסיפוביץ', נמרוד עופרן, גיא עפרן, יונתן אליהו ועידן ויניצקי, פרשן הכדורסל של וואלה! ספורט שי האוזמן, מאמני הכדורסל מולי קצורין, ננו גינזבורג, מתן חרוש ומיקי גורקה, דובר איגוד הכדורסל חגי סגל ודובר מנהלת ליגת העל שלומי פרי.

הרשימה שלפניכם היא של השחקנים במקומות 21-30. כמו ברשימה שהוצגה אתמול, גם הרשימה הזאת הולכת מהמקום הנמוך לגבוה. השחקנים ברשימה הזאת היו קרובים להכנס לטופ 20 של השחקנים הישראלים בליגת העל, אך יצטרכו לחכות שנה נוספת כדי לעשות זאת. בין השחקנים ניתן למצוא נציגות ראשונה לנבחרת ישראל ששיחקה באליפות אירופה, וכן כמה שחקנים בכירים מאוד בכדורסל הישראלי.

ליאור אליהו, מכבי תל אביב. קובי אליהו
ברשימה הזו? ברשימה הבאה? חכו בסבלנות. ליאור אליהו/קובי אליהו
sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מקום 10: מאיר טפירו (עירוני נס ציונה) – גארד בן 38, גובה 1.92. דירוג ממוצע: 6.93

מספרים בעונה שעברה: 6.2 נקודות, 3.5 אסיסטים ו-2.6 ריבאונדים ב-20.2 דקות בממוצע ב-26 משחקים בהפועל ירושלים. בפלייאוף רשם 6 נקודות, 3.5 אסיסטים ו-2.1 ריבאונדים ב-22.1 דקות בממוצע בשישה משחקים. ביורוקאפ רשם 6 נקודות, 2.7 אסיסטים ו-2.2 ריבאונדים ב-19.3 דקות בממוצע בשישה משחקים.

בכמה מילים: שחקן העשור הקודם של הכדורסל הישראלי מגיע אחרי עונה קשה בהפועל ירושלים בה מעמדו לא היה כפי שציפה. בנס ציונה ישוב הגארד הוותיק בליגת העל להיות בעל הבית על הפרקט, והקבוצה תהיה לא מעט תלויה ביכולתו. אז נכון שהקליעה היא לא כמו שהייתה לפני כמה שנים, ההגנה כבר לא שם כל כך והוא כבר קצת איטי, אבל על חוכמת המשחק שלו והיכולת שלו לקבל את ההחלטות הנכונות ברגעי ההכרעה ולקחת את המשחק עליו אין עוררין.

שחקן עירוני נס ציונה מאיר טפירו. ניב אהרונסון
יותר איטי, אבל על חוכמת המשחק שלו אין עוררין. טפירו/ניב אהרונסון

מקום 9: יובל נעימי (מכבי תל אביב) – גארד בן 28, גובה 1.88. דירוג ממוצע: 7.07

מספרים בעונה שעברה: 8 נקודות, 2 אסיסטים ו-1.3 ריבאונדים ב-20.8 דקות בממוצע ב-13 משחקים בטריומף מוסקבה בליגה הרוסית. בליגת ה-VTB רשם 9.2 נקודות, 3 אסיסטים ו-1.7 ריבאונדים ב-21.7 דקות בממוצע ב-20 משחקים. ביורוקאפ רשם 10.1 נקודות, 2 אסיסטים ו-1.1 ריבאונדים ב-21.7 דקות בממוצע ב-12 משחקים.

בכמה מילים: חוזר לישראל אחרי עונה טובה ברוסיה, בה הוכיח שהוא מסוגל להצליח גם מחוץ לחממה הביתית של הפועל ירושלים. מגיע על תקן שחקן ספסל למכבי תל אביב, שעשוי למצוא את עצמו מחוץ לסגל לפני פתיחת העונה, אם דיוויד בלו אכן יחתום בשורות הצהובים. אחד הקלעים הטובים בכדורסל הישראלי מבין הגארדים, שחקן קלאץ' אמיתי, שיכול להתאים על תקן משנה משחקים למכבי תל אביב, אבל מגיע בתור סימן שאלה לא קטן, כמו רבים לפניו.

יובל נעימי שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
קלאץ' אמיתי עם סימני שאלה. נעימי/ברני ארדוב

מקום 8: רביב לימונד (הפועל תל אביב) – גארד בן 29, גובה 1.91. דירוג ממוצע: 7.18

מספרים בעונה שעברה: 10.7 נקודות, 3.7 ריבאונדים ו-3.3 אסיסטים ב-30.1 דקות בממוצע ב-26 משחקים בהפועל ירושלים. בפלייאוף רשם 9.6 נקודות, 2.4 ריבאונדים ו-2 אסיסטים ב-23.5 דקות בממוצע בשמונה משחקים. ביורוקאפ רשם 9.8 נקודות, 4.7 ריבאונדים ו-2.8 אסיסטים ב-29.3 דקות בממוצע בשישה משחקים.

בכמה מילים: אחד המלפפונים החמים של הקיץ נחת דווקא בקבוצה של ארז אדלשטיין, שלא ידועה במשאבים הרבים שלה. בעונה שעברה היה מנקודות האור הבולטות של הפועל ירושלים לאורך רוב העונה, אך חוסר ההצלחה של המועדון פגע גם בו. מגיע להפועל תל אביב שם ייפגש פעם שנייה עם אדלשטיין ויקווה לעשות יחד עם המועדון את קפיצת המדרגה, שלשם כך הוא הוחתם על חוזה לשלוש שנים.

רביב לימונד שחקן הפועל תל אביב עם יוני ניר. ניב אהרונסון
שידוך מעניין בינו לבין הפועל תל אביב. רביב לימונד/ניב אהרונסון

מקום 7: יותם הלפרין (הפועל ירושלים) – גארד בן 29, גובה 1.93. דירוג ממוצע: 7.36

מספרים בעונה שעברה: 6.3 נקודות, 2.6 אסיסטים ו-2.1 ריבאונדים ב-21.4 דקות בממוצע ב-41 משחקים בבאיירן מינכן.

בכמה מילים: ההחתמה הגדולה של הקיץ בכדורסל הישראלי הייתה באופן לא צפוי המעבר של קפטן נבחרת ישראל להפועל ירושלים ולא למכבי תל אביב. אחרי עונה טובה ברוסיה ועונה סבירה בגרמניה, חוזר שחקן הבית של הצהובים דווקא למלחה בתקווה להצליח להוביל את אחת הקבוצות המאכזבות של השנים האחרונות להצלחה. על הדרך הוא צריך לנער לא מעט סימני שאלה לגבי יכולות המנהיגות שלו ויכולותיו על הפרקט ולהתאושש, כמעט כרגיל בשנים האחרונות, מפציעה שהפריעה לו בהכנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הרבה קופים להוריד מהגב. הלפרין באדום/מערכת וואלה!, צילום מסך

מקום 6: סילבן לנדסברג (מכבי תל אביב) גארד-פורוורד בן 23, גובה 1.98. דירוג ממוצע: 7.43

מספרים בעונה שעברה: 6.4 נקודות, 2.5 ריבאונדים ו-0.7 אסיסטים ב-16.2 דקות בממוצע ב-26 משחקים במכבי תל אביב. בפלייאוף רשם 3 נקודות ו-1.4 ריבאונדים ב-10.6 דקות בממוצע בחמישה משחקים. ביורוליג רשם 3.7 נקודות ו-1.3 ריבאונדים ב-10.6 דקות בממוצע ב-23 משחקים.

בכמה מילים: במהלך כל העונה נשאלה השאלה מדוע המתאזרח שהגיע ממכבי חיפה לא זוכה להזדמנות גדולה יותר מדיוויד בלאט. אחרי עונה ראשונה לא פשוטה, שבסיומה אף עלו שמועות כי עשוי למצוא את עצמו מחוץ לסגל הצהוב, חוזר החייל הטרי למכבי כדי להוכיח שמקומו על הפרקט, ולא רק בליגה. במועדון מאמינים בו, במיוחד לאור העובדה שהוא שחקן בן 23 עם לא מעט ניסיון, ומה שנותר לו לעשות זה להראות שכל הפוטנציאל הגדול שטמון בו מסוגל להתפרץ בכמה שיותר ערבים, ולא במקרים נדירים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החייל הטרי חוזר לשרת את מכבי תל אביב. סילבן לנדסברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully