וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להמלצה: בני יהודה לדין על קריאות גזעניות

9.10.2013 / 19:41

הדיין שמעוני סתר את דברי תובע ההתאחדות רשף: "התנהגות עבריינית מחייבת העמדה לדין". מחאת האוהדים תימשך

one

בני יהודה עמדה היום (רביעי) לדין משמעתי בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, בגין עבירה של התפרעות אוהדים. זאת לאחר שכוס שתייה הושלכה לכיוון ספסלה של מכבי פתח תקוה, במשחק בין שתי הקבוצות בשבת האחרונה. בדיון שהתקיים היום בבית הדין, הפתיע הדיין ישראל שמעוני את בעלי הקבוצה משה דמאיו ואת תובע ההתאחדות עורך הדין ניר רשף, כאשר הודיע להם שבית הדין מנצל את סמכותו ומעמיד את הקבוצה לדין גם בגין קריאות גזעניות.

כזכור, למרות שבדוח השופט צוינו בפירוש נהמות גזעניות מכיוון אוהדי בני יהודה לעבר שני שחקני מכבי פתח תקוה, החליט התובע שלא להעמיד את הקבוצה לדין, כי קיבל את טענות המועדון שאוהדי הקבוצה נהמו כדי לפגוע במתכוון בקבוצה עצמה ובעומד בראשה.

דמאיו שנכח בדיון, ביקש באופן מיידי דחייה של שבוע כדי להיערך לדיון והדיין שמעוני קיבל את בקשתו ודחה את הדיון לשבוע הבא.

רק שלשום תובע ההתאחדות החליט: "בני יהודה לא תעמוד לדין"

משה דמאיו מנכ"ל בני יהודה. קובי אליהו
הצרות ממשיכות להיערם. דמאיו/קובי אליהו

בהחלטת בית הדין שפורסמה הערב נכתב: "מודיע לנציג הנאשמת כי נוכח האמור בדו"ח השופט ומכוח סמכותו לפי סעיף 2(4) לתקנון המשמעת, מוסף אישום של קריאות גזעניות. בית הדין מדגיש כי הוא עושה כן חרף עמדת התובע שכן דו"ח השופט מלמד באופן חד משמעי על עבירות לכאורה של קריאות גזעניות. אכן לתובע שיקול דעת אם להעמיד לדין בגין עבירה כזו או אחרת, אולם הסמכות לפי סעיף 2(4) לתקנון המשמעת נוגעת מניה וביה באותם מקרים בהם בחר התובע להימנע מלהגיש אישום בסעיפים חמורים יותר העולים לכאורה מהחומר שהובא בפני ביה"ד.

"זאת ועוד, עמדת התובע לפיה מקום שהתנהגות עבריינית הינה פרי מאבק בין האוהדים לבין ההנהלה לא מוגש כתב אישום כדי לא לעודד את העבריינים עומדת בסתירה למדיניות הנוהגת בבתי הדין שלנו מזה שנים ארוכות: מדיניות זאת קובעת כי התנהגות עבריינית לכשעצמה, יהיו טעמיה אשר יהיו, מחייבת העמדה לדין והרשעה באשר התקנון אינו כולל את היסוד הנפשי בגדר רכיבי העבירה, ובאשר לא יעלה על הדעת כי אלפי אוהדים, שחקנים וממלאי תפקידים ימצאו עצמם בני ערובה של מאבקים לא להם. קבוצה אחראית להתנהגות שחקניה, ממלאי התפקיד בה ואוהדיה, כולם יחד ולחוד. פעל מי מצדדים אלה שלא כדין הקבוצה אחראית, ואין זה מטעמי הפטור כי ההתנהגות העבריינית היתה תולדה של זרועתה האחת של הקבוצה כנגד רעותה. אשר על כן, ונוכח כל אלה סבורני כי על הקבוצה לעמוד לדין באישום של קריאות גזעניות".

בלי קשר להחלטת הדיין, אוהדי בני יהודה להמשיך במחאתם כנגד דמאיו. מחר הם מתכוונים להגיע ולהפגין באימון הקבוצה, בהפגנה שתואמה מבעוד מועד עם המשטרה.


בני יהודה בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully