וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני יהודה לא תעמוד לדין על קריאות גזעניות

7.10.2013 / 12:36

תובע ההתאחדות הסביר שהנוהמים ניסו לפגוע בהנהלה, אבל החליט להעמיד את הקבוצה לדין על זריקת כוס לעבר הקוון

one

תובע ההתאחדות, עו"ד ניר רשף, החליט לא להעמיד לדין את קבוצת בני יהודה בגין השמעת נהמות גזעניות על ידי אוהדיה במהלך המשחק בשבת האחרונה נגד מכבי פתח תקוה. דו"ח המשקיף, לדברי רשף, מציין באופן ברור כי הקריאות אינן על רקע גזעני, אלא תוצר למאבק פנימי בין מספר אוהדים קטן לבין הנהלת הקבוצה, כאשר ברור כי מטרת האוהדים היא לפגוע בהנהלה באמצעות פעולה שתוביל להעמדה לדין.

עו"ד רשף כתב בהחלטתו: "אני סבור כי העמדת הקבוצה לדין בסיטואציה כל כך ברורה, כפי שהדבר ניכר בדו"ח המשקיף, היא מתן פרס לאותם אוהדים ולא ייצוג של העמדה הבלתי מתפשרת של ההתאחדות להילחם בגזענות. המשקיף ציין עוד, כי עם הישמע הקריאות פעלה הנהלת הקבוצה באופן ברור באמצעות מאבטחים וכוחות שיטור בניסיון למנוע את הישנותן".

למרות זאת, הקבוצה תתייצב בבית הדין ביום רביעי הקרוב מסיבה אחרת: התפרעות אוהדים וזאת לאחר שאוהדיה זרקו כוס לעבר הקוון באותו משחק מול מכבי פתח תקוה (4:2).

בנוגע לאותן קריאות גזעניות, בגזרת האוהדים ישנו ניסיון להרגיע את הרוחות, כאשר את עיקר המחאה מבקשים האוהדים לכוון לעברו של המנכ"ל משה דמאיו שעומד בראש המועדון. נציג של ארגון אוהדי הקבוצה "אריות יהודה", שוחח אמש עם המאמן דרור קשטן והביע את התנצלותו על התנהגות האוהד שקילל אותו אחרי המשחק. קשטן מצדו, קיבל את ההתנצלות והודה לנציג האוהדים על הדברים.

בתוך כך פרסם היום הארגון הודעת גינוי רשמית לנהמות שנשמעו לעברם של זיטו ועמנואל אוגודה, שני שחקניה שחומי העור של מכבי פתח תקוה. בהודעה נכתב:

"לנהמות המכוערות שנשמעו במהלך המשחק בין בני יהודה למכבי פתח תקוה, אין קשר ולו עקיף, למחאה הנמשכת כבר שלושה חודשים כנגד שלטון היחיד של משה דמאיו במועדון ולכן הניסיון לשייך, לרמוז או לטעון שמפגן הגזענות הבוטה שלשום בבלומפילד הוא תוצאה או צעד כנגד דמאיו, בטלים מעיקרם. 'אריות יהודה' יצאו בקיץ למחאה בקיץ האחרון מתוך דאגה אמיתית לקבוצה, שהולכת ונמחקת תחת שלטון היחיד של משה דמאיו. חברי 'אריות יהודה' מגנים בכל תוקף ובכל לשון את הקללות לעבר המאמן דרור קשטן ואת הנהמות הגזעניות לעבר שחקנים ממוצא אפריקני, בין אם הם מבני יהודה, בין אם ממכבי פתח תקוה, או מכל קבוצה אחרת. איננו יודעים מה חושב כל אחד ואחד מאותם אוהדים שנהמו וקיללו ואין לנו גם כל אפשרות לדעת מה עומד מאחורי ההתנהגות הנפסדת הזאת. לא ניתן לתופעות האלה לחזור ליציעי בני יהודה, כי זו אינה דרכנו".

אוהדי בני יהודה עם שלטי מחאה. קובי אליהו
המחאה היא נגד דמאיו/קובי אליהו

בתוך כך, בבני יהודה מתרגלים למציאות החדשה בה נמצאת הקבוצה שמדורגת מתחת לקן האדום. במועדון ינסו לנצל את פגרת הנבחרת כדי לאושש את הקבוצה ולצאת לדרך חדשה כבר במשחק החוץ הקרוב נגד הפועל חיפה בקרית אליעזר.

"המצב רע מאוד והשחקנים מודעים לחומרת המצב", אמר שחקן בקבוצה לוואלה! ספורט. "נצטרך להתאחד עכשיו כולם יחד, כי רק ככה נצליח לצאת מזה. יש כאן שחקנים שאיבדו לגמרי את הביטחון וגם הפעולות הפשוטות לא עובדות. אם נצרף לזה גם את הבלגן בין האוהדים להנהלה וגם את טעויות השיפוט שמקפחות אותנו, אז ברור שהכול כרגע נגדנו. זו מן תקופה כזו ואני בטוח שדברים יכולים להשתנות. נצטרך לעבוד עכשיו הרבה יותר קשה על המגרש, בכדי להתחיל ולצבור נקודות, אחרת המצב רק ילך ויחמיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
  • עוד באותו נושא:
  • בני יהודה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully