וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת: פריס סן ז'רמן ניצחה 1:2 את מארסיי

למרות שיפוט איום ונורא, האלופה חזרה מפיגור ב-10 שחקנים וניצחה עם שערים של מקסוול וזלאטן (פנדל). ליון הושפלה

הקלאסיקו של צרפת בין מארסיי לפריס סן ז'רמן עמד במוקד הערב (ראשון) כשהאלופה ניצחה 1:2 בסטאד ולודרום בתום משחק דרמטי ועמוס אירועים, והשתוותה למונאקו בפסגה. עוד לפני כן סיפק המשחק המוקדם של היום תוצאה מדהימה, כאשר מונפלייה מחצה 1:5 את ליון האומללה. בורדו שכחה מההפסד למכבי תל אביב עם 1:4 מרשים בבית על סושו.

זלאטן איברהימוביץ' שחקן פריס סן ז'רמן חוגג שער. רויטרס
אוהב לכבוש מול מארסיי. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

מארסיי - פריס סן ז'רמן 2:1

הקלאסיקו הצרפתי הבטיח להיות חם וגם קיים, כשבסופו של דבר האלופה רשמה ניצחון ראשון בסטאד ולודרום מאז אוקטובר 2008. זה לא היה פשוט. פריס סן ז'רמן הגיעה ללא טיאגו סילבה הפצוע, סלבטורה סיריגו שמר אותה במשחק עם הצלות גדולות ואז הגיע השופט קלמון טורפן. בדקה ה-34 הוא העניק למארסיי פנדל מוצדק, אך הרחיק את טיאגו מוטה בהחלטה שגויה, איבד שליטה מאותו רגע והמשיך למשחק נורא. אנדרה איוו כבש מהנקודה הלבנה ונראה היה שהמושכות בידי מארסיי, אלא שפ.ס.ז' ידעה להגיב ב-10 שחקנים עם שער קלאסי של קבוצות של לורן בלאן, כשהמגן הימני גרגורי ואן דר ויל בישל מגן השמאלי במקסוול בדקת הסיום של המחצית. לאחר ההפסקה הייתה האלופה טובה יותר, ופנדל שסחט מקסוול בדקה ה-66 תורגם לשער ניצחון על ידי זלאטן איברהימוביץ'. השבדי כבש בעונה שעברה שלושה שערי ליגה נגד מארסיי ועוד שניים בגביע. עכשיו יש לו עוד אחד.

טיאגו מוטה שחקן פריס סן ז'רמן פוגע בשחקן מארסיי מתיו ולבואנה. AP
פנדל כן, אדום לא. טיאגו מוטה פוגע במתיו ולבואנה/AP

הקלאסיקו נפתח בצורה חמה. תחילה מתיו ולבואנה התעמת עם מרקו וראטי, ובדקה ה-14 נזרק זיקוק שנחת בסמוך למקסוול, המגן של פריס סן ז'רמן. מארסיי הנלהבת הייתה מסוכנת יותר, ובדקה ה-20 הייתה קרובה לכבוש, אבל סלבטורה סיריגו בהצלה כפולה מנע שערים מג'ורדן איוו ו-ולבואנה. אחרי עוד החמצה של אנדרה איוו, הלחץ של מארסיי הניב פנדל. טיאגו מוטה ביצע טעות קשה, איבד את הכדור, פגע בוולבואנה שנכנס לרחבה וספג אדום. פנדל מוצדק, הרחקה שערורייתית. שחקני פ.ס.ז' הזועמים עטו על השופט טורפן ואספו צהובים, אבל ההחלטה כמובן נותרה בעינה. אנדרה איוו ניגש לנקודה הלבנה והפציץ לרשת העליונה בדקה ה-34. 0:1 למארסיי. זלאטן היה קרוב להשוות בדקה ה-40, אבל סטיב מנדאנדה עצר את הוולה שלו. בדקה ה-45 גם מנדאנדה לא עזר. ואן דר ויל הגביה מימין, ודווקא מקסוול התגנב לרחבה והקדים את השוער כדי לנגוח פנימה. 1:1.

המחצית השנייה נפתחה בקצב טוב, כשפריס סן ז'רמן הייתה מסוכנת יותר. בדקה ה-66 קבאני נעצר אצל מנדאנדה, ומרקיניוס שהגיע לריבאונד נדחף על ידי אנדרה איוו. השופט הצביע על הנקודה הלבנה וזלאטן דייק עם בעיטה שטוחה ימינה. 1:2 לפ.ס.ז'. בלאן ערך חילופים הגנתיים כשהוציא את זלאטן ואדינסון קבאני, ושניהם ספגו צהובים (בעקבות יציאה איטית) מהשופט טורפן שמזמן איבד שליטה על המשחק. סיריגו נעל את השער עד לסיום, ונתן את האות לחגיגות של 250 האוהדים שהגיעו מפריס.

מקסוול שחקן פריס סן ז'רמן נוגח מעל סטיב מנדאנדה שוער מארסיי. רויטרס
עלה גבוה וכבש. מקסוול/רויטרס
אנדרה איוו שחקן מארסיי חוגג שער. רויטרס
אחרי כל הבלגן, דייק מהנקודה הלבנה. אנדרה איוו/רויטרס
שחקן פריס סן ז'רמן זלאטן איברהימוביץ'. רויטרס
הזיקוק לא גרם להפסקת המשחק. זלאטן איברהימוביץ'/רויטרס

מונפלייה - ליון 1:5

אחרי חמש תוצאות תיקו רצופות, מונפלייה התפוצצה לעיני הקהל הביתי שלה עם שער על כל תיקו קודם. הקורבן הייתה ליון, שהגיעה בהרכב חסר ומאולתר שעלה לה בהפסד ליגה רביעי העונה. יותר נכון, תבוסה משפילה. חמישייה ראשונה שהיא סופגת מאז ה-5:5 הבלתי נשכח מול מארסיי בנובמבר 2009. ההצגה של מונפלייה החלה בדקה ה-16 עם ויקטור הוגו מונטאניו, שהחטיא בניסיון הראשון ותוך כדי כריעה הבקיע בניסיון השני. אנתוני מונייה, אקס ליון, נגח את השני לפני הירידה להפסקה. אלכסנדר לקאזט הצליח לצמק באדיבות השוער ז'ופרה ז'ורדרן בדקה ה-47, אך רק הרגיז את רמי קאבלה, שהגיב עם פנדל בדקה ה-59 והשלים צמד בחלוף שבע דקות. מונטאניו השלים צמד משלו בדקה ה-68, אחרי בישול שני של קאבלה הנפלא. הקפטן האורח מקסים גונאלון הורחק בדקה ה-83, ליון במשבר.

רמי קאבלה (מימין), רומן פיטו שחקני מונפלייה. רויטרס
השפיל את ליון. רמי קאבלה, מימין/רויטרס

בורדו - סושו 1:4

אז פרנסיס ז'ילו השיג את מה שרצה. ביום חמישי הוא השאיר את מרבית שחקני ההרכב ביציע או על הספסל והפסיד למכבי תל אביב. המאמן ספג ביקורות, אבל העניק עדיפות בליגה והרוויח שלוש נקודות חשובות בקרב התחתית מול סושו. רוי קונטו העלה את האורחים ליתרון בדקה ה-17, אבל הנרי סבה ביטל זאת עם פנדל מדויק בדקה ה-25. ז'וסייה, אחד היחידים ששמרו על המקום בהרכב מההפסד למכבי תל אביב, הפך בדקה ה-39 ושייק דיאבטה, שסחט את הפנדל שהוביל לשוויון, השלים עם צמד בדקות 70 ו-89. ניצחון ראשון של בורדו מאז ה-24 באוגוסט.

שייק דיאבטה שחקן בורדו. GettyImages
נח ביום חמישי, הפציץ בראשון. שייק דיאבטה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully