וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשר ההעברות הגדולות ביורוליג הקיץ

השחקנים המבריקים מויטוריה, סודות ההצלחה מאולימפיאקוס, האקסים המרתקים של מכבי וגאון NBA. החתמות הקיץ החשובות ביורוליג

10. אנטוניס פוטסיס (ממילאנו לפנאתינייקוס)

הסנטר היווני בן ה-32 חוזר לקדנציה רביעית במדי הירוקים, בתקווה לשכוח את השנתיים המאכזבות שלו באיטליה. פוטסיס אולי לא ימצא באתונה את ז'ליקו אוברדוביץ' על הקווים, אבל הוא יקווה לשוב לחיים בזכות החזרה הביתה, לקבוצה בשורותיה קלע 11.6 נקודות למשחק ביורוליג רק לפני שתי עונות, לפני שהימר על מעבר למילאנו שם הוא נראה בחלקים מסוימים בעונה החולפת כמו שחקן גמור.

9. מאצ'יי לאמפה (מקוצ'ה ויטוריה לברצלונה)

שלוש שנים אחרי הסיוט במכבי תל אביב, לאמפה שוב מקבל הזדמנות בקבוצת צמרת, אך סימני השאלה ממשיכים לרדוף אותו. אוהדי בארסה קצת הופתעו מהחתמתו של הסנטר הפולני, שגדל דווקא בריאל מדריד והעביר עונה סבירה בלבד בויטוריה, וכעת נטל ההוכחה נמצא עליו. בקבוצה עם קו קדמי עמוס במיוחד, לא ברור איך יתמודד עם העובדה שהמשחק לא ייבנה סביבו כמו בכל הקבוצות בהן הצליח בעבר, ובקטלוניה יצטרכו למצוא את הדרך הנכונה להשתמש בו.

8. נמניה בייליצה (מקוצ'ה ויטוריה לפנרבחצ'ה אולקר)

בניגוד ללאמפה, מהאקס הזה של ויטוריה דווקא יש הרים של ציפיות. אחד הכישרונות הגדולים באירופה עזב את חבל הבאסקים אחרי שלוש שנים ונחת בחיקו החמים של ז'ליקו אוברדוביץ'. בגיל 25, היהלום הסרבי אמור להיות האס של השועל הסרבי בעונת הקאמבק שלו לזירה האירופית, ולהפוך תחת השגחתו לאחד הפורוורדים הטובים ביבשת.

7. שרונאס יאסיקביצ'יוס (מברצלונה לז'לגיריס)

אחרי עוד קיץ של שמועות על קאמבקים נוסטלגיים לאחת האקסיות המיתולוגיות שלו, ביניהן כרגיל גם מכבי תל אביב, הגאון הליטאי חוזר למולדתו. שאראס אומנם גדל בריטאס וילנה, אבל הוא חונך כאוהד ז'לגיריס, ובגיל 37, גם אחרי עונה בה קלע פחות מ-5 נקודות למשחק, ווינר כמוהו יכול להיות זה שייקח את הירוקים קדימה, אחרי שבשנים האחרונות חסר לה גרוש ללירה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

6. יאניס בורוסיס (ממילאנו לריאל מדריד)

כמו פוטסיס, גם בורוסיס היה רחוק מהטופ האירופי בשנתיים האחרונות במילאנו, אך עדיין מדובר באחד הסנטרים הכי טובים באירופה. קצת לפני יום הולדתו ה-30, הוא חוזר לקדנציה שנייה בספרד אחרי התקופה הקצרצרה שבילה בברצלונה אי שם לפני שבע שנים, כדי לחזק מאוד את הקו הקדמי של ריאל מדריד שהיה דליל ונמוך יחסית בעונה שעברה.

5. זוראן פלאניניץ' (מחימקי מוסקבה לאנדולו אפס)

אחרי שג'ורדן פארמר נטש את טורקיה בחזרה ללייקרס, אנדולו אפס מצאה מחליף נהדר בדמותו של פלאניניץ'. אחרי עונה מצוינת בחימקי, הקרואטי בן ה-31 הפך לאחת הסחורות הכי חמות בשוק ההעברות. בניגוד לשנים הקודמות, אנדולו שמרה על שקט יחסי בקיץ הזה, אך ההחתמה של פלאניניץ' עשויה להתברר כבינגו עבור הקבוצה של אוקטאי מחמוטי.

4. ג'רמי פארגו (מפילדלפיה לצסק"א מוסקבה)

הוא כמעט חזר הקיץ למכבי תל אביב, אבל בסופו של דבר בחר בקבוצה של אטורה מסינה, שינסה להוציא ממנו את המיטב. התקופה חסרת היציבות ב-NBA לא הורידה את רף הביטחון העצמי של הגארד האתלטי, שכבר הצהיר שהוא השחקן הטוב באירופה, וכעת השאלה היא עד כמה תפקידו ברוטציה יהיה חשוב לאור מצבת הרכזים העמוסה של צסק"א, לצד מילוש תאודוסיץ' וארון ג'קסון.

3. קייל היינס (מאולימפיאקוס לצסק"א מוסקבה)

לאחר שכיכב עם 12 נקודות ב-100 אחוזים מהשדה בגמר היורוליג האחרון, הגיבור השקט של אולימפיאקוס בשתי הזכיות האחרונות סוף סוף קיבל את ההערכה שהגיע לו, וזכה להצעות מכובדות בקיץ בהתאם למעמדו החדש כסופרסטאר אירופי. עכשיו מסינה בונה עליו כאיש שיחבר את צסק"א הנוכחית ויעניק לה אופי וקשיחות שהיו חסרים לה בעונה שעברה.

2. קוסטאס פפאניקולאו (מאולימפיאקוס לברצלונה)

גם פפאניקולאו היה חשוב מאוד בהצלחה המסחררת של אולימפיאקוס בשנתיים האחרונות, ובגיל 23 הוא החליט לעזוב לראשונה את יוון ולפתוח דף חדש בבארסה. אחרי עונה של 11.7 נקודות למשחק ב-52% מחוץ לקשת ב-24 דקות למשחק בלבד, הגיע זמנו להיכנס לנעליים הגדולות של פיט מייקל כסמול פורוורד המוביל של ברצלונה, ולבצע את קפיצת המדרגה לשורה הראשונה של כוכבי היורוליג.

1. לינאס קלייזה (מטורונטו ראפטורס לפנרבחצ'ה אולקר)

האם ההחתמה הכי מסקרנת באירופה הקיץ תתגלה גם כמשתלמת ביותר? הדובדבן שעל הקצפת של אוברדוביץ' בפנר הוא הצלף הליטאי, שכבר הוכיח שהוא גדול על אירופה בביקור הקודם שלו ביבשת הישנה במדי אולימפיאקוס ב-2010. השאלה הגדולה מבחינת הטורקים היא האם קלייזה התגבר על הפציעות שגרמו לו להתייאש מקריירת ה-NBA שלו בשלוש השנים האחרונות שהעביר בטורונטו, וכמה מוטיבציה תהיה לו הרחק מהליגה הטובה בעולם.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully