וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסתיים הדיון: מי תהיה הקבוצה ה-16 בליגה הלאומית?

24.9.2013 / 19:10

בית הדין יכריע בין אום אל פאחם ("הקבוצה תתפרק אם תרד ליגה") לבין כפר סבא ("נגרמו לנו נזקים כלכליים אדירים"). מהומות מחוץ להתאחדות, שני אוהדים נעצרו

צילום ועריכת וידאו: קובי אליהו

בבית הדין של ההתאחדות נערך הערב (שלישי) דיון בנוגע לזהות הקבוצה ה-16 בליגה הלאומית, בין מכבי אום אל פאחם להפועל כפר סבא, שירדה בסוף העונה שעברה. מאות אוהדי כפר סבא הגיעו לפאתי בניין ההתאחדות, כשהם שרים בגנות ההתאחדות ("מה עם התקנון? ההתאחדות ביזיון, תפסיקו לבכות על גזענות"). נציגי אום אל פאחם שהגיעו לדיון התקבלו בנהמות ובשריקות בוז, לעיני המשטרה שהגיעה להשליט סדר. בדרך עצרה המשטרה שני אוהדים של כפר סבא, על התפרעות. לאחר הדיון המשיכו אוהדי כפר סבא להתפרע, כשהמשטרה ניסתה להשליט סדר ולאפשר לנציגי פאחם להגיע לרכביהם. ההחלטה בכל מקרה צפויה להתקבל בעניין רק מחר.

אוהדי הפועל כפר סבא מוחים. קובי אליהו
הגיעו כדי למחות. אוהדי הפועל כפר סבא בפתח ההתאחדות/קובי אליהו

תקציר הפרקים הקודמים: מכבי אום אל פאחם לא הגישה בזמן את תקציבה לאישור הבקרה ולכן הורדה לליגה א' על ידי בית הדין העליון. בקבוצה ערערו לבית המשפט המחוזי שהחזיר את הדיון לבית הדין ולפני כשבועיים נקבע שאום אל פאחם לא תקבל צ'אנס לאישור התקציב ומי שהחוזרה ללאומית היא הפועל כפר סבא.

למרות זאת, באום אל פאחם השיגו צו מניעה מבית הדין המחוזי לקיום משחקה של כפר סבא מול הכח עמידר רמת גן שאמור היה להתקיים ברביעי שעבר, ובשבוע שעבר התקיים דיון נוסף בו השתתפו גם תובע ההתאחדות עורך הדין ניר רשף וראשי הפועל כפר סבא מגובים בעורך הדין אפרים ברק. יום לאחר מכן, אום אל פאחם קיבלה צ'אנס אחרון להסדיר את ענייניה עד אתמול, כשהיום כאמור הדיון המכריע אחרי שהרשות לבקרת התקציבים אישרה את תקציבה של אום אל פאחם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אבו רג'א יושב ראש מכבי אום אל פאחם. קובי אליהו
זכה לליווי צמוד לרכבו. אבו רג'א, הערב/קובי אליהו

הדין החל כשנציגי כפר סבא טענו באמצעות עו"ד אפרים ברק: "קיבלנו את החלטת הרשות לבקרת התקציבים לפני שלוש שעות. הוגשה על ידינו השגה למליאת הרשות ולכן מבחינתנו ההחלטה שלה אינה סופית". ברק טען עוד כי אין זה ייתכן שיושב ראש הרשות לבקרת התקציבים עופר אורליצקי הגיש אישור לפני שאום אל פאחם הסדירה את תשלומיה על פסקי הדין שהייתה חייבת.

עורך דין ניר רשף, תובע ההתאחדות, הבהיר כי "החלטת הרשות היא מכוח החלטת בית המשפט. אין מקום לעכב הליכים. ההתאחדות רוצה לעשות סוף לסאדה הזו". נציג אום אל פאחם, עורד הדין מחאמיד איהאב, ציין: "בית המשפט המחוזי ביקר את ההתאחדות ואמר שאם היא היתה בודקת את המסמכים בזמן, כל זה היה נמנע. הקבוצה הזו תתפרק אם יורידו אותה ליגה. זו תהיה קטסטרופה".

הדיון בעניינה של מכבי אום אל פאחם. קובי אליהו
ההחלטה צפויה מחר. הדיון בהתאחדות/קובי אליהו

יושב ראש בקרת התקציבים עופר אורלציקי אמר: "היום בצהריים היו בידינו המסמכים המבוקשים, ואנחנו מתייחסים למכבי חיפה ולאום אם פאחם בדיוק באותה הצורה ובלי משוא פנים". אורליצקי גם השיב לשאלותיו של ברק באשר להליך אישורה של אום אל פאחם.

בסיום הדיון ביקש בעלי כפר סבא, סתיו שחם, להתייחס למה שעובר על הקבוצה לנוכח השבועות האחרונים: "המצב שאליו נקלענו הביא לכך שעשינו את כל הפעולות הדרושות לשחק בלאומית. נגמרו לנו נזקים כלכליים אדירים. אני מוכן להעמיד התחייבות שאם נשחק בלאומית, נגדיל את הבטחונות ונפריש חלק לאום אל פאחם". לנוכח הדברים הללו, הבהירו אנשי אום אל פאחם שאין להם כוונה לקבל את הבטוחות הללו.

הדיון, כאמור, הסתיים, ולפי מספר גורמים, רוב הסיכויים הם שהחלטה לא תתקבל הערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully