וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רוצים שמכבי חיפה תרוץ קבוע בצמרת ותהיה ביורוליג"

האלופה פתחה רשמית את 2013/14 ומכוונת גבוה. פרנקו: "החוכמה תהיה לחבר את היכולות לכדי קבוצה"

אלופת המדינה בכדורסל מכבי חיפה פתחה היום (שלישי)רשמית את עונת 2013/14, והמועדון קיים מסיבת עיתונאים באולם רוממה במעמד ראש העיר יונה יהב. הבעלים של הקבוצה ג'ף רוזן נעדר מהאירוע, והמועדון הציג את המאמן החדש דני פרנקו, שחתם לשנה אחת לאחר שאימן בעונה שעברה את ברק נתניה.

סגל מכבי חיפה השתנה לאחר הזכייה באליפות ההיסטורית, ורק הקפטן עידו קוז'יקרו, הסנטר אלכס צ'וברוביץ' ודונטה סמית' האמריקאי נותרו במועדון, שצירף אליהם את הישראלים מורן רוט, שהגיע ממכבי תל אביב, דגן יבזורי מגלבוע/גליל, בן רייס מהרצליה ואורי קוקיה ששהגיע מהפועל ירושלים, וכן את הזרים בראיין רנדל, שרווד בראון ואייק אופייבו הניגרי.

תחילה הוקראה הודעה מטעם ג'ף רוזן בה נאמר: "אני מקווה לראות את כולכם בקרוב בישראל".

דני פרנקו, עידו קוז'יקרו, מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"אנחנו יודעים שהקבוצה מנצחת ולא השחקנים הבודדים". פרנקו וקוזי'קרו/אדריאן הרבשטיין

את מסיבת העיתונאים פתח ראש העיר חיפה יונה יהב: "כבוד לנו להיות מוזמנים למסיבת העיתונאים של אלופת המדינה בכדורסל. אמרנו שנעשה הכול כדי לעלות את הקבוצה פאזה ואכן בנינו מחדש את רוממה, ויש לנו היכל מרהיב ביופיו. גייסנו ספונסר גדול, וארגנו מחדש את מבנה הקבוצה, מבנה שמאפשר להחזיק את כל מה שיווצר כאן. זה הצליח מעל למשוער, וההצלחה הציבה אותנו בפאזה אחרת ממה שהייתה כשנכנסו לכאן ואולי ההצלחה הפיננסית באה מהר אבל אנחנו נעמוד בזה. החזון הוא שמכבי חיפה תשלים את הפיכתה מקבוצה שלוקחת אליפות חד-פעמית ונעלמת למועדון עם תשתית ויוקרה, שירוץ קבוע בצמרת ויהיה חבר קבוע במפעלים האירופאים, ובשאיפה ביורוליג. אנחנו משוכנעים שנהיה בצמרת, נעשה הכול כדי להיות בצמרת, לא רק לשנה אחת אלא להרבה יותר. זאת המטרה".

ראש העיר חיפה יונה יהב (מרכז). אדריאן הרבשטיין
"אולי ההצלחה הפיננסית באה מהר אבל אנחנו נעמוד בזה". יהב/אדריאן הרבשטיין

"אני מודה לג'ף רוזן שמאמין בי ונתן לי להוביל את הקבוצה בעונה הקרובה, ולבנות אותה לקראת האתגרים הבאים", אמר המאמן דני פרנקו. "אחרי סדרת המשחקים בארצות הברית נחזור לכאן להמשך ההכנות. החוכמה תהיה לחבר את היכולות לכדי קבוצה, אנחנו יודעים שהקבוצה מנצחת ולא השחקנים הבודדים, נצטרך לתת את הדעת על הגיבוש. אני רוצה לראות קבוצה שמחוברת לעיר, לקהילה".

"למזלי, הגעתי למכבי חיפה בסיטואציה בה יש הרבה שחקנים ישראלים אותם אימנתי בעבר, אני מאמין שיהיה לנו תהליך טוב יחד", הוסיף פרנקו, "אני מעריך את תשומת הלב של ג'ף, אני מצאתי בן אדם מאוד פתוח וקשוב, ובסופו של יום חלק גדול מהזרים שנמצאים פה הם בהתערבות שלי והזכמה של ג'ף, ראינו את הדברים עין בעין, וזה עשה לי את ההתחלה קלה".

מורן רוט, מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
"לקחת אליפות זה הישג גדול, לשמור עליה זה יותר עוד יותר גדול". רוט/אדריאן הרבשטיין

קפטן הקבוצה עידו קוז'יקרו: "אני שמח להיות חלק מהמועדון הזה. אמרו את זה לפניי, אבל צריך להגיד תודה ויישר כוח לבעלים ג'ף רוזן ולצוות במועדון, לברך את דני, הצטרף אלינו מאמן מעוטר, לצערי על חשבוננו פעם אחת, נקווה שאת התארים הבאים יעשה איתנו. יש לנו קבוצה מאוד מאוזנת מבחינת צעירים מוכשרים ושחקנים ותיקים, הם לא נערי פוסטר, הם עוזרים לנו מאוד באימונים וישתפרו בהמשך השנה. אני מקווה שנמשיך את העשייה למען הקהילה ונמשיך בפרויקטים נגד אלימות".

"בשתי העונות הראשונות היה פה סגל ישראלי מאוד מנוסה ואיכותי, שהביא את הקבוצה להישגים טיפה פחות טובים מהעונה הקודמת", הוסיף קוז'יקרו, "נכון שיש מראה קצת אמריקאי, אבל אין ספק שהושקעו משאבים להביא את הישראלים הכי טובים בליגה, דגן היה הכי טוב בגליל, מורן שחקן מוביל ואנחנו שמחים ששחקן בסדר גודל שלו הצטרף אלינו, בן רייס הוא כוח עולה, וביחד עם אלכס, שהוא גבוה העתיד בכדורסל הישראלי, יש לנו צעירים מוכשרים".

מורן רוט: "הגעתי למועדון שמתקדם משנה לשנה, ובשנה שעברה הגיע ההישג הגדול - זכייה באליפות. יש פה חיבור טוב בין האנשים וזה בסיס חשוב לקבוצה. ויש גם חיבור בין השחקנים למאמן ואם הקהל יבוא ננסה להציג להם כדורסל אטרקטיבי. לקחת אליפות זה הישג גדול, לשמור עליה זה יותר עוד יותר גדול, זה קשה ואם נשמור על התואר זה יהיה הישג עצום".

שחקני מכבי חיפה בכדורסל בריאן רנדל (ימין) אייק אופייבו (שמאל). אדריאן הרבשטיין
הטאץ' הבינלאומי. בריאן רנדל האמריקאי ואייק אופייבו הניגרי/אדריאן הרבשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully