וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי חמש שנים: ברצלונה החזיקה בכדור פחות מיריבתה

הקטלאנים ניצחו 0:4 את ראיו וייקאנו, אך שברו רצף מדהים של 317 משחקים. דייגו אלבס: "מי לא היה רוצה לשחק בברצלונה"

ברצלונה יכולה להיות מאוד מרוצה מהשבוע שעבר עליה. אחרי ה-0:4 הגדול על אייאקס בפתיחת שלב הבתים של ליגת האלופות, הקטלאנים חזרו לליגה, הביסו באותה תוצאה את ראיו וייקאנו בחוץ ונותרו מושלמים בליגה אחרי חמישה מחזורים.

פדרו כבש במשחק הזה שלושער ראשון בקריירה אך עם כל הכבוד להישג הזה, מה שייזכר מהמשחק הזה הוא הנתון הבא: לראשונה מאז המשחק מול ריאל מדריד במאי 2008, הקטלאנים החזיקו בכדור פחות מהיריבה שלהם כשסיימו אותו עם 45% החזקה בכדור לעומת 55% של היריבה ושברו רצף של 317 משחקים רשמיים שבהם הם שולטים בכדור יותר מהיריבה שלהם.

פדרו שחקן ברצלונה. רויטרס
השלושער שלו קצת נדחק הצידה. פדרו/רויטרס

השליטה האבסולוטית של ברצלונה בכדור החלה בעידן פפ גווארדיולה, הוגה שיטת הטיקי טאקה, ואכן בתקופתו בארסה החזיקה בכדור יותר מיריבתה בכל 247 המשחקים שאותם הוא ניהל, כשגם ממשיכו טיטו וילאנובה שמר על הסטטיסטיקה המדהימה הזו. אולם, אחרי שמונה משחקים בלבד תחת שרביטו של טאטה מרטינו, ועם אלכס סונג כקשר אחורי במקומו של בוסקסט, הרצף המדהים נשבר.

טאטה מרטינו עצמו, התייחס בסיום המשחק לנתון המדהים הזה ואמר: "היו שלבים במשחק שהיה קשה מאוד להניע את הכדור ולכן שיחקנו יותר על כדורים ארוכים". מרטינו החמיא לויקטור ואלדס, שעצר פנדל עשירי בקריירה בליגה ושני ברציפות, אחרי ההדיפה שלו מול אייאקס בליגת האלופות: "אני לא רוצה להגיד שהוא השוער הכי טוב בספרד, אבל הוא ללא ספק אחד משלושת השוערים הטובים בליגה. הוא מציג יכולת מצוינת ואני מאוד מרוצה ממנו".

ואלדס עצמו שמר על צניעות: "למזלי הפנדל נבעט למרכז השער. אני שמח שהכל הולך לנו כרגע כמו שצריך, הדבר הכי חשוב הוא שאנחנו ממשיכים לנצח". על העניין של החזקת הכדור, אמר השוער: "אני חושב שמתעסקים בזה יותר מדי. אנחנו מנסים לשמור על סגנון המשחק שלנו ולהחזיק בכדור, אבל כן, יש לנו מאמן חדש עם שיטה חדשה".

דייגו אלבס שוער ולנסיה. Peter Dejong, AP
השוער הבא של ברצלונה? דייגו אלבס/AP, Peter Dejong

בינתיים רמז עבה לגבי השוער העתידי של ברצלונה הגיע הבוקר מכיוון ולנסיה שם התראיין השוער הברזילאי של הקבוצה דייגו אלבס לאתר "פלסאר", "מי לא היה רוצה לשחק בברצלונה", אמר בהתייחסות למועמדות שלו להגיע בקיץ במקומו של ויקטור ואלדס שיעזוב, "אני לא שמח מהעזיבה של ואלדס, זאת אבידה גדולה. אני רואה סיטואציה בריאל מדריד עם שני שוערים מצוינים שהיותר טוב משחק, וזה לא דבר גרוע. יש לי חוזה בולנסיה עד 2015 בכל מקרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully