וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ורדי קרויף הוא כנראה לא: הפועל עכו מאוכזבת מאלון חרזי

21.9.2013 / 7:00

אומרים שהרכש שהביא מאכזב ודל, מספרים שהקשר שלו עם מכבי חיפה לא סיפק את הסחורה, טוענים שיש לו לעתים הרגלים מוזרים וכל מה שהוסיף לעכו זה עוד מעסה. כל הסיבות מדוע בהפועל עכו מאוכזבים מהשינוי חסר המשמעות לגרסתם שאלון חרזי הביא למועדון

זה קרה במשחק אימון נוסף בסדרת משחקי ההכנה לקראת תחילת העונה. הפועל עכו פגשה את בית"ר ירושלים, ואלון חרזי, שמלווה את העכואים כמעט בכל אימון ובטח בכל משחק, נותר ספון בתוך חדרו באצטדיון טוטו ולא יצא ממנו. יומיים קודם לכן פורום האוהדים של הפועל עכו, שמאכלס את האוהדים ההדוקים ביותר, היה רווי בהערות עוקצניות כנגד חרזי. דיברו שם על ארגון מחאה על רקע האכזבה מהסגל הדליל שהיה אז בקבוצה, וחרזי חשש.

האבסורד הוא שלא מדובר כמובן בכמויות גדולות של אוהדים, ובכל זאת חרזי כנראה נעלב, ואפילו, כך מספרים בקבוצה, שקל לעזוב את תפקידו. מסביבו העידו האנשים שראו אותו על סף דמעות או לפחות בסערת רגשות, והופתעו מאוד מהתגובה הלא שגרתית של אדם במעמדו שנמצא שנים בקלחת שנקראת "הכדורגל הישראלי". פתאום כל האש מופנית אליו. פתאום הדרישות ממנו משתנות. כיצד הוא התמודד עם האתגר, עם הציפייה להפוך לסוג של ג'ורדי קרויף בקטן בעכו הקטנטנה? זו כבר שאלה אחרת.

רגע לפני העימות נגד באר שבע (17:15, ספ' 2): ברשישת פוטר מעכו

כך ליאו מסי סידר לבית"ר ירושלים את הברקת השנה

ירושלים בין 32 הערים המועמדות לארח את יורו 2020

אלון חרזי סקאוט מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
אחרי הציפיות מצפים לתוצאות. חרזי/אדריאן הרבשטיין

איפה היתרונות?

כשאלון חרזי מונה למנהל המקצועי של הפועל עכו, התפקיד שלו הוגדר מראש כיועץ. זה קרה לפני שלושה חודשים, כשהקבוצה הייתה אז תחת אנדרלמוסיה גדולה מאוד בעקבות חוסר הוודאות לגבי העתיד אחרי החיכוכים המתמשכים בין ההנהלה הקודמת לבין עיריית עכו. הקבוצה עצמה החלה את ההכנות מאוחר יותר, ובכל זאת לחרזי היה מספיק זמן להתעסק כל כולו בקבוצה ובמציאת השחקנים המתאימים לה. המהלך שנרקם מאחורי הגב של ההנהלה עיצבן אמנם לא מעט אנשים, אבל בסופו של דבר בקבוצה יישרו קו והאמינו שההגעה שלו אולי תעשה טוב למועדון הקטן ותעלה אותו מדרגה.

כבר בחוזה עצמו שנחתם בלשכתו של שמעון לנקרי הובהר כי לאחר הקמת תאגיד שינוהל על ידי העירייה ויקום לאחר הבחירות המוניציפאליות בעוד כחודש, חרזי יהיה אחראי על "בחירת השחקנים, המאמנים ואנשי מקצוע אחרים וקביעת תנאי העסקתם וניהול משא ומתן עימם עד לחתימת החוזים". כמו כן, בעיריית עכו שמו דגש גם על בניית הסגל המקצועי במחלקות הילדים, הנערים והנוער, אבל מעבר לכך המטרה שלשמה חרזי הובא הייתה לשפר את התדמית של הקבוצה ו"ליצור פטריוטיות עירונית כדי להעלות את קרנה של העיר עכו" (מתוך חוזהו של חרזי).

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיש שאמור ליצור פטריוטיות עירונית. חרזי עם יובל נעים בלשכת ראש העיר עכו שמעון לנקרי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב הזה נדמה שחרזי כבר מכיר את המערכת של הפועל עכו אחרי שלקח לו לא מעט זמן לעשות את זה, ובכל זאת נדמה שמסביב לא מעט אנשים מתקשים למצוא יתרונות בולטים בהבאתו. חרזי היה מעורב בכל המשאים ומתנים עם השחקנים ובעיקר ניסה לדוג מציאות בשוק השחקנים האירופי. מציאות? במהלך חודשי הקיץ נחתו בעכו לא מעט נבחנים שהותירו רושם רע מאוד על הצוות המקצועי, עד כדי כך שלא הייתה ברירה והם נשלחו הביתה אפילו תוך ימים ספורים, דוגמת ג'וזף אובנסרי הניגרי ששחקנים העידו עליו שהוא פשוט לא נראה כמו שחקן כדורגל.

"באימון הראשון, כשאתה רואה את הנגיעה הראשונה של אותם שחקנים שהוא הביא למבחנים, אתה רואה שאלה לא שחקנים", אומר השבוע גורם בכיר בהנהלת עכו. "חרזי היה יושב איתנו לשיחות ומגדיר את אותם שחקנים עוד לפני שהם הגיעו כ'בינגו שלנו'. הוא הבטיח שנביא אותם בכסף קטן ונמכור אותם בכסף גדול בעוד שנה". הדברים האמורים היו בין השאר לגבי הגרמני סאביו נסרקו, ששיחק לפני כמה שנים בווסטהאם, אבל מאז הקריירה שלו רק צונחת, אך בעכו קיוו לשקם אותו. בפועל, הצוות המקצועי לא ראה ממנו שום דבר. "כל מה שהוא הביא עד היום לקבוצה זה בלוף", מוסיף אותו גורם, ומתייחס גם לחלוץ הברזילאי לאנדראו שהוחתם מבלי שהגיע למבחנים. "מי מחתים שחקן בלי לראות אותו? איך מחתימים שחקן רק על פי קלטות? זה חוסר מקצועיות משווע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא כולם בינגו. לאנדראו/מערכת וואלה!, צילום מסך

איפה מכבי חיפה?

אחת התקוות של הפועל עכו עם הגעתו של חרזי הייתה שניתן יהיה להדק את שיתוף הפעולה עם מכבי חיפה ולנצל את הקשרים הטובים של המנהל המקצועי שנחשב לסמל בחיפה כדי להביא שמות גדולים. בתחילת הקיץ עוד דיברו בקול רם על אלון תורג'מן ושלומי אזולאי, אבל בפועל גם סינטאיהו סלליך או אפילו שובל גוזלן לא הגיעו. גם חרזי עצמו כנראה שהאמין שהוא יוכל לעשות זאת, אבל בפועל השם הכי גדול שהגיע מהכרמל היה רועי עטר, שלא מיועד בכלל להיות שחקן הרכב.

"צריך להבין שאלה לא דברים שרק תלויים בו", מגונן עליו המאמן יובל נעים. "כשהוא הגיע, כולם חשבו שהקשר עם מכבי חיפה יהיה טוב יותר, אבל בסופו של דבר מתברר שחיפה לא סופרת אף אחד, לא את עכו ולא אף קבוצה אחרת. כל אגודה מסתכלת על האינטרס שלה. הוא פנה ללא מעט שחקנים, אבל בסופו של דבר שכשלשחקן יש בחירה בין הפועל עכו, באר שבע או בני סכנין, כל שחקן מתייחס לעכו כאופציה אחרונה. המון שחקנים שהוא פנה אליהם לא רצו לשחק אצלנו. כשאומרים את זה לאנשים בעכו, הם מתרגזים ונעלבים, אבל קשה מאוד להביא לכאן שחקנים. כל הזמן אומרים את השם שצ'פוביץ', אבל זה שחקן שהגיע לפה במזל".

אלון חרזי. מכבי חיפה
בעכו קיוו לשיתוף פעולה הדוק יותר עם מכבי חיפה. חרזי עם יעקב שחר/מכבי חיפה

אבל יש גם מי שחושב אחרת ומרגיש שלא ממש סופרים את חרזי במכבי חיפה למרות שהוא שיחק שם 18 שנה. "לא רק שהוא לא שדרג את הקבוצה, הוא בעצם לא הנחית שחקנים יותר טובים ממה שהיו בשנה שעברה", מציין גורם בהנהלה. "זה שהוא לא הביא אף שחקן טוב ממכבי חיפה רק מראה שהפועל עכו עשתה טובה ליעקב שחר ועזרה לו להשתחרר ממנו. בימים הראשונים כשהוא בא לעכו הייתי צמוד אליו והרחתי שצ'יזיק מסנן אותו בטלפון. חרזי לא הצליח אפילו לקבוע איתו פגישה לדון בהבאת שחקנים משם. הוא היה מתקשר לכולם, ואף אחד לא ענה לו. אחרי שבועיים פתאום מישהו חזר אליו. חרזי ענה לשיחה במהלך ישיבה שקיימנו ואמר שהוא חייב לטוס לשם אחרי שכל כך הרבה זמן לקח לו להשיג אותם. ואיך זה נגמר? הוא חזר בידיים ריקות. אם הוא היה יודע לבחור שחקנים ואם הוא היה סקאוט מצוין, חיפה לא הייתה מוותרת עליו".

איפה העימות?

ובכל זאת, נדמה שמה שהתקשורת התעסקה בו מאז שחרזי הגיע להפועל עכו היו היחסים המתוחים עם יובל נעים. אלא שבפועל השניים עובדים יחד, ומתברר שנעים הוא הבעיה הקטנה של חרזי. השניים משדרים כמעט תמיד על אותו גל ובקבוצה לא היו עדים לפיצוצים או עימותים ביניהם, כשגם השחקנים מרגישים שמדובר באינטרס משותף של שניהם להשקיט את הגזרה. חרזי מצידו מרגיש בנוח עם הטייטל "מנהל מקצועי", וגם הצהיר עם הגעתו לקבוצה שהוא הולך להיות ה"ג'ורדי קרויף של הפועל עכו", בעוד יובל נעים ממשיך להתעקש שהוא עצמו גם היום ממשיך לעשות בדיוק את אותו דבר שהוא עשה בשנה שעברה, אז מה איכפת לו שיש לו עוד איש מסביב שהוא יכול לדבר איתו על כדורגל?

"היחסים הרבה יותר טובים ממה שאנשים חושבים", אומר נעים. "אנשים חושבים שיש דברים נסתרים, אבל בפועל המציאות היא ממש לא כזו. אנחנו מדברים בין פעמיים לשלוש ביום חוץ מהאימון, מתייעצים, ומנסים לשפר את הדברים. שמעתי את כל הדיבורים על המתח בינינו, אבל זה פשוט לא נכון". חרזי עצמו נוטל חלק פעיל באימונים, עולה על מדים, נועל נעלי כדורגל ומעורב. בהתחלה זה הציק קצת לנעים, אבל היום הוא כבר מתרגל לזה. "אם זה היה מפריע לי, זה לא היה קורה", מבהיר נעים. "הכוונה שלו טובה".

מי שמסביר בדיוק למה זה עובד טוב ביניהם הוא גורם אחר במועדון, שאומר: "הם משתפים פעולה ואין עימותים מסיבה פשוטה. יובל אומר לעצמו: 'אני? מה איכפת לי? אני בא ברכבת, עושה אימון שעה וחצי, וחוזר ברכבת, ובסוף החודש מחכים לי 33 אלף שקל נטו ושבת שלום'. לא מעניין אותו מעבר לזה, אבל בסופו של דבר אם העונה הזו תהיה כישלון, הם הרי יאשימו אחד את השני". חרזי עצמו מרוויח 267 שקלים לשעה (ללא נסיעות) ואחרי כינון התאגיד הוא אמור לעבוד 230 שעות חודשיות. כלכלית לפחות מדובר באינטרס ברור עבור שניהם לעבוד ולא להיגרר לוויכוחים מיותרים.

יובל נעים מאמן הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
"היחסים הרבה יותר טובים ממה שאנשים חושבים". נעים/אדריאן הרבשטיין

איפה הכריזמה?

בסופו של דבר חרזי יימדד במבחן התוצאה ובשאלה האם הפועל עכו שוב תיאבק על מקומה בליגת העל כפי שקרה בשנה שעברה, זאת למרות שהפעם יש לה תקציב גבוה יחסית לעומת שאר הקבוצות הקטנות (למעלה מ-15 מיליון שקל). במקרה כזה שוב תעלה השאלה לשם מה הובא חרזי. כבר עכשיו מתקשים בקבוצה למצוא את התועלת לכך, או כפי שהגדיר זאת אחד האנשים הבכירים במועדון באירוניה: "הדברים הטובים שהוא עשה עד עכשיו זה שהוא הוסיף מעסה. למעשה הוא לא הביא עימו שום דבר טוב: הוא לא נגע במחלקת הנוער, כפי שהוא היה צריך והתחייב, הוא לא הביא לפה שחקנים, ולמעשה רק הגדיל את ההוצאות של המועדון".

בעכו יש התמרמרות קשה גם לגבי אופן ההתנהלות של המנהל המקצועי. מספרים שחרזי נוהג לרוב לישון בצהריים ובאותן שעות פשוט אי אפשר להשיג אותו. לדברי אנשים בקבוצה, כך לא מתנהג אדם שמחויב למערכת ואמור לעבוד בה מסביב לשעון. "הוא מתנהג כמו חובבן", מוסיף אותו גורם. "עד עכשיו אני לא מבין איך כשיצאנו למחנה האימון בהונגריה, באמצע השבוע הוא טס חזרה לארץ לחתונה. כשהוא סיפר שהוא יצטרך לחתוך באמצע, הוא אמר שיש לו אירוע משפחתי. רק אחרי זה גילינו שהוא חזר בגלל חתונה של משה פרץ. הייתי בטוח שאחותו מתחתנת, אולי אחיו. בגלל חתונה כזו עוזבים מחנה? אגב, הוא גם זה שתכנן את התאריכים של המחנה, אז הוא לא ידע שזה מתנגש? הוא גם דיבר על זה שהוא חוזר לארץ ליום אחד והוא אולי יגיע להמשך, אבל כשהוא אמר את המילה 'אולי', הבנתי שזה לא יקרה".

שחקני הפועל עכו חוגגים, שני משמאל לאנדראו קוסטה, אמייה טגה. אדריאן הרבשטיין
עתידו של חרזי בעכו תלוי לא מעט בהצלחתם. שחקני הפועל עכו/אדריאן הרבשטיין

בסופו של דבר, מאמינים בעכו שהחלום על הגעת המקביל הישראלי של ג'ורדי קרויף כנראה לא יקרום עור וגידים. "יש לו עוד דרך ארוכה להגיע לשם", אמרו השבוע. "הוא לא יכול להגיע לרמה הזו. חסרה לו כריזמה. הבעיה שלו שהוא בסך הכול אלון חרזי, הוא לא איל ברקוביץ'". בינתיים נהנה חרזי מהגב של העירייה, אבל גם שם יודעים שלא לעולם חוסן. מקורב לראש העירייה הבהיר לאחרונה ש"אם יהיה כישלון, הראשון שישלם את המחיר יהיה חרזי. כרגע הוא קיבל כל מה שהוא רוצה, אבל אם לא יהיו תוצאות, הוא יצטרך לספק הסברים".

תגובת אלון חרזי: "אינני מתכוון להגיב על שטויות שנאמרות ובטח של פחדנים ואינטרסנטים שבחרו להכפיש את שמי בעילום שם. כאשר יהיה שם מאחורי הדברים החמורים שנכתבו, אגיב".

תגובת עיריית עכו: "עיריית עכו והעומד בראשה מבקשים להביע הסתייגות מוחלטת מדברי הבלע שהועלו על ידי גורמים אנונימיים בשם הפועל עכו ובוודאי בשם העירייה. לצערנו הרב יש גורמים שוליים חסרי כל משמעות אשר בכדי לתרץ את חוסר משמעותם ואת חוסר תרומתם לקבוצה בוחרים להטיל דופי באלון חרזי ובצוות המקצועי. את מה שחרזי מביא איתו אף לא אחד מאותם "גורמים אנונימיים" לא מסוגל אפילו להבין. חרזי הוא סמל ומופת לספורט בכלל ולכדורגל הישראלי בפרט והלוואי שאותם עסקנים קטנים שאיבדו את היכולת להשפיע על מה שנעשה במועדון היו לפחות מצליחים לגייס ולו שקל אחד או שחקן אחד... כך שלכל הפחות פרט לספק כותרות נבזיות היו תורמים ולו במשהו להצלחת המועדון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully