וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכו-באר שבע: פלט סיכם בבאר שבע, ברשישת פוטר מעכו

20.9.2013 / 10:02

רגע לפני המפגש (ש’, 17:30, ספ’ 1), החלוץ ההולנדי סגר לעונה אחת ויעבור בדיקות בראשון. היו”ר הודח על ידי ההנהלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
אין תמונה/מערכת וואלה, צילום מסך
אלישע לוי מאמן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
ישבור את שיא אי הספיגה מ-1981? אלישע לוי/ברני ארדוב

טריוויה

* מפגשים בליגה הראשונה: 15. 4:7 לבאר שבע, 4 תיקו.

* כשעכו מארחת: ניצחון אחד מ-6 משחקים. באר שבע עם 3 ניצחונות, עוד 2 תיקו.

* הניצחון הביתי היחיד של עכו היה במשחק הבכורה של האצטדיון החדש בעיר, 0:2, בספטמבר 2011.

* בעונה שעברה הן סיימו 3 פעמים בתיקו.

* אם באר שבע לא תספוג, היא תשווה את שיא המועדון לאי ספיגה בפתיחת עונה: 3 משחקים. זה קרה רק פעמיים, בעונת 80/81 ועוד קודם לכן, בעונת האליפות של 74/75.

* אם באר שבע תנצח היא תשווה את שיא המועדון לניצחונות רצופים מפתיחת העונה: 3. השיא הושג בעונת האליפות של 74/75.

* ואם עכו תפסיד, היא תשווה את פתיחת העונה הגרועה ביותר של המועדון בליגה הראשונה: 3 הפסדים רצופים, כמו בעונת הירידה ב-77/78.

לאתר דריבליסט

גליינור פלט שחקן גנק. GettyImages
הרכש החדש. גליינור פלט/GettyImages

מפתחות והכנות:

הפועל עכו:

הקבוצה תנסה לשים מאחוריה את שני משחקי הפתיחה המאכזבים, לצבור נקודות ראשונות ולכבוש לראשונה העונה. העכואים, שהתחזקו עם סיום חלון ההעברות בחמישה שחקנים, מקווים ששחקני הרכש יוכלו להשתלב ולשדרג את הקבוצה.

במהלך אסיפת השחקנים ביקש המאמן יובל נעים: "שימו את שני המשחקים האחרונים מאחור, כי ממחר אין כבר תירוצים. תחשבו שאתם מתחילים את הליגה מחדש". בין השאר שם נעים דגשים על ההתקפות המהירות של באר שבע ובמיוחד על המתפרצות המסוכנות.

מבחינת המערך, המאמן יבצע שינויים במספר עמדות כאשר מי שיפתח בחוד הוא אליאור סיידר, שיחליף את הברזילאי המאכזב לאנדראו. חוליית ההגנה תורכב ממהראן אבו ריא, שכבר היה בדרכו החוצה מהקבוצה, אבל בשבועות האחרונים מגלה יכולת טובה באימונים ונעים מאוד מרוצה ממנו. שגיב כהן יחליף את שניר משען הפצוע ובמרכז ההגנה ישחקו ברניסלב יובאנוביץ' שיחליף את משה מישאלוב המורחק ואדי גוטליב. סטיבן כהן פצוע וייעדר.

בהיבט הניהולי, היום התקיימה ישיבת הנהלה דחופה שבמסגרתה הוחלט כי יושב ראש הקבוצה יהודה ברשישת, שאמור היה לסיים את תפקידו בצורה מסודרת, יפוטר באופן מיידי ומי שייטלו את סמכויותיו הם המנכ"ל עזרא גורש והמנהל הוותיק דוניה שיינהולץ. כפי שפורסם בוואלה! ספורט, שיינהולץ צפוי לקבל את תפקיד יושב הראש הזמני עד לכינון תאגיד שינהל את הקבוצה בעוד קצת יותר מחודש.

ברשישת הגיב לדברים: "אני לא מתכוון לעבור לסדר היום על התרגיל המסריח שעשה לי מנכ"ל הקבוצה עזרא גורש. אני בודק אם מהלך ההדחה שלי היה נכון. במהלך השבוע הודעתי למספר חברי הנהלה על הכוונה שלי להתפטר, והקדימו אותי. גורש הבין שאני מתכוון לתמוך במועמדותו של דוניה שיינהולץ לתפקיד יו"ר הקבוצה וכנראה שזה הפריע לו".

יובל נעים מאמן הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
עכו מחפשת שער ראשון העונה. נעים/אדריאן הרבשטיין

הפועל באר שבע:

הפועל באר שבע הודיעה הבוקר (שישי) על כך שגליינור פלט סיכם את תנאיו בקבוצה לעונה אחת. החלוץ החלוץ ההולנדי שכבש עשרה שערים במדי גנק אשתקד כששיתף פעולה עם אליניב ברדה, יעבור ביום ראשון את הבדיקות הרפואיות ולאחריהן יחתום בקבוצה.

פלט בן ה-26 גדל במחלקת הנוער של אייאקס, ואחרי שעלה לבוגרים בדן בוש ועבר לליסה הוא פרץ במדי טלסטאר במדיה כבש 39 שערים ב-68 הופעות. משם נמכר להראקלס ב-2011 והמשיך לככב עם צמד בהופעת הבכורה שלו בליגה הבכירה בהולנד. אחרי שנה וחצי הוא התקדם לטוונטה, שלא נתנה לו הזדמנויות רבות והשאילה אותו בקיץ שעבר לבלגיה.

לקראת המשחק, בבאר שבע הזכירו השבוע את העובדה שמאז עונת 1980/1 לא קרה מצב שבו היא לא ספגה שלושה משחקים ברציפות. אם אוסטין אג'ידה ישמור על רשת נקיה בעכו, הוא יעזור להשוות את שיא המועדון בכל הזמנים. אבל את אלישע לוי ההיסטוריה לא ממש מעניינת. המאמן, כהרגלו, הזהיר את הקבוצה שלו משאננות לקראת המשחק בעכו והבהיר שוב ושוב במהלך השבוע: "מדובר במוקש".

ההרכב של לוי לא אמור להשתנות, אולי פרט לשינוי כפוי אחד: טומיסלב פאיוביץ' אינו כשיר (מתיחה בשרירי הירך האחורי), ולכן בויאן מרקוביץ' שעד לאחרונה נראה היה שיעזוב את הקבוצה, צפוי לפתוח. ומה לגבי תומר סויסה? אחרי שביקש לעזוב ונוצרה מתיחות לא קלה עם המועדון, אלישע לוי הודיע לחלוץ כי הוא ייכלל בסגל לקראת המשחק בעכו ויתחרה על מקומו.

סיראז' נאסר, שכבש בשני המשחקים האחרונים, אמר לקראת המשחק: "לא משנה עכו עשתה קודם, היא תבוא לנצח כדי לצאת לדרך חדשה. הפגרה לא פגעה בנו, כי המשכנו עם אותם אימונים ונחישות ואני חושב שנבוא למשחק עם אותה מטרה". על הציפיות הגבוהות שנוצרו הוסיף: "קבוצות גדולות כמו הפועל תל אביב לא התחילו טוב ועושים להם עוול. אז לא צריכים להצהיר הצהרות במצב שלנו וכך נמשיך להפתיע את כולם". על מאזן השערים שלו העונה אמר: "בעונה שעברה הייתה לי בעיה עם החוזה, העונה התחלתי טוב והמאמן נותן לי ביטחון. אני מאוד מקווה שזו תהיה עונת הפריצה שלי ויש לי את כל הכלים - הרבה שחקנים איכותיים שעוזרים לי בהתקפה".

דובב גבאי שחקן הפועל באר שבע. ברני ארדוב
באר שבע זקוקה גם למספרים שלו כדי להגיע לצמרת הגבוהה. דובב גבאי/ברני ארדוב

יעמדו למבחן

הפועל עכו: ז'וליאנו ספדאסיו

הרבה תקוות תולים בעכו ברכש הכי יקר העונה של המועדון, שרק ממתין לפרוע שטרות ראשונים. בשבוע שעבר הוא ביצע שטות כשקילל שופט והורחק במשחק הכנה, אבל בקבוצה מצפים לראות ממנו גם כדורגל ומי שמנסה להקרין עליו לא מעט ביטחון הוא יובל נעים. כעת זמנו של הברזילאי להראות שהמאמץ להביאו משתלם.

הפועל באר שבע: דובב גבאי

שימו לב לנתון מעניין: את שתי העונות הקודמות פתח דובב גבאי עם מאזן של אפס שערי ליגה עד חודש דצמבר. בעונה שעברה הוא סיים אותה עם 14 בכל המסגרות (תשעה לפני שנתיים) והשאיר את הקבוצה בליגה שנתיים ברציפות במשחקי ההישרדות שלה, עם צמדים מול נתניה ובית"ר ירושלים. אבל מה קורה לחלוץ בפתיחת העונה? גבאי קרוב מאוד לשער העונה, מסכן אותו לא מעט, אבל משאיר את המספרים לאחרים. העונה, באר שבע זקוקה גם למספרים שלו כדי להגיע לצמרת הגבוהה. האם הוא ישבור את המסורת בעכו?

הרכבים משוערים

הפועל באר שבע: אוסטין אג'ידה, אביתר אילוז, בויאן מרקוביץ', ויליאם סוארס, אופיר דוידזאדה, קובי דג'אני, גל אראל, סיראז' נאסר, מאור בוזגלו, דובב גבאי, אליניב ברדה.

הפועל עכו: דודו גורש, שגיב כהן, אדי גוטליב, ברניסלב יובאנוביץ', מהראן אבו ריא, אמייה טגה, גיא דיין (מירקו אורמוש), ננאד מרינקוביץ', יובל שבתאי, ז'וליאנו ספדאסיו, אליאור סיידר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully