וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגרוף: קן נורטון הלך לעולמו

אלוף העולם לשעבר, שזכור בעיקר כמי שניצח את מוחמד עלי ושבר לו את הלסת, מת בגיל 70. מייק טייסון: "אדם נדיר"

הוא היה האדם השני שניצח את מוחמד עלי האגדי, שבר לו את הלסת והיה אלוף העולם באגרוף. עכשיו הוא כבר איננו. קן נורטון, מי שכיהן כאלוף העולם במשקל כבד וגבר על עלי בקרב אחד מתוך שלושה, הלך לעולמו אמש (רביעי) בגיל 70.

הקרב שבו קן נורטון שבר למוחמד עלי את הלסת

נורטון, יליד ג'קסונוויל, אילינוי, החל את הקריירה ב-1963 וסיים אותה עם 42 ניצחונות (מתוכם 33 בנוקאאוט) לעומת שבעה הפסדים בלבד. בזכות הניצחון המפורסם ביותר בקריירה שלו על מוחמד עלי, הוא קיבל את הכינוי "שובר הלסתות", שהצטרף ל"הרקולס השחור", והיה לאחר מכן לאלוף העולם היחיד שלא זכה בחגורה בזירה.

המתאגרף קן נורטון, 1975. GettyImages
אלוף העולם היחיד שלא זכה בחגורה בתוך הזירה. קן נורטון ב-1975/GettyImages

"קני היה לוחם טוב, הוא הביס הרבה יריבים", אמר אד שוילר, שסיקר רבים מהקרבות של נורטון. "הוא חבט בעלי כי עלי אפשר לו להתקדם במקום לסגת לאחור". המנג'ר לשעבר של עלי, ג'ין קילרוי סיפר על הקרב המפורסם: "עלי סבל מפציעה בקרסול ושקלנו לבטל את הקרב, אבל לא עשינו זאת. הוא לא חשב שיהיה כל כך קשה. אבל נורטון הפתיע. במקום לחבוט מלמעלה כמו רוב המתאגרפים, הוא הוריד את היד ואז הניף אותו לעבר פניו של עלי. לאחר מכן נורטון ביקר את עלי בבית החולים, ועלי אמר לו שהוא לא רוצה להילחם מולו שוב".

נורטון, שבנו קן נורטון ג'וניור שיחק פוטבול במשך 13 שנים ב-NFL, סבל מבעיות רפואיות רבות, ולדברי קרוביו נלחם על חייו במהלך השנתיים האחרונות. מייק טייסון, שביקר אותו בבית החולים בלאס וגאס, צייץ בטוויטר: "נורטון תמיד היה נחמד אליי, גם כשהייתי חובבן. הוא תמיד התייחס אליי כאילו אני מישהו. איש נדיר".

המתאגרף לשעבר קן נורטון, 2012. GettyImages
נלחם על חייו בשנים האחרונות. קן נורטון ב-2012/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully