וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטרלר: "קרה לנו נס קטן". קייהיל: "זה שוק גדול"

בבאזל וצ'לסי ניסו לעכל את ה-1:2 של השוויצרים בלונדון, מוריניו: "אין לנו בגרות". מסי: "מתרגלים לפילוסופיה של מרטינו"

המחזור הראשון בשלב הבתים של ליגת האלופות ננעל עם ערב משחקים נהדר ביום רביעי, כאשר ההפתעה הגדולה ביותר נפלה בסטמפורד ברידג', שם פ.צ. באזל, אותה קבוצה שהדיחה במוקדמות את מכבי תל אביב, הדהימה את ז'וזה מוריניו וצ'לסי עם 1:2 ענק. ברצלונה פירקה ללא קושי את אייאקס עם 0:4, כשליאונל מסי מפציץ שלושער. ניר ביטון ערך בכורה במדי סלטיק, שהפסידה 2:0 בחוץ מול מילאן ואילו נאפולי הוכיחה שהיא רצינית בכוונותיה, כשגברה 1:2 על סגנית אלופת אירופה, דורטמונד. ארסנל שמרה על הכושר המצוין וניצחה 1:2 בחוץ את מארסיי.

באזל הדהימה את צ'לסי, שלושער למסי מול אייאקס

שחקני פ.צ. באזל חוגגים שער. GettyImages
הסנסציה שכל אירופה תדבר עליה. באזל חוגגת בסטמפורד ברידג'/GettyImages

לפני ההפסד לבאזל, ההפסד הביתי האחרון של צ'לסי בשלב הבתים של ליגת האלופות היה מול בשיקטאש באוקטובר 2003, לפני עשור שלם. אלא שאחרי שער יתרון של אוסקר, ממש לפני תום המחצית הראשונה, מוחמד סלאח המצרי ומרקו שטרלר קבעו מהפך. מוריניו אמר בסיום: "אני לא בהלם. כדורגל הוא משחק, לפעמים מנצחים ולפעמים מפסידים. אני לא מרוצה מהתוצאה, שלטנו בכדור אבל לא יצרנו מצבים. הקבוצה שלנו לא בוגרת מבחינה רגשית. השחקנים שהפסידו את המשחק הם אותם שחקנים שיצטרכו להתאושש. אף פעם לא המעיט בערכן של היריבות שלי".

גארי קייהיל הוסיף: "זו שוק גדול. שיחקנו טוב, אבל השארנו להם יותר מדי מרחבים פנויים. היינו צריכים להגביר את הקצב במחצית השנייה, אבל לא עשינו את זה".

ז'וזה מוריניו מאמן צ'לסי. GettyImages
איך מתאוששים? מוריניו/GettyImages

שטרלר חגג: "קרה לנו נס קטן. ניצחון גדול כאן, מול קבוצה ברמה הכי גבוה בעולם. אני מאוד גאה בקבוצה שלנו. אחרי שכבשנו את השוויון, הרגשתי שלצ'לסי יש בעיות ואני כל כך שמח. אמרתי לחברים על המגרש שאנחנו יכולים לנצח ועשינו את זה. הבלתי אפשרי הפך לאפשרי ועכשיו אנחנו רוצים לעלות לשלב הבא. אני מאמין שנוכל לעשות זאת".

המאמן מוראט יאקין אמר: "נישאר צנועים, כי זה רק המשחק הראשון. מגיעות מחמאות אדירות לקבוצה שלי, אחרי הרבה שנים, סופסוף הצלחנו לנצח באנגליה. נמשיך להתמקד במשחק אחד בכל פעם".

מרקו שטרלר פ.צ. באזל חוגג שער. GettyImages
הרגיש שאפשר לנצח. שטרלר חוגג/GettyImages

ליאונל מסי, שהפך לכובש השלושערים המצטיין בתולדות ליגת האלופות, לאחר ששלח בפעם הרביעית בקריירה שלושה כדורים לרשת, הפעם זו של אייאקס, סיכם את הרביעייה הקלילה: "שלב הבתים בליגת האלופות אף פעם לא פשוט. אנחנו מתרגלים לפילוסופיה של מרטינו והיינו יותר טובים מהיריבה במחצית השנייה. בפתיחה היה לנו קשה ללחוץ כי אייאקס קראה את המשחק שלנו בצורה מושלמת. חשוב שנתחיל בסדרת ניצחונות, בעיקר בבית. יש לנו שחקנים מהירים ואיכותיים, שיכולים לצאת למתפרצות טובות כשקשה לנו במשחק המסודר".

נאפולי, ששומרת על מאזן מושלם בליגה האיטלקית, הוכיחה שיש לה מה למכור גם ברמות הכי גבוהות וגברה בביתה 1:2 על סגנית אלופת אירופה דורטמונד, במשחק מרתק. לורנצו אינסינייה, שכבש שער נהדר בכדור חופשי לחיבורים, אמר בסיום: "היה נפלא לכבוש את השער הראשון שלי בליגת האלופות באצטדיון שלנו, מול יריבה טובה כל כך. אני שמח שכבשתי שער יפה, אבל מעל הכול שניצחנו ואנחנו מגיעים למשחק מול מילאן בכושר מצוין".

שחקן ברצלונה, ליאונל מסי. רויטרס
אי אפשר לעצור אותו. מסי/רויטרס

ארסנל נהנית מתקופה מצוינת ומעל כולם בולט ארון ראמזי. שני שערים ב-47 משחקים היו לקשר הוולשי בעונה שעברה. העונה? שבעה משחקים, שישה כיבושים, כולל השער השני ב-1:2 על מארסיי. ראמזי אמר: "היה משחק קשה, כי הדשא לא היה טוב והוא האט אותנו. לא יכולנו לשחק בקצב המסירות הרגיל שלנו, אבל אני חושב שהניצחון הגיע לנו. אני מרוצה מהדרך בה אני משחק כרגע, יש לי המון ביטחון והכול מצליח לי כרגע".

מאמן התותחנים ארסן ונגר סיכם: "היה לנו חשוב לכבוש את השער הראשון, כי מארסיי הייתה מאוד טובה במחצית הראשונה. היינו קצת מפוחדים תחילה וזה היה ניצחון של סבלנות וניסיון". ארסנל מעולם לא הפסידה בעשרה משחקים בצרפת (שבעה ניצחונות, שלוש תוצאות תיקו).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully