וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דור מיכה בראיון: "גיא לוזון טעה"

19.9.2013 / 11:05

הגיע לי להיות חלק מיורו הצעירות. אני ראוי להרכב של סוזה. הוא מתאים להוביל, אבל ההבנה להיגיון של המאמן הפכה אותו לסופר-סאב. שחקנים בנבחרת מספרים כמה הם מפחדים ממכבי תל אביב והמטרה היא לסלק את חיפה מהשלטון. אחרי שתיקה ארוכה, דור מיכה מדבר על הכול ללא פחד

one

צפו בהצגה של דור מיכה בדרבי בעונה שעברה

כדי להבין לעומק כיצד דור מיכה מתמודד עם המציאות המורכבת בקריירה שלו, חשוב לחזור לאותו יורו לנבחרת צעירות שנערך הקיץ בארץ, ממנו נעדר בגלל החלטת המאמן גיא לוזון, שהעדיף ללכת עם שחקנים אחרים. "ברור שהתאכזבתי כשלא נכללתי בסגל, אבל לא כמו שעשו מזה, כי לא הייתי דומיננטי בנבחרת הזו בשנתיים של ההכנות. גם אם גיא לוזון היה מזמין אותי לסגל, לא ראיתי את עצמי משחק יותר מדי, כי ראיתי לאן דברים הולכים בשנתיים של הכנות. שיחקתי אולי 90 דקות ביחד. אז הייתי מאוכזב, אבל לא יותר מדי", אומר מי שעורר גל מחאה ביציעים בזמן משחקי הנבחרת הצעירה, עם שירים מאוד ברורים אשר מכוונים למאמן. "על מה אני אכעס?", הוא מוסיף. "על זה שהוא חשב שיש שחקנים יותר טובים ממני? אני קודם כל אמרתי לגיא תודה על זה שהוא אמיתי איתי. הוא יכול היה לקחת אותי ליורו ולא לתת לי לשחק".

אלא שמי שמחפש כאן שחקן תמים, או פראייר בלשון אחרת, לא יקבל זאת אצל מיכה (21, עונה רביעית בבוגרים של מכבי תל אביב). גם הוא מבין ששחקן שזכה באליפות נזרק החוצה בשביל שחקנים שירדו ליגה ועשו פחות ממנו בעונה שקדמה לטורניר. "הדבר היחיד שכן הפריע לי בגיא לוזון זה שכל הזמן הוא עשה השוואות ביני לבין אייל גולסה וישראל זגורי. הוא כל הזמן אמר שהוא העדיף את שניהם עליי, אבל הם לא היו היחידים ששיחקו בקישור של הנבחרת. היה סגל של 22 שחקנים ואני בטוח שיכולתי למצוא את המקום שלי. הייתי מתוסכל, הייתי מבואס, אבל אני לא יכול לכעוס על בנאדם שלא מחזיק ממני וחושב ששחקנים אחרים יותר טובים ממני. התבאסתי והתאכזבתי, אבל אין מה לעשות".

אתה חושב שגיא לוזון טעה?

"אם אני מסתכל על זה מהצד שלי, אז כן. ברור שהוא טעה. אני חושב שהיה לי הרבה מה לתרום לנבחרת, אבל זו בחירה שלו והוא הלך עם זה לאורך כל ההכנה. הוא גם עשה יורו טוב והוציא ארבע נקודות בבית כזה, אז זה הישג יפה מאוד. בנבחרת הצעירה החדשה כבר ממש כיף לי. פתאום להשלים 90 דקות, לשחק בחופשיות וגם להבקיע (כבש צמד ובישל עוד אחד ב-2:7 על אזרבייג'אן, ר"ב). אני מדבר הרבה עם המאמן החדש מיכאל ניס ומקבל ממנו הרבה ביטחון ומרגיש שהוא סומך עליי. אני מרגיש ממש טוב בנבחרת הזאת".

שחקן מכבי תל אביב דור מיכה חוגג. ברני ארדוב
"הייתי מאוכזב, אבל לא יותר מדי. על מה אני אכעס? על זה שלוזון חשב שיש שחקנים יותר טובים ממני?". מיכה/ברני ארדוב

מקרה גיא לוזון והנבחרת הצעירה הוא רק אחד מכמה מוקשים שמלווים את תחילת הקריירה של הקשר המוכשר של מכבי תל אביב. כי בכל פעם שנדמה שהכישרון שלו צועד קדימה, מישהו מוריד אותו לספסל או מוציא אותו מהסגל. סוג של מבחן אופי לא פשוט. את העונה שעברה, למשל, הוא סיים נהדר במכבי תל אביב, והוא גם אחראי לבישול מופתי מול גיורי הקיץ, אבל מעמדו בסגל עדיין לא מתחזק העונה. מיכה נחשב כבר שנים רבות לאחד הצעירים המשובחים שצצו בישראל, אלי אוחנה טען בעבר שהוא השחקן הכי מוכשר שאימן, אבל גם הקבלות שמיכה מספק בנוסף להבטחות מסדרות לו את אותו מבחן אופי.

מיכה בוחר להתמודד עם המציאות הזו כמו שהוא עונה על השאלות בנוגע לגיא לוזון. לא, הוא לא תמים. הוא חושב שמגיע לו יותר, הוא בטוח שהוא צריך כבר להיות שחקן הרכב במכבי תל אביב. אבל הדרך הנכונה להתמודד עם זה היא באמצעות אהבה לקבוצה. חיוביות במקום שליליות. "ברור שזה מאכזב, אבל הגדולה היא לפרגן מכל הלב לקבוצה, ובחיי שאני האוהד מספר 1 של מכבי כשאני על הספסל. אני כמובן אעשה הכל בכל דקת משחק שאקבל להוכיח שאני צריך להיות בהרכב ושאני ראוי לשחק יותר. מעבר לזה אין לי כל כך מה לעשות".

בכל פעם שקיבלת צ'אנס העונה היית טוב והוכחת את עצמך. נכנסת כמחליף מול באזל בבית והיית דומיננטי בדרך לשוויון, נכנסת כמחליף מול בני יהודה ובישלת לפריצה גול ניצחון בדקה 90. אתה לא חושב שמגיע לך כבר להיות שחקן הרכב?

"אני לא יכול להיות מבסוט מזה שאני לא בהרכב, אבל מצד שני יש לי רק מחשבה אחת בראש שזה להתאמן קשה ולהמשיך ככה, ומתישהו אני יודע שאני כן אהיה בהרכב. בתוך תוכי אני בטוח שמגיע לי לשחק. אני מחכה לצ'אנס שלי, וראיתי שכאשר קיבלתי את הצ'אנס, אז שיחקתי טוב. אם הייתי חושב שלילי, אז כשהייתי נכנס, הייתי מוריד ראש ולא משחק טוב. יש לי גם עוד הרבה דברים לשפר, כמו כוח למשל, ואני עובד על זה בחדר כושר. אני צריך להיות יותר תכליתי מול השער, אני עובד גם על זה, על הסיומת מול השער, בתרגולים אישיים אחרי אימונים. צריך גם לשפר את משחק ההגנה, שהוא עדין לא הכי טוב".

אתה מרגיש מוכן כדי לקבל המושכות?

"כן, בטח. זה עושה לי טוב ואני גם מרגיש שזה מוציא ממני הרבה יותר, כשיש לי השפעה ואני דומיננטי. אני בטוח שאם אני אמשיך ככה, יסמכו עליי גם במכבי. אני מרגיש שאני צריך לעשות עוד קפיצת מדרגה מהעונה שעברה, להביא יותר מהאיכויות שלי גם במשחק וגם מחוץ למגרש. אני בטוח שאני אעשה את זה".

אגב, גם בעונה שעברה היו רגעים כאלה. חשבת לעזוב?

"גם בעונה שעברה, ברגעים הקשים שלא שיחקתי, לא חשבתי לעזוב. לא רוצה לעבור לאף קבוצה אחרת בארץ. בעונה שעברה הייתה תקופה של בערך חודש, בתחילת העונה, שכמעט ולא שיחקתי. באחד אפילו לא התלבשתי והיו רגעים פחות נעימים. אתה צריך להיות חזק מנטלית בראש כדי להתגבר על זה, וזו ההזדמנות לפרגן מכל הלב לקואצ'ר שלי ז'אן טלסניקוב. איש מדהים שעשה לי שינוי אדיר בחיים, בכל הקשור לפן המנטלי של לא להישבר ולהתאמן טוב גם כשאתה לא משחק. באותה תקופה לא טובה, אחרי אחד המשחקים שלא הייתי בסגל, הייתי שבור מבפנים ואמרתי לו שאולי אני לא מתאים לרמות האלה ושאין לי כוח ואני מיואש. בתוך תוכי ידעתי שאני כן מתאים לרמה, אבל ברגע קשה אתה לא חושב בהיגיון. הוא היה שם בשבילי ועזר לי בגדול".

בניגוד להמון שחקנים שעלו מהנוער בחמש השנים האחרונות ולא שרדו, הפכת לאחד השחקנים המובילים מבחינה מקצועית, מכביסט שגם אהוב מאוד על האוהדים. אתה רואה את עצמך נשאר לטווח ארוך במכבי והופך לסמל הבא, או שכבר מסתכל הלאה למחוזות אחרים כמו אירופה?

"לא היו לי חלומות על אירופה, החלום היה להיות שחקן בוגרים במכבי תל אביב. אני לא חושב שכל שחקן ליגה טוב כבר צריך לצאת לאירופה, אלא קודם כל להיות מצוין לאורך זמן כאן בישראל, ורק אז לצאת לחו"ל. אני עדיין לא עשיתי את זה".

דור מיכה שחקן מכבי תל אביב בכדורגל. ניב אהרונסון
"בתוך תוכי אני בטוח שמגיע לי לשחק. אני מחכה לצ'אנס שלי, וראיתי שכאשר קיבלתי את הצ'אנס, אז שיחקתי טוב"/ניב אהרונסון

אתה יכול לתאר הבדלים מהותיים בין אוסקר גרסיה לפאולו סוזה?

"אוסקר היה הרבה יותר שקט, קצת יותר בצד באימונים, פחות מעורב, היה נותן את הבמה לרובן מרטינס עוזר המאמן ולחואן מאמן הכושר שיעבירו את האימונים. פאולו קצת שונה ואוהב להיות יותר דומיננטי באימונים עצמם. מבחינה טקטית אני חושב ששניהם די דומים ואוהבים לשחק המון עם הנעת כדור ומסירות מרגל לרגל, וגם בהתקפה שניהם העניקו חופש פעולה. השיטה שלנו די דומה לעונה שעברה".

אתה מסכים עם הקביעה שהזכייה באליפות בעונה שעברה והיכולת שהצגתם בנו מחדש את גורם ההרתעה ממכבי תל אביב, אחרי שנים רבות שהוא לא היה קיים?

"מול קבוצות בארץ בטוח שכן. בוודאות כן. זה משהו שהיה חסר לנו. מכבי זה מועדון כל כך גדול ובשנים האחרונות קבוצות היו באות נגדנו וחוגגות. אני בטוח שהעונה שעברה יצרה כוח הרתעה גדול וראינו את זה בחצי השני של העונה, כי קבוצות באו וממש פחדו מאיתנו. אני יכול לספר לך שחברים בנבחרת היו אומרים עלינו שאנחנו קבוצה מפחידה ודיברו על הקהל האדיר שלנו, שהם מגיעים לבלומפילד ורק רוצים לצאת ב-2:0. גם השנה שמעתי משחקנים בקבוצות אחרות שאנחנו יותר חזקים מאשר בעונה שעברה. זה נותן הרבה עוצמה וביטחון לכל שחקן בקבוצה".

אתה חושב שמכבי תל אביב יכולה לשלוט בכדורגל הישראלי בשנים הקרובות ולעשות חילופי שלטון עם מכבי חיפה?

"זו המטרה. בשביל זה מיטש בא והשקיע כל כך הרבה כסף. לדעתי יש לנו את כל הכלים לעשות את זה וזה בהחלט אפשרי".

מאמן מכבי תל אביב פאולו סוזה עם גל אלברמן. מגד גוזני
"אוסקר היה יותר שקט ופחות מעורב באימונים עצמם. סוזה אוהב להיות יותר דומיננטי"/מגד גוזני

פתחתם טוב את העונה עם שני ניצחונות בליגה – האם עדיין קיים רעב בקרב שחקני הקבוצה אחרי עונת האליפות?

"אני חושב שאחד הדברים שאפיין אותנו בעונה שעברה זה הרעב הזה שלא נגמר. היינו נותנים חמישיות ושישיות ובאים שבוע אחרי זה ורוצים עוד ועוד. לשמחתי, רוב השחקנים נשארו מהשנה שעברה, חבר'ה מדהימים עם אופי מצוין, וברור שהשתדרגנו עם כמה שחקנים מעולים. אם ביחד נדע לחבר את מה שהיה בעונה שעברה בתוספת לשחקנים החדשים, אני חושב שאנחנו יכולים לרוץ חזק גם העונה".

איך הרעב הזה בא לידי ביטוי העונה?

"אני אתן לך הסבר הכי פשוט. לא שיחקנו כבר כמעט שלושה שבועות, אני כבר מרגיש עקצוצים בגוף ומת לצאת מהמנהרה בבלומפילד לשמוע את הקהל ולשחק. זה חסר לי בטירוף. גם רואים על הקבוצה שאנחנו פותחים משחקים בטירוף עם אש בעיניים מההתחלה".

אם כבר הזכרנו את פתיחת העונה, עד כמה גדולים התסכול ותחושת הפספוס מההפסד לבאזל?

"יצאנו מאוכזבים מאוד. באופן אישי, כשהשווינו ל-3:3 בגומלין, חשבתי שאנחנו עושים את זה ועולים. משום מה נעצרנו אחרי שהבקענו את השער השלישי, אז הייתה אכזבה גדולה. במבט לאחור אני חושב שזה לא היה בשמיים ויכולנו לעבור. הפספוס היותר גדול היה במשחק החוץ שלא נראינו בו טוב".

אמרת קודם שהקבוצה השתדרגה לעומת העונה הקודמת. תסביר בבקשה.

"מבחינת פוטנציאל וסגל שחקנים, אני בטוח שהתחזקנו ואנחנו טובים יותר לעומת העונה שעברה. התחזקנו בכמה שחקנים ספציפיים מעולים שמאוד חיזקו אותנו ונותנים לנו הרבה יותר אפשרויות, כמו טל בן חיים, עומרי אלטמן, ברק יצחקי כמובן ועוד אחרים, שעושים את ההבדל, כך שהספסל שלנו הרבה יותר עמוק וסגל רחב ואיכותי".

אבל הסגל הרחב במכבי גורם לזה ששחקנים טובים כמו יואב זיו, ניקולה מיטרוביץ', אתה כמובן, טל בן חיים, דן איינבינדר ואחרים יושבים על הספסל מאוכזבים.

"אני חושב שכל שחקן שמגיע למכבי תל אביב, זו קודם כל זכות. זו תחרות באמת קשה. כל אחד צריך לתת הכל באימונים ולהתאמן כמו שצריך ולחכות לצ'אנס שלו".

שחקני מכבי תל אביב מהראן ראדי, קרלוס גרסיה. ברני ארדוב
"הייתה אכזבה גדולה נגד באזל. במבט לאחור אני חושב שזה לא היה בשמיים ויכולנו לעבור"/ברני ארדוב

איך אתה מתייחס לעזיבה של אלירן עטר, שהיה חבר מאוד קרוב שלך באופן אישי? הוא היה מאוד דומיננטי וכבש 22 שערים. האם נשאר חלל מבחינה מקצועית?

"אין ספק שאלירן השאיר חור. שחקן שמבקיע 22 שערים בעונה, אז ברור שהוא חסר לקבוצה וזו אבידה גדולה, לא רק מבחינה מקצועית, אלא גם מבחינה חברתית. הוא היה מאחד את כולם והיה דמות מאוד חיובית בחדר ההלבשה. תשאל כל שחקן במכבי מה הוא מרגיש על העזיבה ותקבל תשובה דומה, וזה ממש לא מעניין מה חשבו האנשים מבחוץ. אגב, גם את אלירן זה לא עניין מה חושבים עליו אנשים מבחוץ. אני בהחלט מתגעגע אליו, אבל הוא נמצא במקום טוב ומגיע לו להיות איפה שהוא נמצא".

אתם פוגשים הערב את אפואל ניקוסיה ומתחילים קמפיין חדש בשלב הבתים של הליגה האירופית. היית שותף גם לקמפיין הקודם לפני שנתיים (סטוק, בשיקטאש, קייב), והחוויה אז לא הייתה מוצלחת, עם תבוסות, פציעות וכו'. מה לא עבד אז? ואיך הפקתם לקחים לקראת העונה הנוכחית?

"אני חושב שהיינו אז קבוצה צעירה מאוד, עם הרבה שחקנים חסרי ניסיון. זו הייתה עונה ראשונה בבוגרים של כמעט חצי קבוצה. אני חושב שההשתתפות אז, למרות כל מה שקרה, מאוד תעזור לנו בקמפיין הנוכחי".

מה המטרות לקמפיין הנוכחי? מצד אחד אתם אנדרדוג מובהק מול בורדו, אפואל ניקוסיה ופרנקפורט, מצד שני זו מכבי חזקה ומוכשרת יותר, מנוסה יותר, שמגיעה כאלופה גאה.

"זה בית לא קל, אבל אנחנו בהחלט יכולים לדבר חזק בו. אין בבית הזה קבוצה שהיא מעל כולם ואני חושב שפערי הרמות הם לא כל כך גדולים ואנחנו כן יכולים להגיע להישגים, בטח במשחקי הבית. אני חושב, אגב, שבאזל קבוצה שהיא עדיפה על פני כל שלוש הקבוצות האלה וראינו איך התמודדנו מול איתה בבלומפילד, אז אני חושב שנוכל להתמודד גם מולן וצריך לפתוח ברגל ימין הערב. זה משחק מאוד חשוב עבורנו. אנחנו בכלל לא חושבים על מכבי חיפה עדיין. לא נשמור כוחות".

שחקני מכבי תל אביב, דור מיכה, אלירן עטר. מגד גוזני
"אלירן השאיר חור. הוא חסר לקבוצה וזו אבידה גדולה, לא רק מבחינה מקצועית, אלא גם מבחינה חברתית. הוא היה מאחד את כולם והיה דמות מאוד חיובית בחדר ההלבשה". עם עטר/מגד גוזני

20:00, ספורט1 וספורט1 HD: מכבי תל אביב - אפואל ניקוסיה

מכבי תל אביב תציע חוזים חדשים לדאבור ולוגסי

מכבי תל אביב בוואלה! ספורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully