וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: יוון הודחה, ספרד הפסידה לאיטליה ועלתה

היוונים נכנעו לקרואטיה 92:88 אחרי שתי הארכות, האלופה הפסידה 86:81 אחרי הארכה. תמונת רבע הגמר - בפנים

שלב הבתים השני של היורובאסקט מגיע היום (שני) לסיומו, ויפנה את מקומו לרבעי הגמר שייצאו לדרך כבר ביום רביעי. כבר במשחק הראשון למעשה נסגר הבית באופן סופי, כאשר קרואטיה גברה על יוון 88:92 בתום שתי הארכות, הבטיחה את המקום הראשון, שלחה את היוונים הביתה ולמעשה הקפיצה באופן סופי את ספרד לרבע הגמר. הלה רוחה עצמם נכנעו לאיטליה 86:81 בתום הארכה, ויסיימו במקום הרביעי בבית. במשחק האחרון של שלב הבתים הביסה פינלנד את סלובניה 76:92 במשחק שלא שינה דבר עבור שתי הקבוצות (סלובניה סיימה שנייה, פינלנד הודחה).

למי קראתם נגרים? אוקראינה ברבע גמר היורובאסקט

שחקן נבחרת איטליה אלסנדרו ג'נטילה מול שחקן נבחרת ספרד ריקי רוביו. AP
הילד ענק. ג'נטילה מנצח את ספרד/AP

משחקי רבע הגמר (שייצאו לדרך ביום רביעי)

סרביה - ספרד

ליטא - איטליה

סלובניה - צרפת

קרואטיה - אוקראינה

שחקן נבחרת קרואטיה אנטה טומיץ'. AP
לוהטים. טומיץ'/AP

קרואטיה - יוון 88:92 (אחרי שתי הארכות)

תגידו מזל טוב לקרואטיה, שמסיימת במקום הראשון של בית ו' ותזכה לפגוש ברבע הגמר את אוקראינה. רק נזכיר שאת הטורניר הזה, נבחרתו של יסמין רפשה פתחה עם 40 נקודות בלבד בתבוסה לספרד. מאז, למי שתהה, היא דוהרת עם שבעה נצחונות רצופים. יוון, מצידה, מסיימת את הסיפור כבר בשלב הבתים השני - אכזבה גדולה לכל הדעות.

המחצית הראשונה הלכה צמוד, כשאף אחת משתי הנבחרות לא הצליחה לפתוח יתרון של ארבע נקודות או יותר. דווקא ברגעי ההכרעה ואסיליס ספאנוליס וחבריו נתקעו, לקחו לקחו זריקות רעות ואפשרו לבויאן בוגדנוביץ' לקבוע 65:69, 1:41 דקות לסיום. בפיגור 70:67 ניקוס זיסיס צלף שלשה ענקית, קבע 70:70, ועם תשע שניות לסיום לקח יסמין רפשה פסק זמן. רוקו אוקיץ' לקח אחריות אך לא פגע בטבעת, והנבחרות הלכו להארכה. ספאנוליס ביצע עבירה חמישית שלוש דקות לסיום, וזיסיס שוב הציל את המצב עם ג'אמפ מצוין על הראש של אנטה טומיץ', כדי לקבוע 74:77, חצי דקה לסיום. בוגדנוביץ' השווה עם שלשה מטורפת משלו, והפעם הנסיון של זיסיס לא עלה יפה, וקיבלנו הארכה שניה.

הדקות הבאות היו כולן קרואטיות, ו-2:30 דקות לסיום כבר צמח היתרון עד 79:86. גמור? עוד לא. יוון סיפקה עוד קאמבק גדול, ועם ריצת 0:7 השוותה ל-86:86, דקה לסיום, אלא שהפעם זה לא הספיק: דונטיי דרייפר סיפק חדירה גדולה, זיסיס החטיא מהצד השני, ובוגדנוביץ' סגר את הסיפור מהעונשין. בוגדנוביץ' סיים כקלע המוביל עם 22 נקודות, טומיץ' הוסיף 15 ו-12 ריבאונדים ואוקיץ' תרם 14. מנגד, 21 של יואניס בורוסיס ו-18 של ספאנוליס (5 מ-14 מהשדה, 0 מ-5 ל-3) לא הושיעו את היוונים, שהולכים הביתה מוקדם מהצפוי.

שחקן נבחרת יוון ואסיליס ספאנוליס. AP
יצא בחמש עבירות בהארכה הראשונה, וחבריו לא הסתדרו. ספאנוליס/AP

איטליה - ספרד 81:86 (אחרי הארכה)

ההפסד של יוון הקפיץ את ספרד לרבע הגמר, והפך את המפגש הזה לקרב על המקום השלישי. בסופו של דבר זה נגמר בניצחון נפלא לאיטלקים, שיפגשו ברבע הגמר ליטא. האלופה המכהנת, שנראית פגיעה מתמיד, רושמת הפסד שלישי בטורניר ותפגוש בשלב הבא את סרביה.

מרקו בלינלי פתח את המשחק מדהים, ועם עשר נקודות כבר ברבע הראשון הטיס את נבחרתו ל-12:24. סרחיו רודריגס ומארק גאסול דאגו להוריד את הספרדים למחצית בשוויון 37:37, ומשם והלאה זה היה המופע של גאסול: הסנטר הנפלא היה פשוט בלתי עציר והקפיץ את הלה רוחה ל-51:62, 7:30 דקות לסיום. הסקוואדרה אזורי לא ויתרו וצימקו ל-66:64 בלבד, דקה ו-20 שניות לסיום. בפיגור 70:68, 2.8 שניות לסיום, עם כדור מתחת לסל הספרדי, הלכה איטליה לג'יג'י דאטומה, שהיה בספק למשחק, הטעה נפלא ועם הקרש שלח את המשחק להארכה. את חמש הדקות הנוספות פתחו התכולים עם ריצת 2:10, בעיקר בזכות אלסנדרו ג'נטילה המוכשר ואנדראה צ'ינצ'יאריני, בדרך ל-72:80, ומשם ספרד כבר לא חזרה.

ג'נטילה הנהדר, שפורץ בגדול למרכז במת הכדורסל האירופי בטורניר, סיים עם 25 נקודות ו-7 ריבאונדים, כולל 11 מ-11 מהעונשין - לא מעט מהן ברגעי ההכרעה. פייטרו אראדורי הוסיף 17, מרקו בלינלי תרם 16 ו-8 ריבאונדים. מנגד, ספרד קיבלה ערב עצום של גאסול (32 נקודות, 10 ריבאונדים), בצירוף 18 נקודות של רודריגס, אך מעבר לזה - נאדה. רודי פרננדס סיים עם 4, חוסה קלדרון עם 5, ריקי רוביו עם 2, פרננדו סן אמטריו עם 4, סרחיו יול עם 5, וככה אי אפשר לנצח.

שחקן נבחרת ספרד מארק גאסול מול שחקן נבחרת איטליה מרקו קוזין. AP
ערב עצום לא הספיק. גאסול/AP

פינלנד - סלובניה 76:92

הפינים סיימו אליפות נפלאה עבורם עם ניצחון יוקרתי על המארחת שכבר הבטיחה את המקום השני בבית ו', והעדיפה לתת למרבית כוכביה דקות מנוחה. פינלנד, שכבר איבדה סיכוי לעלות, ניצלה זאת עד תום ועקפה ברגע האחרון את יוון, ובכך נמנעה מהמקום האחרון בבית. הפינים הוליכו ב-2 בהפסקה, אבל את הריצה האמיתית שלהם הם עשו ברבע השלישי, אז מטח שלשות של מיקו קויביסטו הטיס אותם ל-14:29 משם סלובניה לא חזרה. ג'ראלד לי הוליך את קלעי פינלנד עם 17, קויביסטו וסאסו סאלין קלעו 16 נקודות כל אחד. בוסטיאן נאכבר קלע 15 למפסידים.

האנו מוטולה שחקן נבחרת פינלנד. AP
סיימו בטעם טוב. מוטולה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully