וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יורובאסקט: אוקראינה ברבע הגמר, סרביה גברה על צרפת

פראטלו ושחקניו ניצלו את ההפסד המפתיע של לטביה לבלגיה 60:56. הסרבים ניצחו 65:77 וסיימו במקום השני של בית ה'

שלב רבע הגמר מתקרב בצעדי ענק אל יורובאסקט 2013 שבסלובניה, והערב (ראשון) מתקיים המחזור האחרון של שלב הבתים השני, בבית ה'. שלוש מתוך הקבוצות שישחקו כבר הבטיחו את מקומן בשלב הבא (סרביה, צרפת וליטא), והאחרונה שעשתה זאת חגגה עוד לפני שעלתה לפרקט: מדובר באוקראינה, שנעזרה בהפסד לטביה לבלגיה כדי ליטול את הכרטיס האחרון לשלב הבא עוד לפני שנכנעה בהמשך הערב לליטא.

שחקן נבחרת בלגיה סם ואן רוסום. Petr David Josek, AP
הפתיעו וקלקלו ללטבים. ואן רוסום והבלגים/AP, Petr David Josek

בלגיה - לטביה 56:60

כמה שזה מאכזב עבור הלטבים. ניצחון אחר הצהריים בצירוף הפסד של אוקראינה היה שולח את לטביה לשלב הבא (לאחר שהביסה את אוקראינה במפגש הישיר ביניהן), אך ערב קליעה נורא ואיום (29 אחוז למהשדה, 17 אחוז ל-3, 64 אחוז מהעונשין), בפרט של שלושת הכוכבים - יאניס בלומס, דוויס ברטנס וקריסטפס יאניצ'נקוס (3 מ-26 מהשדה) - לא הותיר לה סיכוי. סאשה מאסוט הצטיין אצל הבלגים, שרושמים ניצחון בכורה בשלב השני, עם 14 נקודות.

מאמן נבחרת אוקראינה בכדורסל, מייק פראטלו. AP
הישג היסטורי. פראטלו/AP

ליטא - אוקראינה 63:70

האוקראינים עלו לפרקט בידיעה שבלגיה כבר עשתה להם את העובדה ושלחה אותם לרבע הגמר בזכות הניצחון על בלגיה, ועל כן קיבלנו משחק לפרוטוקול בלבד. ליטא בכל זאת דאגה לנצח כדי להבטיח את המקום הראשון, ולסגור את השלב השני עם מאזן מושלם של 3 מ-3. לינאס קלייזה הצטיין עם 15 נקודות ב-23 דקות, דונטאס מוטיונאס הוסיף 10. מנגד, סרגיי גלאדיר הצטיין עם 18 נקודות כשפו ג'טר הוסיף 10.

שחקני נבחרת ליטא. AP
סגרו את המקום הראשון. הליטאים חוגגים/AP

סרביה - צרפת 65:77

שתי נבחרות שכבר העפילו שלב ערב המשחק נלחמו למעשה על המקום השני בבית, וסרביה היא זו שהשיגה אותו. דווקא אחרי ההפסד המפתיע לאוקראינה, התאוששו שחקניו של דושאן איבקוביץ', והוליכו 31:38 במחצית בעיקר בזכות 15 נקודות של ננאד קרסטיץ' ב-20 הדקות הראשונות. טוני פארקר החזיר את הצרפתים עד כדי 53:49 לקראת סיום הרבע השלישי, אך ברבע המכריע הטיסו בויאן בוגדנוביץ' ונמניה נדוביץ' את הסרבים עד יתרון 56:70, ולמעשה סגרו עניין. קרסטיץ' סיים כקלע המוביל עם 19 נקודות, נדוביץ' הוסיף 17 ובוגדנוביץ' תרם 14. למפסידים קלעו ניקולה באטום, בוריס דיאו, אלכסיס אג'ינסה ונאנדו דה קולו 12 נקודות כל אחד, כשפארקר סיים עם 10 באחוזים רעים (4 מ-12). צרפת כולה, אגב, דייקה ב-2 מ-13 מחוץ לקשת.

שחקן נבחרת סרביה ננאד קרסטיץ' מול שחקן נבחרת צרפת אלכסיס אג'ינסה. AP
בלתי עציר במחצית הראשונה. קרסטיץ' מול אג'ינסה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully