וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירים: ההישג המדהים של גיא לוזון

אם שיא מועדון של 13 נצחונות רצופים בכל המסגרות לא מספיק, מה תגידו על כך שסטנדרד ליאז' היא הקבוצה היחידה עד כה באירופה עם שבעה נצחונות בשבעת המחזורים הראשונים? המאמן הישראלי לא מתרגש ומחמיא לצמד החלוצים שלו - "הכי טוב בבלגיה"

משבוע לשבוע, הטירוף של גיא לוזון בבלגיה רק מתגבר. הערב (ראשון) הוא הגיע לשיא מסוים, כאשר מאמן סטנדרד ליאז' שבר שיא מועדון היסטורי עם ניצחון 13 רצוף מפתיחת העונה בכל המסגרות - ההישג הטוב ביותר של קבוצת הפאר הבלגית מאז עונת 1999/200, אז הוליך ז'אן טיסן את סטנדרד ל-12 נצחונות רצופים. הפעם זה נגמר ב-2:4 על אוסטנד, כששני השערים שספג שוער מוליכת הטבלה היו הראשונים שספג העונה. בסך הכל, עומד לוזון על מאזן שערים מדהים של 2:16 בשבעת משחקי הליגה הבלגית. אם מוסיפים לכך שישה נצחונות נוספים בליגה האירופית, מקבלים פתיחת עונה שלא יכולה לענות על מילה אחרת חוץ מ"מושלמת".

גיא לוזון מאמן סטנדרד ליאז'. GettyImages
יותר מושלם מזה, אין. לוזון/GettyImages

עד כמה מושלמת? ובכן, אף קבוצה בליגה אירופית סבירה ומעלה לא יכולה להתגאות במאזן מושלם משישה משחקי ליגה או יותר. בשוויץ, יאנג בויז פתחה את העונה עם חמישה נצחונות רצופים, אך הפסידה את שני משחקיה האחרונים. באוקראינה, מטאליסט חארקוב פתחה עם שישה נצחונות רצופים, אך בשלושת משחקיה הבאים רשמה שני הפסדים ותיקו. בסלובניה, מאריבור פתחה עם שישה נצחונות רצופים, אך סיימה בתיקו במחזור השביעי. כמובן שבליגות הבכירות לא חסרות קבוצות מושלמות, אך הליגות עדיין בחיתוליהן: דורטמונד עם 5 מ-5 בגרמניה, ברצלונה ואתלטיקו מדריד עם 4 מ-4 בספרד, נאפולי עם 3 מ-3 באיטליה, פורטו עם 4 מ-4 בפורטוגל, אולימפיאקוס עם 4 מ-4 ביוון, וזהו, פחות או יותר.

13 הניצחונות של גיא לוזון:

18/7: KR (איסלנד) - סטנדרד ליאז' 3:1
25/7: סטנדרד ליאז' - KR (איסלנד) 1:3
28/7: מכלן - סטנדרד ליאז' 2:0
1/8: קסאנטי (יוון) - סטנדרד ליאז' 2:1
4/8: סטנדרד ליאז' - ליארסה 0:3
8/8: סטנדרד ליאז' - קסאנטי (יוון) 1:2
11/8: גנק - סטנדרד ליאז' 2:0
18/8: סטנדרד ליאז' - לובן 0:1
22/8: מינסק (בלארוס) - סטנדרד ליאז' 2:0
25/8: מונס - סטנדרד ליאז' 2:0
29/8: סטנדרד ליאז' - מינסק (בלארוס) 1:3
1/9: סטנדרד ליאז' - קורטרייק 0:2
15/9: אוסטנד - סטנדרד ליאז' 4:2

גיא לוזון מאמן סטנדרד ליאז'. GettyImages
משבוע לשבוע העומס עולה. לוזון/GettyImages

ללוזון מצפה כעת תקופה לא פשוטה כלל בה הרצף עלול להישבר, עם ארבעה משחקים תוך שבועיים: אחד בליגה האירופית, אחד בגביע הבלגית ושניים במסגרת הליגה, מול לוקרן וסרקל ברוז'. אם תמשיך קבוצתו בכושרה הנוכחי, היא תדהר לאליפות מספר 11 וראשונה מאז 2008/09.

הכוכב של מוליכת הטבלה הערב היה מישי בטשואי, שהפציץ שלושער גדול, ונעזר בשער של חברו להתקפה, אימוה אזקייל. בסיום המשחק, התמוגג המאמן הישראלי והכריז: "בטשואי ואזקייל הם צמד החלוצים הטובים בליגה". על המשחק עצמו אמר לוזון: "חבל על השערים שספגנו, לא היינו מאורגנים במאה אחוז, אבל ההתקפה שלנו עבדה טוב".

בטשואי המאושר הוסיף בסיום: "עדיין לא הבקעתי שלושער בבלגיה ואני מקווה שזה ימשיך ככה. אני מקשיב למה שהמאמן אומר שלי. הוא אמר לי לא להיות מרוצה מהמחצית הראשונה, שאני צריך לתת הכל במחצית השניה, וכאלה מאמנים אני צריך, אני צריך שידחפו אותי".

שחקן סטנדרד ליאז' מישי בטשואיי. GettyImages
לוזון מתאים לו כמאמן. בטשואי/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully