וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גביע דייויס: בלגיה השלימה מהפך וגברה 2:3 על ישראל

אכזבה לנבחרת הטניס הישראלית, אחרי שדודי סלע ואמיר ויינטרוב התקשו על החימר באנטוורפן ונוצחו בשני משחקי היחידים. בלגיה עולה לבית העליון, ישראל חוזרת לבית האזורי

עוד אכזבה לספורט הישראלי. בלגיה רשמה היום (ראשון) מהפך מרשים במפגש גביע הדייויס מול ישראל, כשהשלימה שני ניצחונות במשחקי היחידים וניצחה 2:3 את נבחרת הטניס הישראלית. ישראל הגיעה ליום האחרון של המשחקים ביתרון 1:2, אבל דודי סלע ואמיר ויינטרוב הפסידו את שני המשחקים שלהם על החימר באנטוורפן. בלגיה עלתה לבית העליון, בעוד ישראל חוזרת לבית האזורי (האירופאי-אפריקאי) המוקדם.

ראשון היה זה דודי סלע שהפסיד 7:5, 3:6, 6:0, 6:4 לרובן בלמלנס במשחק הרביעי, ואיפשר לבלגים להשוות ל-2:2. כמו ביום הראשון של המשחקים, גם הפעם סלע (85 בעולם) הציג יכולת מאכזבת, במיוחד במכות ההגשה, ונוצח בארבע מערכות מול יריבו (155 בעולם).

מיד לאחר מכן אמיר ויינטרוב (184) קיווה להשלים הישג חלומי מול סטיב דארסי (165), אבל הפסיד 6:2, 6:2 6:2. ויינטרוב, שניצח את בלמלנס ביום חמישי, לא הצליח לשחזר את ההישג ונכנע ליום מצוין של דארסי המנוסה יותר. ביום רביעי תיערך ההגרלה, שתקבע את היריבה הבאה של ישראל.

הטניסאי הישראלי אמיר ויינטרוב. Geert Vanden Wijngaert, AP
לא עמד בלחץ. ויינטרוב/AP, Geert Vanden Wijngaert

דארסי - ויינטרוב 0:3

סטיב דארסי, שהשלים דאבל על ישראל, הוכיח שליטה מוחלטת על החימר, בטרם השלים את הניצחון בשעה ו-42 דקות בלבד. הבלגי, שגם מול סלע לא התקשה, שבר את מכות ההגשה של ויינטרוב ב-8 מתוך 12 משחקונים שבהם הישראלי הגיש. הבלגי רשם 31 ווינרים מול 13 בלבד של ויינטרוב, ורשם רק 17 שגיאות לא מחויבות לעומת ה-29 של ויינטרוב. דארסי השלים את הניצחון, חגג עם כל חבריו על המגרש, ושלח את ישראל למקום הראוי לה.

הטניסאי הבלגי סטיב דארסי. Geert Vanden Wijngaert, AP
השלים דאבל על הישראלים. דארסי/AP, Geert Vanden Wijngaert

מהלך המשחק

מערכה 1: 2:6 לדארסי

ויינטרוב עמד בלחץ וזכה במשחקון הראשון על ההגשה שלו, אבל מיד לאחר מכן דארסי שבר את הישראלי ועלה ל-1:2 מהיר. הקהל הבלגי המשיך לדחוף, דארסי המשיך ללחוץ, ועלה ל-1:4 עם שבירה שנייה. הישראלי השיג שבירה משלו, צימק ל-4:2 ונראה בדרך הנכונה, אבל מיד איבד את ההגשה שלו בפעם השלישית במערכה, ואיפשר לדארסי לעלות ל-2:5 ומיד ל-2:6.

מערכה 2: 2:6 לדארסי

הישראלי שוב נשבר, כבר במשחקון הראשון, אבל עם בקהנד אימתני על הקו הגיב בשבירה נגדית והשווה ל-1:1. דארסי שוב הגיב היטב, ושבר את ויינטרוב בפעם החמישית (!) במשחק מתוך שישה משחקוני ההגשה שלו. ויינטרוב המשיך לנסות, אבל מהצד השני דארסי המשיך להציג יכולת פשוט מצוינת, ענה כל כל כדור בצורה מרשימה ועלה ל-2:6 ו-0:2 במערכות.

מערכה 3: 2:6 לדארסי

גם את המערכה הזו פתח דארסי בתנופה, עם שבירה מהירה ויתרון 1:2. ויינטרוב התקשה למצוא מענה לעוצמה ולניידות של הבלגי, שהמשיך לשלוט לחלוטין בהתמודדות. דארסי לא נתן ליתרון לחמוק, שבר שוב את יריבו, והשלים ניצחון מהיר וקליל, 2:6 גם במערכה השלישית.

דודי סלע, נבחרת הדייויס של ישראל. Geert Vanden Wijngaert, AP
אכזב, גם את עצמו. סלע/AP, Geert Vanden Wijngaert

בלמלנס - סלע 1:3

בניגוד לתבוסה ביום חמישי, הפעם סלע (85 בעולם) עוד נתן פייט באופן יחסי, אבל גם הפעם המשיך להתקשות על החימר מול יריבו (155 בעולם), שנראה מיומן יותר על המגרש האיטי. סלע איבד את ההגשה שוב ושוב, לא ניצל את ההזדמנויות שהיו לו מול יריב טוב אבל לא מרשים במיוחד, וגם הוא יודע שיכול היה להוציא יותר מהמפגש הזה.

סלע איבד תשע (!) פעמים את ההגשה במהלך ההתמודדות, רשם 7 שגיאות כפולות, זכה ב-39 אחוז בלבד מהנקודות בהגשה השנייה שלו, וראה את בלמלנס מכה 47 ווינרים (מול 26 של הישראלי).

דודי סלע, נבחרת הדייויס של ישראל. AP
לא הצליח לקום מהתבוסה ביום חמישי. סלע/AP

מהלך המשחק

מערכה 1: 5:7 לבמלמנס

הבלגי לא חיכה יותר מדי וכבר במשחקון הראשון שבר. סלע עלה על הלוח עם דרופ שוט יפה וצימק ל-2:1. המשחקון הבא היה מתיש ובסיומו, בנקודת השבירה החמישית שלו, סלע הצליח לאזן את התוצאה. זה לא החזיק יותר מדי ובמלמנס שוב שבר. זה לא נגמר שם וסלע שבר בפעם השנייה שלו והשווה ל-4:4. ההגשות הרעות של סלע המשיכו לפגוע בו ובמלמנס שבר בפעם השלישית. סלע סירב לוותר וגם הוא שבר פעם שלישית, 5:5. עוד משחקון, עוד שבירה, 5:6 לבלגי. מה יהיה? הפעם במלמנס לא התבלבל וסגר את המערכה עם 5:7.

מערכה 2: 3:6 לסלע

הפעם סלע היכה ראשון ושבר ל-1:3. הישראלי המשיך לשמור על ההגשות שלו היטב והתקרב לזכייה במערכה, כשהוא מנצל כמה נקודות ועולה ל-2:5. הישראלי השיג שתי נקודות מערכה על ההגשה של יריבו, אבל לא ניצל אותן ובמלמנס נשאר בחיים. סלע לא נשבר וניצל את נקודת המערכה החמישית שלו כדי לנצח 3:6.

מערכה 3: 0:6 לבמלמנס

לצערו של סלע, פתיחת המערכה נראתה כמו המערכה הראשונה ולא השנייה והוא נשבר בדרך ל-0:2 בלגי. במלמנס המשיך לפרק ועם עוד שבירה הוא כבר טס ל-0:4. הישראלי שוב המשיך להתקשות במכות ההגשה שלו, לא ניצל את ההזדמנויות שלוף, והפסיד את המערכה השלישית תוך 30 דקות, 0:6, ו-1:2 לבלגיה.

מערכה 4: 4:6 לבלמלנס

הבלגי פתח את המערכה הרביעית מאותה נקודה שבה סיים את השלישית, והגיש בצורה מרשימה ל-0:1, אבל סלע הצליח לעצור את הסחף, ואחרי שבעה משחקונים הצליח להשוות ל-1:1. במשחקון השישי שוב סלע נראה חסר ביטחון, ואיפשר לבלמלנס להשתלט על המשחק עם כמה ווינרים מצוינים ולעלות ל-2:4 ול-2:5 מהיר. הבלגי הגיש לניצחון ביתרון 3:5, ואף השיג נקודת משחק אחרי שחזר מפיגור 40:0, אבל סלע התעשת ועם שלוש נקודות רצופות צימק ל-5:4. סלע כבר הוביל והיה רחוק נקודה מלהשוות ל-5:5, אבל שוב איבד ריכוז ושגה, ואיפשר לבמלנס להפוך ולהשלים את הניצחון תוך שעתיים ו-47 דקות.

רובן בלמלנס, נבחרת הדייויס של בלגיה. AP
ניצל את חוסר היציבות של סלע. בלמלנס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully